Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheet jossa on vain yksi kuski

Vierailija
30.07.2022 |

Miten teillä lomailut järjestetään? Ilmeisesti ei ainakaan autolla paljon lomailla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kotimaan reissuilla. Kahtena viime kesänä ajaltiin Suomi päästä päähän, tänä vuonna ollaan tehty lyhyempiä päiväreissuja, mutta joka viikonloppu.

Vierailija
2/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei lomailtaisi autolla? Tietääkseni autossa ei tarvita kuin yksi kuski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lomalla voisin ajella, ja ajankin melkein kaikki reissut vaikka meillä 2 kuskia.

Mutta arki pitää ajamattoman järjestää niin ettei ole kyytejä vailla.

Vierailija
4/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh joten joo, vain yksi kuski. Ei ole vaikuttanut meidän reissuihin. Mitään Lapin-matkoja me ei tehdä, ei tehtäisi vaikka olisi toinen kuskikin, mutta tyyliin Helsinki - Oulu - Helsinki tulee säännöllisesti tehtyä.

Vierailija
5/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä molemmilla ajokortti, mutta mies vain ajaa. Kyllä me lomaillaan juurikin autolla yleensä. En nyt tiedä onko kauheasti järkeä lomailla sillälailla että ajettais vain autolla vuorotellen, että toinen vielä nukkuis siinä vieressä eikä olisi seuraa senkään vertaa. Mut joo, mies ei kyllä voi juoda alkoholia tai vois jos ei haluaisi ajaa. Autoilu on vähän niinkuin harrastus sille, mikä käy mulle niin kauan kun maksaa.

Vierailija
6/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankittiin vaimolle ajokortti ja oma Mersu, nyt helpottaa kuskaaminen ja matkustelu perheessä.

Vierailija
7/22 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pakkaa muiden paitsi minun matkatavarat. Vaimo huolehtii eväistä ja lapsista ajon aikana. Minä ajan. Pääsen helpommalla.

Vierailija
8/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, saisiko vielä mielipiteitä?

Vierailija
9/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut meidän perheessä ongelma, ajan joka paikkaan vaikka vaimollakin on kortti. Ja tehdään myös pitkiä reissuja.

Vierailija
10/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kaksi autonajokykyistä aikuista perheessä. Kaksi pidempää lomareissua autolla tehty, en itse ajanut autoa kummallakaan. Kysyin kyllä välillä mieheltä, jaksaako ajaa, tarjouduin että voin minäkin välillä. Mutta ei kokenut tarpeelliseksi.

Eikä kyse ole siitä, että mies pelkäisi kyydissäni tms, kyllä arjessa muuten välillä on kyydissäni. Mutta lomareissuista kysyttiin, niin hoksasin, että enpä muuten ajanut niillä. Joten ihan samoin ois lomareissut sujuneet,vaikka olisin ollut ajokortiton.

Vierailija
11/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika riski. Joitain vuosia sitten mieheni sairastui kesäpaikassa ja homma olisi mennyt tosi hankalaksi , jos en olisi ollut ajotaitoinen.

Vierailija
12/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: minkälainen auto sinulla on, kun siinä tarvitaan monta kuskia?

Vierailija
13/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajetaan yhdessä, niin mies koko ajan kääntää rattia eri suuntaan ja se on hankalaa.

Vierailija
14/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoskuski voi olla haitaksi.

Vierailija
15/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuuden perheessä vain isällä ajokortti ja silti reissattiin useaan kertaan ympäri pohjoismaita ja Eurooppaa. Eipä tullut mieleen ainakaan silloin lapsena, että asiassa olisi jotain ongelmaa.

Vierailija
16/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kuskia, mutta kun ollaan yhdessä menossa, mies ajaa aina. Näin on todettu parisuhteellemme paremmaksi. Tarjoudun usein ajamaan, mutta 20 vuoden kokemuksella tiedän jo, että mies ajaa mieluummin Suomen päästä päähän itse kuin istuu vieressä kun ajan. Ei haittaa mua.

Enemmän se perheen arjessa haittaisi, jos en ajaisi.

Vierailija
17/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla kortit ja jaetaan ajamista. Menis turhan hankalaksi jos vain yksi ajaisi. Esim migreenissä ei voi ajaa joten aina täytys tönöttää tunteja tienposkessa ja odottaa että voi taas lähteä. Tänään oli reissusiirtymä ja koska itse en voinut ajaa, emme olisi päässeet lähtemään eteenpäin jos mies ei ajaisi.

Tuttavaperheessä mies ajoi aina vaikka vaimollakin kortti muttei koskaan suostunut rattiin. Mies häipyi ja naisen oli pakko mennä tunneille ja alkaa ajaa että pystyi asumaan edes talossaan ja hoitamaan asioita. Lapsuusperheessäni kumpikin vanhempi ajoi ja pystytiin esim tekemään lapsi-vanhempijuttuja autolla.

Vierailija
18/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen aloitus tää on? Just käytiin autolomalla euroopassa, minä nainen ajoin.

Vierailija
19/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo pakkaa muiden paitsi minun matkatavarat. Vaimo huolehtii eväistä ja lapsista ajon aikana. Minä ajan. Pääsen helpommalla.

Meilläpä nuo roolit menee toisinpäin. Minä nainen aina ratissa.

Vierailija
20/22 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä ajamisesta, olen varovainen (lue: arka) kuski, joten en aja edes esim. Via Balticalla. Siksi puoliso ajaa aina ulkomailla (vuokra-autolla ajaessa emme edes ilmoita toista kuskia) ja useimmiten kotimaassa. Minä pidän huolta siitä, että hänellä on seuraa ja olen samalla toisena silmäparina liikenteessä. Etenkin uusissa paikoissa ja isoissa kaupungeissa, joissa on erilainen liikennekulttuuri, se on ollut hyvinkin tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi