Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähivanhempi ei kerro heidän uutta osoitetta

Vierailija
31.07.2022 |

Yhteishuoltajuus, lapset ovat nyt meillä, ja sanoin, että koska meillä on huolta lapsista ja vanhempi ei halua kertoa osoitetta, emme luovuta lapsia.

Mikä muu voi olla syynä vanhemman käytökseen kuin se, että hän pelkää että soitamme poliisit jos lapset kertovat hänen juopottelevan ja kiusanteko?

Lasusta näin on kehoitettu toimimaan, jos epäilemme vanhemman ryyppäävän kotona lasten ollessa hänellä.

Asiallisesti olen tämän sanonut vanhemmalle, mutta siitäkään huolimatta ei edelleen ole osoitetta kertonut. Ihmettelen käytöstään, näinkö paljon hän lapsiaan haluaa luokseen.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että sinä olet  narsisti ja olet kiusannut lähivanhempaa.

Jaha, aamun ensimmäinen narsisti diagnoosi tehty.

Vierailija
22/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko provo vai miksi et halua kertoa minkä ikäiset lapset? Et pysty oikein päättämään mielikuvituslastesi ikiä vai?

Miksi lasten ikä on niin tärkeä mainita, että olen provo jos en sitä kerro?

7 ja 11 v. Toinen on jo pitkään sanonut että ei halua mennä tällä vanhemmalle, mutta koska en ole halunnut ärsyttää tätä vanhempaa, niin olen pakottanut lapsen sinne.

Nyt ymmärrän paremmin miksi hän ei isälleen ole halunnut, kun häntä on siellä pahoinpidelty..

Sinä veisit lapset tälläisen vanhemman luo ilman tietoa osoitteesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exille ei haluta aina antaa osoitetta. Luultavasti jos lapsi kertoo että vanhempi juo, lapset eivät mene sitten sinne, eikä arvailla koska juo. Ehkä hän ei halua kotiinsa sossuja kuulustelemaan. Mutta jos ei juo lainkaan enää, sitten ei ole hätää.

Vierailija
24/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on neuvottu luovuttamaan lapsi etävanhemmalle, vaikka hän ei suostunut uutta osoitettaan antamaan.

Sain osoitteen tilaamalla maksullisen otteen jostain maistraatista. Kokeile digi- ja väestöviraston sivuja, löytyykö siellä?

Jos lapsista on huolta, tee lasu. Ja jos oikeasti pelkäät lasten puolesta, kerrot lasulle miksi et luovuta lapsia toiselle vanhemmalle. Jos epäilet väkivaltaa, voit tehdä rikosilmoituksen ilman lasun apua, tai yhdessä heidän kanssa.

Miten on mahdollista, että ihmiset ovat näin typeriö ja eivät ota mistään asioista selvää tehdessään lapsia tai erotessaan lasten toisesta vanhemmasta? Lapsilla on huoltajia, yleensä nämä ovat lapsen vanhemmat. Huoltajat sopivat keskenään miten lapset hoidetaan. Missä lapset asuvat, miten rahapolitiikka lapsiin nähden hoidetaan vanhempien kesken jne. Kukaan viranomainen ei siihen puutu. Jos näistä ei saada sovittua, asia määrätään käräjillä.

Miten tästä tekstistä saa sellaisen, että en ole ottanut asioista selvää? Sitähän minä juuri olen tehnyt, kysymällä viranomaisilta onko lapsi pakko luovuttaa jos ei tiedä osoitetta mihin hän menee?

Huoltajat sopii keskenään? Ihannemaailmassa kyllä, mutta jos toinen vanhempi ei quostu, niin sitten ei onnistu. Ja kärjille meno? Tätä heitetään todella usein ratkaisuksi. Tiesitkö että asianajaja maksaa n. 200e/h. Jos on töissä ja om omistusasunto, niin ei saa oikeusapua vaan joutuu sen 200e/h maksamaan itse kokonaisuudessaan ja tunteja kertyy nopeasti vaikka kuinka paljon. Ei ole varaa sopia lasten asiat missään käräjillä.

Normaaleilla ihmisillä on kotivakuutus, jossa on oikeusturvavakuutus. Jos ei olisikaan, niin mikä voisi olla tärkeämpi rahanreikä kuin omien lasten hoidon ja turvallisuuden varmistamien?

Vierailija
25/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että sinä olet  narsisti ja olet kiusannut lähivanhempaa.

Lähivanhempi on alkoholisti. Hän on lyönyt nuorempaa lasta.

Kiusannut kumpaakin lasta.

Ja nyt ei halua osotetta kertoa..en voi päästää lapsia hänelle, jos en tiedä missä he ovat..

Hyvä selviää asia sosiaalivirasto kanssa,eikä tällä .Saat myös sosiaalivirasto kaiken tuen ymmärrys ja oikean neuvon kuin avun asialle. Esim. Märtyissä tilanteissa etävänhempi tappa lapsensa sosialiviraston tilossa lastenvalvojan läsnäollessa .Mutta sinä et sama tila ole. Vaan ihan eri huone tapaamiset. Rippuen ajasta. Istutko yksin huone erillä vai shopailet johonkin kellon aikaan asti?

Vierailija
26/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on neuvottu luovuttamaan lapsi etävanhemmalle, vaikka hän ei suostunut uutta osoitettaan antamaan.

Sain osoitteen tilaamalla maksullisen otteen jostain maistraatista. Kokeile digi- ja väestöviraston sivuja, löytyykö siellä?

Jos lapsista on huolta, tee lasu. Ja jos oikeasti pelkäät lasten puolesta, kerrot lasulle miksi et luovuta lapsia toiselle vanhemmalle. Jos epäilet väkivaltaa, voit tehdä rikosilmoituksen ilman lasun apua, tai yhdessä heidän kanssa.

Miten on mahdollista, että ihmiset ovat näin typeriö ja eivät ota mistään asioista selvää tehdessään lapsia tai erotessaan lasten toisesta vanhemmasta? Lapsilla on huoltajia, yleensä nämä ovat lapsen vanhemmat. Huoltajat sopivat keskenään miten lapset hoidetaan. Missä lapset asuvat, miten rahapolitiikka lapsiin nähden hoidetaan vanhempien kesken jne. Kukaan viranomainen ei siihen puutu. Jos näistä ei saada sovittua, asia määrätään käräjillä.

Miten tästä tekstistä saa sellaisen, että en ole ottanut asioista selvää? Sitähän minä juuri olen tehnyt, kysymällä viranomaisilta onko lapsi pakko luovuttaa jos ei tiedä osoitetta mihin hän menee?

Huoltajat sopii keskenään? Ihannemaailmassa kyllä, mutta jos toinen vanhempi ei quostu, niin sitten ei onnistu. Ja kärjille meno? Tätä heitetään todella usein ratkaisuksi. Tiesitkö että asianajaja maksaa n. 200e/h. Jos on töissä ja om omistusasunto, niin ei saa oikeusapua vaan joutuu sen 200e/h maksamaan itse kokonaisuudessaan ja tunteja kertyy nopeasti vaikka kuinka paljon. Ei ole varaa sopia lasten asiat missään käräjillä.

Normaaleilla ihmisillä on kotivakuutus, jossa on oikeusturvavakuutus. Jos ei olisikaan, niin mikä voisi olla tärkeämpi rahanreikä kuin omien lasten hoidon ja turvallisuuden varmistamien?

Asia on kysytty vakuutusyhtiöltä, ja eivät korvaa oikeuskuluja vaikka on laaja vakuutus.

Jos joka kuukausi on taistelua, saako ruokaa pöytään, niin ei sitä niin vaan lähdetä tekemään tuhansien eurojen laskuja.

Olen yrittänyt hoitaa asiaa käräjäoikeuden kautta ja joutunut jättämään asian kesken kulujen takia. Onneksi asian vireille laittaminen sai etävanhemman käytöksen asiallisemmaksi. Oli kyllä laittanut luurin korvaan jokaiselle ihmiselle joka on hänet tavoitellut, mutta tajusi, että on tosi kyseessä.

Vierailija
27/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö etävanhempaa aina automaattisesti huonona vanhempana?

Mitä jos se onkin lähivanhempi kelvoton ja etä pitää lapsistaan hyvää huolta?

Miksi mielestänne vanhempi saa tehdä kiusaa sillä että ei osoitetta kerro? Miksi se toinen onkin kiusaajanarsisti, jos vaatii saada tietää missä lapset asuvat? Lapset ovat yhteisiä, ja kummallakin vanhemmalla on kai oikeus tietää toistensa osoitteet, lasten takia?

Vierailija
28/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia on kysytty vakuutusyhtiöltä, ja eivät korvaa oikeuskuluja vaikka on laaja vakuutus.

Jos joka kuukausi on taistelua, saako ruokaa pöytään, niin ei sitä niin vaan lähdetä tekemään tuhansien eurojen laskuja.

Olen yrittänyt hoitaa asiaa käräjäoikeuden kautta ja joutunut jättämään asian kesken kulujen takia. Onneksi asian vireille laittaminen sai etävanhemman käytöksen asiallisemmaksi. Oli kyllä laittanut luurin korvaan jokaiselle ihmiselle joka on hänet tavoitellut, mutta tajusi, että on tosi kyseessä.

Heilu sitten tuossa limbossa seuraavat 10 vuotta eksän kiusattavana. Ratkaisua asiaan et saa muualta kuin käräjiltä. Lasu tai muut eivät puutu.

Vierailija
29/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä asuu siellä uudessa osoitteessa jo toinen nainen. Hän ei halua sinua sinne ovelle riehumaan.

Tuon ikäiset lapset muuten tietävät osoitteensa. Kannattaisiko kysyä omilta lapsiltasi?

Vierailija
30/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä asuu siellä uudessa osoitteessa jo toinen nainen. Hän ei halua sinua sinne ovelle riehumaan.

Tuon ikäiset lapset muuten tietävät osoitteensa. Kannattaisiko kysyä omilta lapsiltasi?

Ei ole lapsillekaan sitä kertonut..tottakai kysyin heiltäkin.

Vierailija
31/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko provo vai miksi et halua kertoa minkä ikäiset lapset? Et pysty oikein päättämään mielikuvituslastesi ikiä vai?

7 ja 11 v. Toinen on jo pitkään sanonut että ei halua mennä tällä vanhemmalle, mutta koska en ole halunnut ärsyttää tätä vanhempaa, niin olen pakottanut lapsen sinne.

Nyt ymmärrän paremmin miksi hän ei isälleen ole halunnut, kun häntä on siellä pahoinpidelty..

Mielestäni on syytä tehdä näistä lapsista lastensuojeluilmoitus heti paikalla, pyytää olosuhdeselvitys ja vanhemmuuden arviointi kummastakin vanhemmasta sekä lasten kuuleminen.

Vierailija
32/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hänellä on kyllä naisystävä ollut koko ajan. He yhdessä ryyppäävät, nykyään harvemmin tuo nainen on heillä kuitenkin, kun lapset ovat siellä. Ite olen naimisissa, enkä ole ikinä käynyt heidän ovellaan, kun lapset ovat olleet hänellä.

Mutta jos lapselta tulee viestiä että isä on humalassa, niin on helpompi soittaa viranomaiset paikalle kun tietää osoitteen.

Yleensähän täällä paasataan kaikille, että on toisen huoltajan vastuulla suojella lapsiaan jos toinen on tälläinen alkoholistinarkkari. Eikö tämä ole osa sitä lasten suojelua kun ei päästä heitä vanhemmalleen, ennenkuin tietää osoitteen?

Vierailija
33/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on syytä tehdä näistä lapsista lastensuojeluilmoitus heti paikalla, pyytää olosuhdeselvitys ja vanhemmuuden arviointi kummastakin vanhemmasta sekä lasten kuuleminen.

He ovat kuulleet lapsia ja meitä kahta, minua ja miestäni. Lasten isää he puhuttavat vasta elokuun lopulla...

Vierailija
34/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hänellä on kyllä naisystävä ollut koko ajan. He yhdessä ryyppäävät, nykyään harvemmin tuo nainen on heillä kuitenkin, kun lapset ovat siellä. Ite olen naimisissa, enkä ole ikinä käynyt heidän ovellaan, kun lapset ovat olleet hänellä.

Mutta jos lapselta tulee viestiä että isä on humalassa, niin on helpompi soittaa viranomaiset paikalle kun tietää osoitteen.

Yleensähän täällä paasataan kaikille, että on toisen huoltajan vastuulla suojella lapsiaan jos toinen on tälläinen alkoholistinarkkari. Eikö tämä ole osa sitä lasten suojelua kun ei päästä heitä vanhemmalleen, ennenkuin tietää osoitteen?

Koeta nyt ymmärtää, että ei sinne isän ovelle lähde viranomaiset. Sen sijaan kysymys kuuluu, miksi sinä pälli laitat sinne hakattavaksi lapsesi? Miksi sinä olet niin paska vanhempi?

Vierailija
35/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojalle tekemään ne sopimukset niin vanhemman osoitekin selviää. Et siis ilmeisesti maksa mitään elatusapuakaan, kun sopimusta ei ole vai?

Vierailija
36/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeta nyt ymmärtää, että ei sinne isän ovelle lähde viranomaiset. Sen sijaan kysymys kuuluu, miksi sinä pälli laitat sinne hakattavaksi lapsesi? Miksi sinä olet niin paska vanhempi?

Miksi sinä minua nimittelet?

Olen tehnyt aloituksen siitä, että en päästä lapsia isälleen, kun edes en tiedä osoitettaan, koska olen huolissani lasten oloista hänen luonaan. Ja ensin haukutaan narsistiksi joka kiusaa toista vanhempaa ja sitten olen pälli ja paska kun annankin lapset sinne.

Vierailija
37/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojalle tekemään ne sopimukset niin vanhemman osoitekin selviää. Et siis ilmeisesti maksa mitään elatusapuakaan, kun sopimusta ei ole vai?

En maksa, koska lapset ovat yhtä paljon meillä.

Vierailija
38/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On outoa, ettei 11-vuotias muka tiedä osoitettaan. Ehkä ei halus kertoa sitä sulle?

Ja jos tiedät lastesi sotut, niin vuorenvarmasti poliisi ja ambulanssi ja lastensuojelu niiden perusteella löytää osoitteenkin.

Itsekin saisit huoltajuuden perusteella maistraatista alaikäisen lapsesi osoitetidon, mikäli lapselka ei ole maistraatin asettamaa Turvakieltoa. Ja semmoinen asetetaan kyllä vain ihan painavista syistä

Vierailija
39/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä minua nimittelet?

Olen tehnyt aloituksen siitä, että en päästä lapsia isälleen, kun edes en tiedä osoitettaan, koska olen huolissani lasten oloista hänen luonaan. Ja ensin haukutaan narsistiksi joka kiusaa toista vanhempaa ja sitten olen pälli ja paska kun annankin lapset sinne.

Ja viranomaiset menevät sinne ovelle, jos vanhempi on humalassa ja lapset siellä.

Vierailija
40/54 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos isä on kiusannut ja jopa lyönyt lapsia, mikset ole tehnyt rikosilmoitusta? Osoite ei kuulosta nyt oleelliselta asialta vaan väkivalta.