Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, jotka ette tee mitään kotitöitä?

Vierailija
30.07.2022 |

Jaetaan kokemuksiamme.

Minulle se ei ole ongelma, etten esim laita ruokaa, siivoa tai pese pyykkiä.

Muille se tuntuu olevan sitäkin enemmän.

Minulla ei nyt vaan ole aikaa tuollaiseen, ja kun puolisoakaan ei kiinnosta, olemme yhteisellä päätöksellä ulkoistaneet kaikki kotityöt.

Onneksi Suomessa saa ihan ok palveluja.

Ainoa mitään teen on ruoka- ym ostosten tilaaminen netistä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on hyvä tapa työllistää toisia niin sitten jää itselle aikaa viettää sitä laatuaikaa. Win-win tilanne.

Vierailija
2/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva hukkuu paskaan jos ei tee kotitöitä, ja ravintolaruoka lihottaa. Rikkaan on hyvä olla laiska jos voi ostaa rahalla palvelijoita. Näinhän se on aina mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, niin ei ole hyvää esimerkkiä. Muussa tapauksessa täysin fine

Vierailija
4/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mitä teet vapaa-ajalla? Itselläni palveluiden käyttämistä rajoittaa se, että en halua vieraita ihmisiä pyörimään kotiini. Kotitöihin ei mene paljon aikaa, kun on selkeät rutiinit.

Vierailija
5/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaisen oma asia mihin aikansa ja rahansa käyttää. Jos rahallisesti pystyisin, en tekisi muuta kuin ruoat. Siitä tykkään ja on osin harrastuksin. Mutta siis vihaan siivousta (siivooja käy, mutta vaan kerran kuussa eli paljon täytyy itse tehdä) ja pyykkien laittoa. Siis käytännössä ihan kaikkia muita kotitöitä paitsi ruokajutut.

Vierailija
6/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä teet vapaa-ajalla? Itselläni palveluiden käyttämistä rajoittaa se, että en halua vieraita ihmisiä pyörimään kotiini. Kotitöihin ei mene paljon aikaa, kun on selkeät rutiinit.

Kyllä niihin menee paljon aikaa. Ison talon siivous, viidelle ihmiselle petivaatteiden vaihto, kymmeniä ikkunoita pestävänä, viiden ihmisen pyykit ja ruokahuolto kaikille. Lisäksi omakotitaloon liittyvät pihatyöt, polttopuut talveksi ja kahden auton huollot ym....Lisäksi muutama kotieläin. Aika iso tuntimäärä vuodessa.

Vierailija
7/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, tuo kuulostaa.

Minun miniäini on päivät kotona, eikä tee mitään. Poikani sitten työpäivän jälkeen, kaupan kautta tullessaan, aloittaa kokkaamaan yms.

Miniä on hyvä vain tuhlaamisessa. Eipä taida yhteiselo kauaa jatkua. Toistaiseksi olen pysynyt hiljaa, mutta ärsyttää. Tunnen poikani, kun mitta täyttyy, se täyttyy. Tasa-arvoa ollaan huutelemassa ja itse ollaan röyhkeän laiskoja, huh huh.

Vierailija
8/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

klkfög kirjoitti:

Ihan ok, tuo kuulostaa.

Minun miniäini on päivät kotona, eikä tee mitään. Poikani sitten työpäivän jälkeen, kaupan kautta tullessaan, aloittaa kokkaamaan yms.

Miniä on hyvä vain tuhlaamisessa. Eipä taida yhteiselo kauaa jatkua. Toistaiseksi olen pysynyt hiljaa, mutta ärsyttää. Tunnen poikani, kun mitta täyttyy, se täyttyy. Tasa-arvoa ollaan huutelemassa ja itse ollaan röyhkeän laiskoja, huh huh.

On ne miniät niin kauheita!

Vierailija
9/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuva hukkuu paskaan jos ei tee kotitöitä, ja ravintolaruoka lihottaa. Rikkaan on hyvä olla laiska jos voi ostaa rahalla palvelijoita. Näinhän se on aina mennyt.

Tuo on täyttä paskaa, että ravintolaruoka lihottaa. Itse haen esim lounaan veroedulla mukaan ja syön siitä kaksi kertaa. Miten hukkuu paskaan, kun siivoja käy joka toinen viikko+robotti-imuri? Siivous sopimukseen kuuluu pyykit, lakanoiden vaihdot, jne. Ja kun ei mussuta leipää sohvalla, eikä tee ruokaa keittiössä? Ja sen kakka raidan kyllä pyyhin pöntöstä heti.🤣

Siivoojaa ottaa 23e/h + km. Se ei maksa juuri mitään.

Vierailija
10/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

klkfög kirjoitti:

Ihan ok, tuo kuulostaa.

Olet käsittänyt tasa-arvon ihan väärin. Nyt on naisten vuoro olla tekemättä mitään toisen eteen ja kostaa ne kaikki menneet vääryydet.

Vierailija
11/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN LIITY SEURAASI!

EI kyllä Pesen pyykit , sillä sehän on henkilökohtaisen hygienian huolehtimisesta, myös pyykin

pesu, että on Puhtaat vaatteet kuuluvat tähän , ja kotisi on tunkkainen ja pölynen , jossa pölypunkit Viihtyy, ne pitävät omia bileitään , ihollasi, ja kodissasi!

Siksipä suositellaan, Vaatteita pesemään joka käytön jälkeen!

MYÖS farkut.

Lakanat tulee ja liinavaatteet vaihtaa usein.

Arkivaatteittakin tuulettaa näin ollen niihin tulee raikas tuoksu.

Kyllä mä laitan, Kotiruokaa huolehdin kotini siisteydestä

Se ei , heikennä terveyttäni kun olen Hygieeninen nainen, Kotini ei näytä " kaatopaikalta" vien siis roskat roskiin, siivoan tiskaan astiat, .

Lämmitän saunan kaksi kertaa viikossa muina päivinä käyn suihkussa!

Vierailija
12/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN LIITY SEURAASI!

EI kyllä Pesen pyykit , sillä sehän on henkilökohtaisen hygienian huolehtimisesta, myös pyykin

pesu, että on Puhtaat vaatteet kuuluvat tähän , ja kotisi on tunkkainen ja pölynen , jossa pölypunkit Viihtyy, ne pitävät omia bileitään , ihollasi, ja kodissasi!

Siksipä suositellaan, Vaatteita pesemään joka käytön jälkeen!

MYÖS farkut.

Lakanat tulee ja liinavaatteet vaihtaa usein.

Arkivaatteittakin tuulettaa näin ollen niihin tulee raikas tuoksu.

Kyllä mä laitan, Kotiruokaa huolehdin kotini siisteydestä

Se ei , heikennä terveyttäni kun olen Hygieeninen nainen, Kotini ei näytä " kaatopaikalta" vien siis roskat roskiin, siivoan tiskaan astiat, .

Lämmitän saunan kaksi kertaa viikossa muina päivinä käyn suihkussa!

Suloista miten joidenkin maailma on mustavalkoinen.

Vierailija
13/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on harrastuksia ja vaativa työ. Matkustelemme paljon.

Joku epäili, ettei kotimme olisi siisti ja henkilökohtaisessa hygieniassakin olisi puutteita.

Voin rauhoittaa epäilijän mieltä, että meillä siivotaan perusteellisesti kerran viikossa ammattilaisten toimesta ja kodissamme on spa-osasto, jossa viihdyn liikaakin. Pyykit kuuluu siivoukseen, samoin silitys.

Ap

Vierailija
14/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista tässä keskustelussa on se, että missä tahansa muussa maailman maassa olisi itsestäänselvyys, ettei koulutettu työssäkäyvä nainen tee kotitöitä. Sitä varten palkataan apua. Jostain syystä Suomessa naiselta, ja nimenomaan naiselta, odotetaan korkeissakin asemissa sitä vessojen pesua.

Vierailija
15/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tämän palstan botteja, kun ei ihan tavallinen viesti mee läpi. Tein kotityöt yli 20 vuotta lähes yksin (siivoojan avustuksella), mutta sitten lopetin kokonaan. Mies on saanut luvan hoitaa kodin ja lapset siitä lähtien. Jo yli 10 vuoden ajan.

Vierailija
16/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotitöitä mutta ainoastaan, koska on pakko. Käyn töissä mutta ei silti ole vara palkata siivooja.

Jokainen jolle se on mahdollista, heille se suotakoon. Saahan siinä myös joku palkkaa.

Vierailija
17/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa jos olisi varaa, tai oikeasti varaajan meillä olisi, mutta mies ei suostu.

Ei minua kotityöt sinällään haittaa, nytkin olen olen viikon yksin kotona ja siivonnut ehkä tunnin. Pyykinpesua ollut kyllä lisäksi ja ruuanlaittoa, mutta ne ovat mielestäni ihan kivaa hommaa. Mutta kun perhe on kotona, niin tähän menee tunti joka päivä ja silti on sotkuista.

Jos ei ole varaa palveluihin, etkä halua tehdä kotitöitä, opettele elämään siististi, äläkä ota perhettä :D

Vierailija
18/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, mitä sitten teen kun en kotitöitä. Minusta ihmisellä pitää olla 2-3 tuntia omaa aikaa päivässä. Hoitaa itseään, lukea, kuunnella musiikkia, käydä pitkillä kävelyillä.

On kummallinen ajatus, että koko ajan pitää tehdä jotain, josvei muuta, niin puunata lattiaa.

Outoa sodanjälkeisen pula-ajan etiikkaa. Onneksi minua ja sisartani ei kasvatettu tuohon ajattelumalliin. Meillä oli kotiapulainen vaikka äiti oli kotirouva. Tämä siis 1970- ja 1980-luvuilla.

Vierailija
19/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman ajankäytön priorisonti palveluita ostamalla ei ole yhtä kuin laiskuus.

Vierailija
20/26 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rikkaiden kelpaa ulkoistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä