Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihto pohdituttaa

Pohdiskelija
31.07.2022 |

Olen umpikujassa. Olisiko antaa näkemyksiä pohdintoihini.

Olen työskennellyt 20v saman työnantajan palveluksessa. Työpaikka on hyvä, työtehtävät ok ja työyhteisö ihan ok myös. Mutta kehittymismahdollisuuksia ei enää ole ja muutoinkin en enää koe työtä omakseni, olen lopun kyllästynyt.

Olenkin pidempään haaveillut alan vaihdosta ja viime vuosina opiskellut työnohella toista ammattia. Vapaita työpaikkoja paikkakunnalla ei alalla kuitenkaan ole avoinna nyt, mutta ehkä vuoden kuluttua virkoja jälleen aukeaa. Toki tällöinkään ei ole varmaa, että juuri minä avoinna olevan paikan saisin.

Nyt minulle on auennut mahdollisuus hakea työpaikkaa, joka ei ole unelmatyöni, mutta toisi kivaa vaihtelua nykyiseen. Kovasti houkuttelisi hakea tuonne ja tiedän, että aika varmasti minut myös sinne valittaisiin.

Ongelma: edelleen kuitenkin haaveilen alasta johon olen juuri opiskellut. Mitä jos aloitan nyt uudessa työpaikassa ja sitten esim 6kk-12kk:n kuluttua aukeaakin hakuun mun haavetyöpaikka? Koen, että olisi noloa hakea uudesta töpaikasta heti toiseen uuteen työpaikkaan, kun olisivat juuri saaneet minut perehdytettä jne. Mutta toisaalta haavetyöni paikkoja aukea sen verran harvoin, että tiedän katuvani jos avoimeksi tulevaa paikkaa en hakisi .

Pohdinkin nyt, että pitäisikö vaan jatkaa nykyisessä työpaikassa ja odotella haavetyöpaikkojen rekryjä. Vai vaihtaisko.nyt uuteen ihan ok työpaikkaan, jossa olisi kuitenkin mahdollista oppia uutta. Ja kun haavetyöpaikka aukeaa niin hakisin sitä ja mahdollisesti aiheuttaisin lähdöllä harmia uudelle työnanatajalle? On niin hankalaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanko tänään plaa plaa plaa plaa siniset vai punaiset plaa plaa plaa housut?

Vierailija
2/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakisin nyt tuota paikkaa. Jos saat sen, voit vielä pohtia, haluatko aloittaa siinä. Ja seuraat koko ajan sen opiskelemasi alan työpaikkoja. Alanvaihto on ihan järkevä syy vaihtaa työpaikkaa lyhyemmänkin pätkän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä olisi alan vaihto, niin itse ainakin voisin nyt jo tehdä muutoksen. Eli hae vaan toista työtä.

Vierailija
4/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi kaipaat muutosta, joten uskalla lähteä ja kokeilla uutta! Aina voi pitää silmät auki, jos opiskelemaltasi alalta tulee avoimeksi sinua kiinnostavia paikkoja. Ihmiset vaihtavat työpaikkoja, kukaan ei ole korvaamaton, joten uskalla rohkeasti hakea uusia tuulia elämääsi!

Vierailija
5/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet jäävät junnaamaan tuttuun ja turvalliseen ja sitten ovat tyytymättömiä työhönsä. Mutta jokaisen oma valinta.

Vierailija
6/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kehittyä uudistua? Voi minkä ikisenä tahansa itsensä koulutta ihan uuteen alaan. Päätöksen teet sinä itse! Mikä sinulle hyväksi ja mielekästä! Asialle et tarvitse muiden mielipide!

Vierailija
7/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mitä tuossa miettisin, olis se, et joutisin työskentelemään varsin pitkään ilman kunnon lomaa. Edellyttäen, et lomapäivien neuvotteleminen ei onnistu (omalla alallani harvoin onnistuu). Muuten todellakin hakisin nyt uuteen ja sit unelmaduunin tullessa hakuun, hakisin myös siihen. Olen itse vaihtanut työpaikkaa melko usein ja olen lähtenyt ok paikasta koeajalla todellisen mahdollisuuden tullessa eteen. Nyt olen esihenkilönä ja rekrytoin paljon. Ihmisiä tulee ja menee, se on nykyaikaa.

Vierailija
8/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vaan. Kaipaat muutosta. Se on pääasia. Et voi muuten suunnitella kaikkea elämässäsi, monta muuttujaa. Esim et voi tietää, miten niitä paikkoja tulee auki. Et voi ennustaa. Keskity siis siihen, mikä on varmaa tässä hetkessä. Voit saada uusia kokemuksia tässä ja nyt ja 20 vuotta samassa paikassa on tosi pitkä aika.

Vierailija
9/9 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin tuota paikkaa jos olisin sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi