Voiko sairaanhoitaja-yh asua pk-seudulla vai kannattaako vaan suosiolla jäädä pohjoiseen?
Riittääkö rahat, pärjääkö? Tikkurila kiinnostaa kovasti. Vuokralle muuttaisin kahden lapsen kanssa. Täällä kauempana Suomessa riittää kyllä rahat hyvin, ja ylikin jää, mutta muuten elämä on kuolettavan tylsää ja näivettävää. Se on joko pkseutu tai ei mitään. Muualle Suomeen en enää muuttaisi. Haluan paljon ihmisiä ympärilleni, vilskettä, liikennettä, elämisen ääniä, tapahtumia, lentokentän, sataman, junia, metroja, raitiovaunuja!
Kommentit (5)
Rahan puolesta et siellä tule pärjäämään. Pelkkää kituutusta kädestä suuhun. Jää sinne missä olet nyt.
Tikkurilassa rahaa suurempi ongelma on löytää asunto mihin mahtuu lasten kanssa. Jos kaksi on teille sopiva niin sitten kannattaa harkita.
Itse tienaan enemmän kuin sairaanhoitaja (olen sosiaalityöntekijä) ja asun yksin. Tikkurilassa vuokralla asuessa rahatilanne oli tosi huono, vaikka minulla oli elätettävänä itseni lisäksi vain koirani. Muutin pois pk-seudulta koska kyllästyin kituuttamiseen.
Kannattaa ainakin miettiä kaksi kertaa ennen kuin päätät muuttaa pk-seudulle. Toki esim. Vantaalla (ja Helsingissäkin) on edullisempia asuinalueita kuin Tikkurila, Tikkurila taitaa nykyisin olla Vantaan kalleimpia paikkoja asua.
Juurihan keväällä oli juttua, että pk-seudulla asuva hoitaja ei tule toimeen 2200 € nettopalkalla.
En muuttaisi pk-seudulle sh:n palkalla vuokralle kahden lapsen kanssa.
Esim. Helsingin kaupunki on aiemmin suosinut omia työntekijöitään työsuhdeasunnoilla. Mutta nyt kun terveydenhoito menee muun kuin kaupungin hoteisiin, niin mitenkäs käy näitten suosimisten.
Kaupungilta vuokra-asunto. Jonoon vaan, ja kun olet tuollaisessa ammatissa, niin luultavasti sen pika pikaa yksinhuoltajana saat.