Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olettekos, naispuoliset, rakennelleet lapsena majoja?

Vierailija
31.07.2022 |

Lapsena rakentelin majoja metsiin ja ulkorakennuksiin montakin samana kesänä. En minä niissä sitten sen enempää välttämättä leikkinyt, vaan se itse eri materiaaleista ja erilaisiin puskurin ja puiden juurille ja ulkorakennusten sopukoihin oli se ihanuus. Rakennuksille päädyin aikuisenakin sitten. Mitenkäs te muut? N43

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskurin=puskien

Vierailija
2/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rakentelin todellakin! Se oli mahtavinta ikinä, maja ja sinne sitten retkelle eväiden kanssa. N47v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, rakentelin. Mut ei se itse rakentaminen ollut se juttu vaan lopputulos. Niitä oli kiva esitellä kavereille.

Vierailija
4/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli rakenneltua, ei niinkään sitten niissä leikittyä -n21

Vierailija
5/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi pitää tällaista kysyä, eikö kaikki lapset rakentele majoja?

N43

Vierailija
6/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja meidän tytöt rakentelee myös naapurin tyttöjen kanssa.

Vierailija
7/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niitä rakennteltiin niin olohuoneeseen kuin lähimetsään. kotona laitettiin keittiön tuoleja riviin ja siihen peitto päälle ja sisällä kaffet sitten.

ulkona oli kiva leikkiä lasten leikkejä kerätä isoja kiviä ja tehdä niistä asunnon seinää. menin mielikuvitusleikeissä niin pitkälle että oikeasti ajattelin tuoda jotain kodistani sinne ja tehdä siitä "kakkoskodin" itselleni. kotona ei mennyt kovin hyvin joten liekö sitten oireilen myös tavallani noin? 

mutta mukavia leikkejä ne olivat ja pianon tuoli toimi isona rattina kun leikin bussikuskitarta! halusin ajaa myös kuorma-autoa kovasti. aikuisena mulla ei ole edes ajokorttia! :D

Vierailija
8/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. You're not special.

Vierailija
9/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutkin rakenteli ja lopulta oli oikea majakylä metsässä. Koko kylän lapsien rakentama. 70 - luvulla.

Vierailija
10/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rakenneltiin siskojen kesken ja äiti oli auttamassa jos ehti. Jossain metsämajassa mökillä leikittiin paljonkin.

Vierailija
11/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Metsään ja pihaan. Talvella lumesta upeita linnoja. Yhdestä majaprojektista arpikin jalassa. N60

Vierailija
12/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi tosi hieno maja. Rakennettiin se kolmen männyn väliin parin metrin korkeudelle. Sinne meni rappuset ja majassa oli kunnon katto sekä oikeat ikkunat. Siellä tuli leikittyä monta vuotta.

Vierailija
13/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti rakennettiin, sekä sisällä että ulkona. Kaikkihan sitä silloin teki. En tiedä nykylapsista. Kyllä jotkut ainakin koska viime syksynä kävin sienimetsällä erään puron varrella ja siellä oli pikkupojat tehneet todella hienon majan ja ahersivat parhaillaan sen kimpussa. Siihen oli käytetty sellaisia hienoja purosta löytyneitä koukeroisia ajopuitakin ikään kuin hirsinä. Kehuin vuolaasti heitä. Se oli oikeasti hieno.

Vierailija
14/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsään, pihaan ja puuhun. Lisäksi tein Barbeille upeita asumuksia. Barbien talojen rakentaminen oli kivempaa kuin itse Barbi-leikki.

Vierailija
15/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme myös siileille kodin. Sitten laitettiin asumaan sinne loukkaantunut siili 😱

Vierailija
16/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti, lähinnä olohuoneeseen, mutta toki moneen muuhunkin paikkaan. 

Vierailija
17/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
18/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja paljon. Jos en pihalle päässyt niin olohuoneessa oli maja.

Vierailija
19/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin paljon ulos majoja. Samoin rakennustyömailta haettiin materiaalia niihin. Silloin ne ei ollu yleisesti mitenkään aidattuja. Otin joskus vasarankin, kun tarvittiin ja nauloja. Siitä olen hieman potenut huonoa omaatuntoa, mutta myöhäistä enää palautella. Ja rakennusalalla ollaan täälläkin 😆

N 40

Vierailija
20/44 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsään, pihaan ja puuhun. Lisäksi tein Barbeille upeita asumuksia. Barbien talojen rakentaminen oli kivempaa kuin itse Barbi-leikki.

Minä rakensin barbeille lomakylän hiekkakasaan.. Niillä on oli aina menossa joku bisnes tai remonttikohde joka oli menossa myyntiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän