Nepsy lapsella ei mitään syötävää isän luona
Lapsella on aistiyliherkkyys, jonka takia on paljon ruokia joita hän ei pysty syömään. Isä ei jääräpäisyyttään osta mitään lapsen toiveesta, joten lapsi syö isällään vain leipää ja tulee minun luokseni tosi nälkäisenä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tee lasu
Sossuko sinne lähtee kokkaamaan?
ei vaan toteaa, että isä ei ole kelvollinen pitämään huolta lapsesta ja isä saa valita, että vaihtaako asennettaan, vai siirretäänkö äidille koko huoltajuus
Musta isä vaikuttaa olevan fiksu eikä lähde äidin hössötyksiin mukaan.
Mistä sinä tiedät että isä on musta 😡
:D
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas näitä nykyajan herkkislapsia... Ihan käsittämätöntä... Mistä ne tulee? Raskaudenaikaisesta alkoholin juonnista?
Jos lukisit enemmän, tietäisit.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lapset syö , kun nälkä tulee, mitä tarjotaan. Ei kannata kaikkeen showhuun lähteä mukaan.
Sanoo ihminen jolla ei oikeasti ole kokemusta nepsy lapsesta se lapsi voi olla syömättä niin kauan kunnes pyörtyy ja joutuu sairaalaan ja aiinä on sitten isällä vähän selitettävää, että miksi lapsi ei ole syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas näitä nykyajan herkkislapsia... Ihan käsittämätöntä... Mistä ne tulee? Raskaudenaikaisesta alkoholin juonnista?
No, lukeeko siellä mistä tällainen johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän lapset syö , kun nälkä tulee, mitä tarjotaan. Ei kannata kaikkeen showhuun lähteä mukaan.
Sanoo ihminen jolla ei oikeasti ole kokemusta nepsy lapsesta se lapsi voi olla syömättä niin kauan kunnes pyörtyy ja joutuu sairaalaan ja aiinä on sitten isällä vähän selitettävää, että miksi lapsi ei ole syönyt.
Lapsi ei ruokalautasen eteen nälkään kuole. Isä toimii ihan oikein. Ei olisi kannattanut erota, jos haluaa kontrolloida isää kaikessa.
Jos nepsylapsi pystyy syömään leipää, niin ei ole ongelmia. Pahempi juttu, jos ruokavaliona on hirssi, papaija ja palasokeri.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin elänyt usein leivällä.Varsinkin siloin kuin isä kuoli ja perikunta osti perikunnan rahoilla pelkää ranskista 11v-aina 13 vuotiaasen mulle,sain hopea teetä sen lisäksi.Elossa yhä olen aikuisena.13 vuotiaana kärin kuautisuojat sanomalehdestä.Silti en katkera perikunalle yhtään.
Perikunta? Lapset perii. Eli olit sisaruksiesi hoiteissa? Entäs orvon eläke? Sen saa vaikka äiti olis hengissä. En ihan ymmärrä tuota kommenttia, muuta kuin lapsen laiminlyönnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tee lasu
ei vaan toteaa, että isä ei ole kelvollinen pitämään huolta lapsesta ja isä saa valita, että vaihtaako asennettaan, vai siirretäänkö äidille koko huoltajuus
Isä olisi varmaankin tyytyväinen tähän ratkaisuun. Äitiä viXXXXtais.
Vierailija kirjoitti:
Minä en syönyt, enkä vieläkään syö ruokaa jota en pysty syödä, vaikka olisi nälkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ruokalautasen eteen nälkään kuole. Isä toimii ihan oikein. Ei olisi kannattanut erota, jos haluaa kontrolloida isää kaikessa.
Kun olin leirikoulussa jossa oli tarjolla vain oksettavaa paskaa, jouduin sairaalaan kun en ollut syönyt mitään viikkoon
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi ei ainakaan syö, vaikka olisi kuinka nälkä. Aistiyliherkkyyttä hänelläkin. Ollaan laajennettu todella hitaasti ruokavaliota ja nähty hirveä vaiva, joten tilanne on jo paljon parempi. Mutta sinulla ei taida olla aistiyliherkkyyksistä kokemusta?
Nepsy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en syönyt, enkä vieläkään syö ruokaa jota en pysty syödä, vaikka olisi nälkä
Yritin tuolla ketjun alkupuolella tätä kertoa, mutta minua on alapeukutettu. Ja siis todellakin; äitini oli loistava kokki, minä en vain syönyt. Aina oli jokin persiillään: koostumus, ruoat koski toisiaan, haju, younameit. En syönyt niin en syönyt. Ja (valitettavasti) yhä ollaan hengissä, ikää 49 vuotta. Ja ihan diagnosoituina nuo ADD ja Asperger.
Vierailija kirjoitti:
Nepsy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin tuolla ketjun alkupuolella tätä kertoa, mutta minua on alapeukutettu. Ja siis todellakin; äitini oli loistava kokki, minä en vain syönyt. Aina oli jokin persiillään: koostumus, ruoat koski toisiaan, haju, younameit. En syönyt niin en syönyt. Ja (valitettavasti) yhä ollaan hengissä, ikää 49 vuotta. Ja ihan diagnosoituina nuo ADD ja Asperger.
Minä en edes ollut näin nirso, mutta jotenkin mikään minun ruokavaliostani ei kuulunut perheeni ruokavalioon. Minulle kelpaavat ruoat oli harvinaista meidän kotona, ja vaikka tiedettiin että ne olivat juuri minun toive, ne aina jaettiin. Eipä ihme, että olin tosi alipainoinen lapsena
T: autisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tee lasu
Huoltajuus ei vaikuta tapaamisiin sitten pätkääkään.
en väittänytkään, että vaikuttaisi _tapaamisiin_
Jos ei keskustelu isän kanssa toimi ja vaikka hän tietäisi aistiherkkyyksistä, niin sanot, että siinä tapauksessa lapsen paikka ei ole isän luona ja jodut tekemään lasun. Tuskin kumpikaan siinä sitä haluaa, mutta isän on ymmärrettävä, että aistiyliherkkyydet eivät ole nirsoilua tai leikin asia. Jotain lapselle sopivaa ruokaa on löydyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kommentoidaan tällaisia jos ei ole ymmärrystä tai omaa kokemusta aistiyliherkkyyksistä. Kyllä lapsi voi jopa kuolla nälkään ruokaa edessään jos kyse on aistiyliherkkyyksistä. Monta vuotta ruuan ja juoman letkuttamista aistiyli- ja aliherkkyyksien vuoksi. Myöhemmin paljastui syyksi nepsyys (autisminkirjo).
Ei ole leikinasia aistiherkkyydet. Kyse ei ole nirsoudesta vaan siitä, että jotkut ruuat ja juomat voivat jopa sattua aistiyliherkkyyksien vuoksi - joka tapauksessa ruoka ja juoma voi olla niin epämiellyttävän tuntuista (rakenne, lämpötila) tai hajuista, että lapsi tai aikuinen ei sitä pysty syömään.
Älkää sotkeko nirsoilua aistiherkkyyksiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lukeeko siellä mistä tällainen johtuu?
Miksi et itse hae lisätietoa? Aivot ovat voineet kehittyä jos kohdussa erilaiseksi erilaisia kehityksellisiä häiritöitä esimerkiksi. Usein kulkee nepsyys suvussa eli jos ei ole isällä tai äidillä, niin jollain muulla sukulaisella sitten. Ennen näitä ei osattu diagnosoida ja hoitokin oli mitä oli (poissa silmistä).
Kaverilla on just tollanen supernirso lapsi, jolle ruoan pitää olla just tietynlaista, että suostuu syömään. Hän epäilee lapsella olevan jotain aistiyliherkkyyttä. Ei kai siinä nyt lapsi opikaan syömään, kun on kaikille oikuille annettu pienestä saakka periksi. Miksi syödä muka pahaa ruokaa, kun äiti kuitenkin antaa herkkuja. Kumma miten nuo aistiyliherkkyydet eivät ikinä kuitenkaan estä syömästä mitä tahansa karkkia tai roskaruokaa. Muksu vetelee tyytyväisenä ranskalaisia hesellä jäätelön kera, äitinsä tilaa hampurilaisen ilman suolakurkkua ja sipulia, hamppari jää silti syömättä. No tietysti jää, kun maha on ensin täytetty jäätelöllä!