Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat! Miten reagoitte jos lapsenne pettää suhteessa?

Mietinvain
30.07.2022 |

Onko kukaan ollut tilanteessa jossa oma lapsi osoittautuu pettäjäksi? Kuinka eteenpäin jos olette lapsen kumppanin kanssa läheiset ja perhe hajoaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muistan kyllä, että äiti ja isä olivat hyvin pettyneitä ja vihaisia veljelleni, joka rikkoi noin perheensä. Hänellä ja vaimollaan oli 2 pientä lasta. Vanhempamme olivat oikeasti todella huolissaan lastenlapsistaan... Eli kyllä varmasti etenkin pienten lasten ollessa mukana kuvioissa aiheuttaa hyvinkin voimakkaita ja negatiivisia tunteita.

Vierailija
2/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, siis mitä ihmettä? Vanhemmat ei ole osallisina lapsen parisuhteessa. Kyse on aikuisen lapsen henkilökohtaisista asioista, joihin vanhemmilla ei ole nokan koputtamista.

Ei se lapsen parisuhde vanhempien sekaantumisella ainakaan parane.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että aika moni haluaa pitää ko. asian salassa, ellei ole tyyliin syntynyt jotain lehtolasta, jonka olemassaolo tulee selville. Pariskunta eroaa ja syyksi sanotaan vain, että "kasvettiin erilleen" tai ei haluta avata syitä senkään vertaa. Veikkaan, että aika monessa tapauksessa kyse on pettämisestä, mutta varsinkaan pettäjä ei halua sitä lähipiirilleen paljastaa.

Vierailija
4/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, siis mitä ihmettä? Vanhemmat ei ole osallisina lapsen parisuhteessa. Kyse on aikuisen lapsen henkilökohtaisista asioista, joihin vanhemmilla ei ole nokan koputtamista.

Ei se lapsen parisuhde vanhempien sekaantumisella ainakaan parane.

Kyse ei ole sekaantumisesta mutta usein lapsen kumppanista etenkin avioliiton kautta tulee osa perhettä, etenkin jos lapset mukana, varmasti herättää vanhemmissa myös voimakkaita tunteita, jotka olisi hyvä käsitellä. 

Vierailija
5/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin panee miniää heti jos poika pettäsi

Vierailija
6/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, muistan kyllä, että äiti ja isä olivat hyvin pettyneitä ja vihaisia veljelleni, joka rikkoi noin perheensä. Hänellä ja vaimollaan oli 2 pientä lasta. Vanhempamme olivat oikeasti todella huolissaan lastenlapsistaan... Eli kyllä varmasti etenkin pienten lasten ollessa mukana kuvioissa aiheuttaa hyvinkin voimakkaita ja negatiivisia tunteita.

Vanhin poikani, pienen vauvan isä, sotki kännipäissään parisuhteensa ja rikkoi puolisonsa luottamuksen. Tyhmyyksissään ja mulkkunsa kuljettamana vielä toisti virheen. Kyllä teki mieli vedellä ympäri korvia. En ole salaillut mielipidettäni. Mielestäni saa nyt ihan itse korjata jälkensä koska omalla päätöksellään asiat sotkikin. Känni ei ole syy. Vastuu pitää oppia kantamaan myös munauksista.

Vierailija
7/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt noin, tyttäremme petti miestään ja kertoi siitä kyllä heti meille. Ei me vanhemmat ainakaan tytärtä kovin kehuttu.

Vierailija
8/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin pettynyt mutta asia ei minulle kuitenkaan kuuluisi. Toki yrittäisin tukea petettyä osapuolta, etenkin jos olisi pieniä lapsia kuvioissa.

Silti, pettämisessä voi olla kyse monenlaisista asioista. Itse elin täysin seksittömässä ja kylmässä liitossa vuosia, jos olisi tullut sopiva ihmisten vastaan niin taatusti olisin pettänyt.

Vierailija
9/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Ei ole lapsia Minun lapsi EI ois maailman vanhimman ammatin harjottajaksi Vajonnut alhainen !

Kyllä pitäisin siitä huolen !

