Vanhemmat! Miten reagoitte jos lapsenne pettää suhteessa?
Onko kukaan ollut tilanteessa jossa oma lapsi osoittautuu pettäjäksi? Kuinka eteenpäin jos olette lapsen kumppanin kanssa läheiset ja perhe hajoaa?
Kommentit (28)
Kannattaa katkaista napanuora niin ei tarvitse ottaa kantaa joka ikiseen asiaan ihan kuin kyseessä olisi 6-vuotiaiden kaverusten riita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katkaista napanuora niin ei tarvitse ottaa kantaa joka ikiseen asiaan ihan kuin kyseessä olisi 6-vuotiaiden kaverusten riita.
Ja minusta taas on tärkeä luoda siihen lapsen puoliskoon . Ehkä tässä on italialaisperimääni, mutta mielestäni hän on aina perhettä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että aika moni haluaa pitää ko. asian salassa, ellei ole tyyliin syntynyt jotain lehtolasta, jonka olemassaolo tulee selville. Pariskunta eroaa ja syyksi sanotaan vain, että "kasvettiin erilleen" tai ei haluta avata syitä senkään vertaa. Veikkaan, että aika monessa tapauksessa kyse on pettämisestä, mutta varsinkaan pettäjä ei halua sitä lähipiirilleen paljastaa.
AIka huonot välit pitää olla vanhempiin jos ei kerro omaa pettämistään. Meille on lapset kertoneet, kun aina on korostettu ettei saa valehdella ja äitinä olen myös huomannut heti lapsen kasvoista jos on jotain sydämellään, mikä pitäisi kertoa.
Miehesi ja sinä sitten vuorostaan kerrotte lapsillenne, omille vanhemmillenne jos olette pettäneet??
Järjetöntä.
Anteeksi, nyt en ymmärrä?
Minulle soitettiin ja kerrottiin poikani pettävän vaimoaan.
Tietenkin maailmani romahti.
Pyysin poikani käymään ja pyysin lopettamaan suhteen, jos ei, niin kertoa vaimolleen tai minä ja mieheni kerrotaan.
Poikani valitsi uuden suhteen ja erosi ja luottamus omaan lapseen meni vuosiksi ja välit viilenivät.
Miniästä tuli kuin tyttäreni ja tehtiin kaikkemme autaaksemme häntä, myös lasten kanssa. Nyt hänellä uusi suhde, mutta edelleen ollaan lämpimissä ja läheisissä väleissä.
Vanhemmille se on sydäntä särkevä tilanne, kun luottamus menee omaan lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että aika moni haluaa pitää ko. asian salassa, ellei ole tyyliin syntynyt jotain lehtolasta, jonka olemassaolo tulee selville. Pariskunta eroaa ja syyksi sanotaan vain, että "kasvettiin erilleen" tai ei haluta avata syitä senkään vertaa. Veikkaan, että aika monessa tapauksessa kyse on pettämisestä, mutta varsinkaan pettäjä ei halua sitä lähipiirilleen paljastaa.
AIka huonot välit pitää olla vanhempiin jos ei kerro omaa pettämistään. Meille on lapset kertoneet, kun aina on korostettu ettei saa valehdella ja äitinä olen myös huomannut heti lapsen kasvoista jos on jotain sydämellään, mikä pitäisi kertoa.
Ja tässä fiktiossa lapset alle 3-vuotiaita. Aikuistumisen keskeinen määritelmä on irtautuminen vanhemmista.
Vanhemmille ei todellakaan kuulu jokainen seksielämän yksityiskohta. Aikuiset ihmiset ei ole suhteen ulkopuolisille tilivelvollisia.
Kuka tässä nyt on puhunut seksielämän yksityiskohdista? Eikä lapsilla ole mitään tilivelvollisuutta kertoa vanhemmille vaan he itse haluavat kertoa.
Olisin järkyttynyt ja olosuhteista riippuen pyrkisin tukemaan petettyä osapuolta, mutta en ikinä hylkäisi omaa ainoata lastani, vaikka tekisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin panee miniää heti jos poika pettäsi
Äjjjä!!!
Mä tuun liukkaille.
No, minä ainakin näin sen itsekin ja olisin ihmetellyt jos vanhempani olisivat valehdelleet, kun asiasta kysyin lapsena. Lapset ei ole tyhmiä.