Muita naisia, jotka ette tee mitään kotitöitä?
Jaetaan kokemuksiamme.
Minulle se ei ole ongelma, etten esim laita ruokaa, siivoa tai pese pyykkiä.
Muille se tuntuu olevan sitäkin enemmän.
Minulla ei nyt vaan ole aikaa tuollaiseen, ja kun puolisoakaan ei kiinnosta, olemme yhteisellä päätöksellä ulkoistaneet kaikki kotityöt.
Onneksi Suomessa saa ihan ok palveluja.
Ainoa mitään teen on ruoka- ym ostosten tilaaminen netistä.
Kommentit (26)
Nuoret suominaiset elävät kuin siat ja haluavat miehestä vain kotiorjan.
Vierailija kirjoitti:
Surullista tässä keskustelussa on se, että missä tahansa muussa maailman maassa olisi itsestäänselvyys, ettei koulutettu työssäkäyvä nainen tee kotitöitä. Sitä varten palkataan apua. Jostain syystä Suomessa naiselta, ja nimenomaan naiselta, odotetaan korkeissakin asemissa sitä vessojen pesua.
Onko todellakin näin, että vaikka ruotsissa tai virossa ei yksikään koulutettu työssä käyvä nainen siivoa, tee ruokaa tai pese pyykkiä? Aika iso ero kyllä elintasossa.
En tee kotitöitä, hoidan kissaa toki.
Minulla on aina ollut kotiapulainen, mutta en asukaan Suomessa. Apulainen saa kahdeksankertaiset ansiot mitä kotimaassaan saisi ja tosi tyytyväinen hänkin työkokemuksesta ja että on töitä.
Aamiainen tuodaan terassille klo 8, ja aina tervellistä kotonalaitettua ruokaa oman kasvimaan vihanneksista.
Vaatteet silitettyjä, kutsuja voi pitää
Aika on ainoa jota ei saa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rikkaiden kelpaa ulkoistella.
Vuositulot 45 000€ eli en ole rikas ja silti käy siivooja. Itse palkkaamalla saa aika halvalla ja toki vielä kotitalousvähennys päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista tässä keskustelussa on se, että missä tahansa muussa maailman maassa olisi itsestäänselvyys, ettei koulutettu työssäkäyvä nainen tee kotitöitä. Sitä varten palkataan apua. Jostain syystä Suomessa naiselta, ja nimenomaan naiselta, odotetaan korkeissakin asemissa sitä vessojen pesua.
Onko todellakin näin, että vaikka ruotsissa tai virossa ei yksikään koulutettu työssä käyvä nainen siivoa, tee ruokaa tai pese pyykkiä? Aika iso ero kyllä elintasossa.
Tottakai osa tekee, mutta siellä on sosiaalisesti täysin hyväksyttyä hankkia apua. Eikä ero ole elintasossa, vaan asenteissa. Kyllä meillä monilla kahden työssäkäyvän pariskunnilla olisi varaa helpostikin siivousapuun, mutta sitä ei niin usein käytetä, kuin voisi, eikä siitä kehdata puhua. Monessa maassa se on tosiaan itsestäänselvyys paremmin toimeentulevilla.
Yhdellä ulkomaankomennuksella jouduin kovasti selittelemään kotiavun puutetta (kävi meillä puutarhuri, mutta siivosin itse) vaikka olin kotona. Monista maista tulevat rouvat päivittelivät, että onhan sinullakin menoja.
Kaipaan sinkkuaikoja, jolloin kotitöihin riitti vartti päivässä ja aina oli siistiä.