Vierailija
10/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli isoäitinsä kasvattama, eron ja tuon pettämisen aikaan kuolemansairas yli 90v, vieläkin itkettää kun viimeisen kerran tapasin pari viikkoa ennen hänen kuolemaansa ja isoäiti pyyteli anteeksi, kun oli sellaisen miehen kasvattanut.

Vierailija
11/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni petti poikaystäväänsä, oli itse tullut petetyksi aiemmassa suhteessaan, enkä todellakaan ollut/ole ylpeä hänestä.

Vajota samalle tasolle ja kostaa täysin syyttömälle osapuolelle.

Tuolloin, kun hän itse tuli petetyksi tuin häntä jopa öisin, kun soitti ja oli paha olla ja myötäelin hänen tuskaansa. Koin ja kävin läpi tuon petetyn pojan puolesta samoja tunteita silloin.

Asia hiertää minua jollakin tavalla edelleen, vaikka tyttäreni on itse ollut siitä pahoillaan ja nykyään on väleissä kavereina tuon petetyn pojan kanssa.

Vierailija
12/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli isoäitinsä kasvattama, eron ja tuon pettämisen aikaan kuolemansairas yli 90v, vieläkin itkettää kun viimeisen kerran tapasin pari viikkoa ennen hänen kuolemaansa ja isoäiti pyyteli anteeksi, kun oli sellaisen miehen kasvattanut.

Voi raukkaa, eihän se hänen syynsä ollut mitä aikuinen mies tekee.

Vierailija
13/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että aika moni haluaa pitää ko. asian salassa, ellei ole tyyliin syntynyt jotain lehtolasta, jonka olemassaolo tulee selville. Pariskunta eroaa ja syyksi sanotaan vain, että "kasvettiin erilleen" tai ei haluta avata syitä senkään vertaa. Veikkaan, että aika monessa tapauksessa kyse on pettämisestä, mutta varsinkaan pettäjä ei halua sitä lähipiirilleen paljastaa.

AIka huonot välit pitää olla vanhempiin jos ei kerro omaa pettämistään. Meille on lapset kertoneet, kun aina on korostettu ettei saa valehdella ja äitinä olen myös huomannut heti lapsen kasvoista jos on jotain sydämellään, mikä pitäisi kertoa.

Vierailija
14/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kanssa keskustelisin jos suostuisi keskustelemaan. En sen petetyn kanssa kuitenkaan. En tavoittele niin erityisen lämpimiä välejä lasten puolisoiden kanssa, kivat ja asialliset riittävät oikein kivasti. 

Vierailija
15/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AIka huonot välit pitää olla vanhempiin jos ei kerro omaa pettämistään. Meille on lapset kertoneet, kun aina on korostettu ettei saa valehdella ja äitinä olen myös huomannut heti lapsen kasvoista jos on jotain sydämellään, mikä pitäisi kertoa.

Ja tässä fiktiossa lapset alle 3-vuotiaita. Aikuistumisen keskeinen määritelmä on irtautuminen vanhemmista.

Vanhemmille ei todellakaan kuulu jokainen seksielämän yksityiskohta. Aikuiset ihmiset ei ole suhteen ulkopuolisille tilivelvollisia.

Vierailija
16/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käynyt noin, tyttäremme petti miestään ja kertoi siitä kyllä heti meille. Ei me vanhemmat ainakaan tytärtä kovin kehuttu.

Outoa kuulla, että aikuinen puhuu seksistä vanhempiensa kanssa.

Vierailija
17/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa kuulla, että aikuinen puhuu seksistä vanhempiensa kanssa.

Ei siinä seksistä mitään puhuttu. Tytär vain sanoi, että on pettänyt miestään.

Vierailija
18/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin varmasti huonosti

Ei ole kauankaan, kun viimeksi sanoin 22-vuotiaalle pojalleni että aina pitää pystyä lopettamaan suhde, ennenkuin lähtee kalastelemaan muille vesille. Hän sanoi, että tuohan on itsestään selvyys. Toivottavasti on .

Hän ja puolsionsa ovat saaneet mallin pitkästä liitosta, mutta eipä sekään aina mitään auta. 

Vierailija
19/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lasteni puolta. Piste.

Vierailija
20/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ja sinä sitten vuorostaan kerrotte lapsillenne, omille vanhemmillenne jos olette pettäneet??

Järjetöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme