Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee mukava testi, miten opit asioita?

Vierailija
01.08.2022 |

https://www.tenviesti.fi/test1.htm

Tee mukava testi, miten opit asioita?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo nyt, että olen auditiivinen ehkä eniten.

Vois testata jos jaksais.

Vierailija
2/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee siis tutkimusta mihinkään väitöskirjaan, mutta olisi mukava seurata, mitä muut ajattelevat tästä testistä ja mikä oli tulos?

Itse kuulun siihen ryhmään, että olen voimakkaasti visuaalinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on kyllä totta, että vaikka testiä ei tekisi, niin me vain tunnemme itsemme, että minkälaisia olemme. Ap. Kiitos vastauksesta. 

Vierailija
4/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tehdä, koska alkoi kiinnostaa niin paljon.

Eli auditiivinen 44 pros.

Visuaalinen 33 pros.

Kinesteettinen 22 pros.

Tehkää, kannattaa.

Sama

Vierailija
5/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tehdä, koska alkoi kiinnostaa niin paljon.

Eli auditiivinen 44 pros.

Visuaalinen 33 pros.

Kinesteettinen 22 pros.

Tehkää, kannattaa.

Sama

Kiinnosti muutaman seikan vuoksi.

En osannut lukea, olin ehkä 2-3.

Tiesin kaikki maailman liput, isä opetti ne minulle.

Yhdistin tietenkin kuulokuvan väreihin ja muotoihin. Tämä on tositarina.

Nyt muistan vain muutamia lippuja. Eli näin se ihmisen rappio etenee.

Sitten olin suunn. saman ikäinen, luin kokonaisen lastenkirja ulkoa suvulle kuulomuistin avulla.

Suku luuli, että olen oppinut lukemaan ja minulla oli hauskaa siitä syystä. Tämäkin on tositarina. En enää muista mitään kirjasta, mutta muistan kuvia siitä.

Eli näin ihmisen rappio etenee kun aikuistuu. Surullista.

En kykene aikuisena muistamaan puh.numeroita visuaalisesti. Ärsyynnyn numerosarjoista. Muistan ne kuulomuistin avulla.

Jos joku lausuu ne väärässä rytmissä, en tunnista niitä.

Tällaisia havaintoja.

Edelleenkin  sama

Vierailija
6/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 20 prossaa ihmisistä on auditiivisia. Silti kouluopetus pitkältitapahtuu luennoimalla.

Vierailija
7/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain 20 prossaa ihmisistä on auditiivisia. Silti kouluopetus pitkältitapahtuu luennoimalla.

Olen ammattimuusikko. Geneettinen lahjakkuus syynä.

Tähän mennessä tulosten perusteella ilm. ainoa auditiivinen.

Kuvis oli 10. Valitsin mus. teininä.

Vierailija
8/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä tekemättä sekoitus kineettistä ja visuaalista. Teksti ei kyllä painu mieleen, mutta kuvat kylläkin. Koulukirjoista muistin pääasiassa kuvat. Kokeissa muistin mitä olin tuherrellut sille vihkon sivulle missä kysyttävä aihe oli (mutten itse aihetta). Olin silti keskiverto-oppilas, eli jotain kyllä jäi muutenkin päähän.

Vierailija
9/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visuaalinen 90 %

Kinesteettinen 10 %

Auditiivinen 0 %

Jännä että musiikki on kuitenkin niin tärkeää ja pyöritän kappaleita koko ajan päässäni. Lapsena myös muistelin vanhemmille millaisia kappaleita soi jossain juhlissa.

Vierailija
10/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visuaalinen ja kinesteettinen molemmat 50.

Vierailija
11/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähän mennessä vastauksista ap. Olen sitä mieltä, että meidän kaikkien oppimiskykyä, siis nähdä meidät erilaisina opiskelijoina, enkä nyt tarkoita vain opiskelijoita, vain yleensä kaikkia ihmisiä, miten kukin oppii asiat. Tai kuuntelee, tuntee ja näkee asiat. Ja varmaan senkin vuoksi meille tulee ristiriitoja keskenämme, kun me emme ymmärrä välttämättä toisen kykyyn viestiä asioita eri tavalla kuin minä, sinä tai muut. 

Vierailija
12/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auditiivinen 44 %

Kinesteettinen 37 %

Visuaalinen 19 %

Ilmoitti kuitenkin että pääasiassa kinesteettisesti tapahtuvaa havainnointia.

Vierailija
13/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä diat visuaaliselle ja muistiinpanojen kirjoittaminen kineettiselle. Luennointi on siitä hyvä keino, että siinä pystyy kysymään silloin kun ollaan jossain aiheessa. Jos pelkästä kirjasta päntättäisiin niin kun joku haluaa tarkennusta johonkin niin kaikki olisivat eri kohdassa lukemassa.

Vierailija
14/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mind map liittäen kaiken johonkin. Toimii aika hyvin. Kaikki aina tehneet oletuksia väärin perustein. Joskus se herätti sisällä raivoa kun aliarvioidaan, ja ollaan tuntevinaan. Tai yksi lestadiolainen arvosti ja näki arvokasta vaikka en suodattanut hirveästi vahvoja mielipiteitäni tai peitin epävarmuutta kovalla ulkokuorella.. Jotkut ihmiset vaan muokkaavat meitä positiivisella asenteellaan ja saavat uskomaan omaan sisäiseen kauneuteen. Siksi sitä saattaa vuosia myöhemmin vielä ajatella päivittäin. Enemmistö tykkää arvostella ja muovata jopa mieleisekseen pakottamalla kapeutumaan ihmisenä, mutta sitten joku rikkinäinen likka omista vaikeuksistaan huolimatta saa herätettyä eloon ja saa ymmärtämään mitä ominaisuuksia haluat itsekin kehittää.

Yhden ihmisen aito arvostus vs miljoonat vaikeudet joista jaksa enää valittaa tai tuntea katkeruutta? Vaikeat ajat luovat ehkä vahvoja miehiä, mutta ei tämä maailma kaipaa yhtään sisäänpäin kasvanutta muka vahvaa miestä kun voit näyttää tunteesi ja käyttäytyä asiallisesti rakastamalla itseäsi just sellaisena kuin olet. Tunteiden näyttäminen ei tarkoita mitään pillitystä niin kuin vähän kapeamieliset asioita saattavat tarkastella. Ihmiset eivät oikein osaa näyttää edes sitä rakkautta tärkeille tai läheisille ihmisille. Enemmänkin se on monille jotain mitä pitää saada, vaikka se on enemmänkin kykyä toisen asemaan, asenne muita kohtaan (näkemällä ne hyvät puolet), pyyteetöntä huolenpitoa ja puhdasta välittämistä tuomitsematta toista. Ihan perusasioita jonka varaan kannattaa se itsetunto rakentaa. Tyhmät tietty kuvittelevat kaiken olevan feikkiä itseään peilaamalla, mutta eivät edes ymmärrä että tietoisuus on se mikä meidät erottaa eläimistä. Jokaisen oma valinta kultivoiko itsekkäitä tekoja vai tekeekö muille ensisijaisesti ihan tietoisesti omaa käyttäytymiskaavoja muuttamalla saa paremman olon enemmän kun tekee toisille hyvää ja noudattaa arvoja jotka meidän olisi pitänyt oppia jo lapsena.

- Keskeneräinen ihminen

Vierailija
15/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mielenkiintoista. Se, miten ihminen oppii parhaitenm, mutta myös siksi, miten eri tavalla havainnoimme maailmaa.

Jo nuorena haaveilin siitä, että olisi mielenkiintoista olla jonkun toisen ihmisen nahoissa päivä.

Millä tavoin hän kokee maailman?

Kannattaa tehdä testi, se on mielenkiintoinen.

On tosi kiinnostavaa nähdä myös ihmisten tuloksia.

Vierailija
16/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😅 Voi herranjestas nyt taas, tämäkin teoria kumottu jo aikapäivää sitten. Netti ja netin hassunhauskat testit.

Vierailija
17/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70% kinesteettinen

20% auditiivinen

10% visuaalinen

Tosiasiassa opin lähinnä lukemalla ja jossain määrin kuuntelemalla. Tekemällä oppiminen ei toimi ollenkaan, enkä visuaalisista esityksistä ymmärrä juuri mitään. 

Vierailija
18/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se on kyllä totta, että vaikka testiä ei tekisi, niin me vain tunnemme itsemme, että minkälaisia olemme. Ap. Kiitos vastauksesta. 

Minä olen 80% kinesteettinen ja 20% visuaalinen, tämän aavistin jo ennen testiä.

Vierailija
20/35 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅 Voi herranjestas nyt taas, tämäkin teoria kumottu jo aikapäivää sitten. Netti ja netin hassunhauskat testit.

Niinhän ne nykyään opettaa, mutta en ole yhtään varma etteikö olisi taas ideologinen tulos kuten kasvatustieteessä usein on. Tällä hetkellä halutaan asia nähdä niin, että kaikki oppii samalla tavalla, koska halutaan rakentaa tietynlaisia oppimisympäristöjä. Jostain muusta tutkimuksen näkökulmasta asiaa tutkimalla voitaisiin saada ihan erilainen tulos. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi