Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani alkaa mököttää kun tekee itse virheen

Vierailija
31.07.2022 |

Tunnistaako kukaan tätä kaavaa: Kumppani esimerkiksi vie toisen yllätyksenä paikkaan x, tutkimatta tarkemmin onko x edes auki. No, eipä ole paikka auki juuri sinä päivänä tai enää siihen kellonaikaan. Tästä sitten harmistutaan ja aletaan mököttää. Koko loppupäivä on pilalla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt näin, mutta minulla ei olekaan ketään ääliötä kumppanina.

Vierailija
2/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto: tällainen ihminen on kokenut, että virheiden tekeminen on tuomittavaa, kenties niinkin, että jos asiat eivät suju, siitä suututaan hänelle. Nyt hän ikään kuin suuttuu itse itselleen toistaen aiemmin ulkopuolisen taholta tullutta käytöstä. Tunnen käytösmallin lähipiiristäni ja sen huomaaminen ja pois työstäminen on ollut asianomaiselle erittäin hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuitenkin pohjimmiltaan sinun vikasi - ei kukaan tyhjästä mökötä.

Vierailija
4/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tää vaikuta että mökötettäis kumppanille, vaan että yleisesti mököttäis kun harmittaa. Näin ainakin itse tulkitsin

Vierailija
5/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suhtautuvat vastoinkäymisiin eri tavoin. Tuo on raskasta ja kuluttavaa sinulle (ja varmaan kumppanille myös). Onko teidän mahdollista keskustella asiasta?

Vierailija
6/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi sinunlaisesi tunnevammainen.

Vierailija
7/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin tuttua, mutta aihe on eri. Meillä mies alkaa kiusata ja heittäytyy tosi hankalaksi, mikäli on itse töpännyt jonkin asian tai hoitanut sen niin, että asian huono hoitaminen on tullut jälkeenpäin haitaksi, sen jälkeen hän alkaa kaivelemaan jotain, miten sen saisi minun viaksi, mutta jos huomaa, etten ole ollut 500 km lähempänä koko asiaa, alkaa hän täydellisen asiattomaksi, silloin pyydän häntä yleensä poistumaan päiväksi tai pidemmäksi aikaa. Täällä kirjoitetaan aina naisten huonosta käytöksestä ja nalkuttamisesta, tervetuloa meille, muuttuu ääni kellossa kummasti. 

Vierailija
8/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto: tällainen ihminen on kokenut, että virheiden tekeminen on tuomittavaa, kenties niinkin, että jos asiat eivät suju, siitä suututaan hänelle. Nyt hän ikään kuin suuttuu itse itselleen toistaen aiemmin ulkopuolisen taholta tullutta käytöstä. Tunnen käytösmallin lähipiiristäni ja sen huomaaminen ja pois työstäminen on ollut asianomaiselle erittäin hankalaa.

Tunnistan itsessäni tämän ilmiön ja johtuu tasan siitä, miten lapsuudenperheessäni lapsen tekemästä virheestä seurasi aina vanhemman suuttuminen. Välillä lapset olivat sijaiskärsijöinä siinä, kun vanhemmalla ei vaan joku homma sujunut, niin lasten vikahan se oli. On tosi ikävää, kun en nykyäänkään osaa suhtautua virheisiini tyynesti ja naureskellen. Ikäänkuin pelkään aina rangaistusta. :( 

Vierailija
9/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on. Mun mies on kanssa tuollanen ja on saanut tosi ankaran kasvatuksen.

Vierailija
10/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa persoonallisuus. Jos taas kääntää asian muiden syyksi, on narsistinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme