Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kirjaa olet lukenut tänä vuonna tähän mennessä?

Vierailija
30.07.2022 |

Siis lukenut kirjan kannesta kanteen, niin että olet lukenut sen kokonaan ja et ole kuunnellut sitä tai lukenut millään lukulaitteella esim. e-kirjana, vaan fyysisenä versiona, jossa on kannet ja sivut.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut yhtään kirjaa (ei myöskään e-kirjaa, eikä äänikirjaa). En vaan pysty keskittymään lukemiseen. Liikaa stressiä ja muita murheita.

Vierailija
22/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

33. Suurin osa suomenkielisiä, muutama ruotsin- ja englanninkielinen. Käytän Goodreadsia, joten oli helppo tarkistaa. Olen aiemmin lukenut paljon enemmänkin, nykyisin tuhraantuu liikaa aikaa netissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitäkään jotka lukee kymmeniä/satoja kirjoja vuodessa. Mitä te oikeen edes keksitte luettavaa? 

Vierailija
24/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 kirjaa olen lukeneut.

Tiedän tarkan lukumäärän, kävin laskemassa verkkokirjastosta.

1 on 20 sivua vaille loppuunluettu.

1 odottaa lukemista ja 6 kirjaa on varauksessa jotka haen ensi viikolla.

Vierailija
25/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään niin huonokuntoinen etttei enää lueta jopa useita päivässä eikä tänä vuonna edes päivää kohti yhtä. 98 kpl Goodreads väittää eikä se kuulu mihinkään millään tavoin luetaanko missä muodossa.

Vierailija
26/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikymmeniä pitänyt lukua lukemistani kirjoista. Tämän vuoden "saldo" on 77 kirjaa. Viimeksi sain vihdoinkin loppuun Zaharia Stancun kirjan Niin kauan kuin leirituli palaa. Se oli yli 400-sivuinen ja hieman puiseva. Ohuempia kirjoja luen joskus kaksikin päivässä. Nyt on menossa Rolf Yrlidin Aika Arlesissa.

Mutta, kuten sanottu: Lukeminen kannattaa aina!

Vierailija
27/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 tähän mennessä. Hieman vähemmän kuin muutaman viime vuoden aikana, on ollut työkiireitä. Mutta lukeminen on mulle rakas harrastus.

Vierailija
28/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä idioottikin kirjoja plärää läpi aikansa kuluks jos ei muuta tekemistä keksi.

Vierailija
29/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä. Kaikki waretettu ja luettu e-kirjojen lukulaitteella.

Vierailija
30/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkalleen muista mutta suunnilleen 6-8 kirjaa olen nimenomaan lukenut läpi. En kuuntele äänikirjoja lainkaan.

Vierailija
31/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut mutta olisinko n.15-20. Lukisin mielelläni enemmän mutta vuorokaudessa ei tunnit riitä kun on lapsia ja koiria ja työt jne. Äänikirjoja en ole kuunnellut koskaan, se voisi olla lenkillä kiva.

Vierailija
32/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän äänikirjojen pois jättämisen, kyllähän kuuntelu ja lukeminen ovat eri asioita, mutta jäi kiinnostamaan että miksi e-kirjoja ei lasketa? Samaa lukemistahan se on riippumatta siitä, näkeekö tekstin laitteella vai sivulla. Ensimmäinen vain kulkee helpommin mukana kaikkialle.

No, vastaus kysymykseen: fyysisiä kirjoja olen lukenut viisi.

Vierailija
33/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää vuonna 2022 lue mitään kirjoja. Eihän nyt ole enää joku 1800-luku jolloin ei ollut mitään muuta tekemistä kuin joku homeisten kirjojen lukeminen.

Vierailija
34/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua miksi e-kirja olisi eri kuin fyysinen kirja. äänikirja onkin erilainen kokemus koska siinä ei itse lueta mitään.

Vierailija
35/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän äänikirjojen pois jättämisen, kyllähän kuuntelu ja lukeminen ovat eri asioita, mutta jäi kiinnostamaan että miksi e-kirjoja ei lasketa? Samaa lukemistahan se on riippumatta siitä, näkeekö tekstin laitteella vai sivulla. Ensimmäinen vain kulkee helpommin mukana kaikkialle.

No, vastaus kysymykseen: fyysisiä kirjoja olen lukenut viisi.

En viitsi ostaa enää painettuina kuin divarista joitain kirjoja esim. historiasta ja muut ekirjoina tai joskus dekkareita ilmaiseksi esim.kavereilta saatuina. Kirjahylly on jo liian täynnä nytkin. Tänä vuonna olen lukenut ehkä 12 kirjaa.

Vierailija
36/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te, jotka luette kirjan päivässä tai viikossa: mitä kirjoja te oikein luette? Millainen elämäntilanne teillä on työn ja perheen kanssa? Teettekö "omalla ajalla" muuta kuin luette?

Vierailija
37/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goodreadsin mukaan 155, joista suuri osa lastenkirjoja. Käyn kirjastossa useamman kerran viikossa.

Vierailija
38/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitäkään jotka lukee kymmeniä/satoja kirjoja vuodessa. Mitä te oikeen edes keksitte luettavaa? 

En ymmärrä kysymystä. Maailmassahan on loputtomiin kirjoja, miten siitä määrästä ei keksisi satoja kirjoja luettavaksi joka vuosi?

Vierailija
39/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te, jotka luette kirjan päivässä tai viikossa: mitä kirjoja te oikein luette? Millainen elämäntilanne teillä on työn ja perheen kanssa? Teettekö "omalla ajalla" muuta kuin luette?

No vaikka lukisi vain tunnin päivässä, niin ehtiihän viikossa helposti lukea pitkänkin kirjan. Itse olen tosin eläkkeellä ja asun yksin, joten aikaa on. Luen eniten historiallisia romaaneja.

Vierailija
40/42 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luen keskimäärin kirjan, noin 400 sivua viikossa. Luultavasti paksuin tänä vuonna lukemani kirja oli Svetlana Aleksijevitshin 'Neuvostoihmisen loppu' (suosittelen!). Tosi paljon olen kuitenkin lukenut ihan vain dekkareita, enimmäkseen pohjoismaisia. Suurimman osan tänä vuonna suomeksi, vaikka tavoitteeni on lukea pohjoismaiset aina kun mahdollista ruotsiksi (tällä hetkellä olen lukemassa Kristin Ohlssonin Stormvakt-dekkaria). Luen ruotsiksi hieman hitaammin kuin suomeksi ja siksi tuohon noin 500-sivuiseen kirjaan menee varmaan parikin viikkoa.

Minulla ei ole kotona asuvia lapsia, olen kokopäivätyössä. Työn ohella minulla on luottamustehtäviä ja kesälomakauden ulkopuolella on kokouksia 1-3 iltana viikossa, useimmiten vain yhtenä mutta enimmillään oli keväällä pariin otteeseen neljäkin iltakokousta samalla viikolla. Lisäksi tietysti tehtäviin liittyy muuta kokousten ulkopuolella tapahtuvaa työtä ja valmistelua. Opiskelen työn ohessa mutta se on käytännönläheinen tutkinto, joka ei edellytä juurikaan lukemista (en ole laskenut oppikirjoja lukemiini kirjoihin, koska en lue niitä systemaattisesti läpi vaan etsin niistä tarvitsemani tiedon). Ison osan omasta ajasta vie koira, lisäksi harrastan elokuvia ja käsitöitä. Syksyllä alkaa taas myös sulkapallo yhtenä iltana viikossa. Tällä hetkellä työllistää puutarha eli sadonkorjuu (marjat kypsyvät parhaillaan, jonkin ajan kuluttua luumut, omenat ja päärynät, lisäksi kuivaan yrttejä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme