Aiotko laskea huonelämpötilaa sähkönhinna takia?
Itse laskin huonelämpötilaa parilla asteella muutama viikko sitten ilmalämpöpumpulla.
Kommentit (24)
No en. Taitaapi olla sama 23 astetta sekä sisällä että ulkona :D
Tuliko paljon säästöä AP?
No siis vakavasti, aion kyllä lämmityskaudella lämmittää vähemmän. Enkä ole viilentänyt tänä kesänä yhtä paljon kuin aiemmin.
En aio. Täällä on niin perkeleen kylmä muutenkin talvella. Kesällä taas vastaavasti kuuma.
Koko kesän olen laskenut lämpötilaa ilmastointilaiteella, vanha sähkösopimus missä ei perusmaksua ja kWh alle 5 snt. Meillä on kaukolämpö mikä kuuluu vastikkeeseen mutta pidämme viileästä ja talvella meillä on noin 18-19 astetta. Eli ei vaikuta.
En.
Eikä nyt lämmitetä muutenkaan.
Vaimo haluaisi nostaa ja minä haluaisin pitää nykyisen 24 astetta. Ollaan aikamoisia vilukissoja molemmat.
Ei vaikuta sähkölaskuuni mitenkään kun kaukolämpö kuuluu vuokraan.
Ei olla köyhiä niin ei tarvitse miettiä mitään laskemisia.
Vuokra taloyhtiö tekee sen asukkaiden puolesta. Villasukat on jo työn alla!
Olen aina laskenut. Hesassa kerrostalossa jos avaa patterit täysille on helle kovimmilla pakkasilla. Melkein kiinni kun on saa asuntoa jäähdytettyä normaalilämpöiseksi eli 22 asteeseen. Suihkun hanasta tulee normaalina kuumaa vettä pitää kääntää puoliksi viileälle ettei polta käsiä käsiäpestessä.
En. Mennään jo nyt talvisin siinä rajoilla, että pyykit kuivuu kauan ja kosteus ei haihdu, vaikka nurkista vetää niin hitokseen. Eli pidetään sama lämpö talvisin, kuin tähänkin asti, ettei tönö homehdu. Eikä ole kyllä kuuma koskaan ollut.
Helenin kaukolämpö lämmittää ja termostaatteja ei pysty säätämään.
Kesäkuussa ihmettelin kun asunnossa niin kuuma vaikka verhot kiinni ja tuulettaa. Patterit oli talven jäljiltä hieman auki ja kuumina. Suomessa jos leikataa energian silkka tuhlaaminen säästyy ainakin 30% kaikesta energiasta.
Ei kärsi enää alentaa. Meillä on muissa asuintiloissa noin +18, makuuhuoneessa +16 C. On ollut jo pitkään. Molemmat viihdymme viileässä. Rajansa kuitenkin kaikella, tuon alle ei enää tee mieli mennä.
En koska asun asunnossa, jossa sähkö on minulle maksutonta. Onneksi asun tuossa vielä ainakin seuraavat 2,5 vuotta, saa olla kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
En koska asun asunnossa, jossa sähkö on minulle maksutonta. Onneksi asun tuossa vielä ainakin seuraavat 2,5 vuotta, saa olla kiitollinen.
Ei ole ilmaisia lounaita, ellet sitten jossain vanhempiesi kämpässä majaile.
Kyllä aion.