Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet parantunut laiskuudesta, flegmaattisuudesta, aloitekyvyn puutteesta, väsymyksestä?

Vierailija
22.10.2006 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilot karisemisen lisäksi energisyys ja mieliala ovat kohonneet ainakin 1000% . Aloita vaikka karsimalla " huonot" hiilarit ruokavaliosta.

Vierailija
22/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä nukut, niin tuo riittää, mutta muussa tapauksessa voi olla apua lisäksi nukahtamislääkkeestä.

Terveisin minä, jolle työterveyslääkäri määräsi useamman sairausloman jälkeen ei enää lomaa, vaan mielialalääkityksen. Ihan ensi alkuun lomamatkalle sain kyllä jonkun paniikkiin auttavan lääkkeen, paniikista en tiedä kokeneeni, mutta koska lääke oli kolmiolääke, niin otin sen iltaisin ja nukuin 12 tuntia putkeen 2 viikon ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiineja ja kivennäis- ja hivenaineita. Omega 3:sta.

Riittävästi eli paljon liikuntaa. Jalkaa vaan jalan eteen vaikka ei huvittaisikaan. Siitä se iloksi muuttuu.

Vierailija
24/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltämättä huomannut kuinka heti aamiaisen jälkeen alkaa väsymys joten tuo karppausyritys kyllä kiinnostaa. Teen heti huomisaamuna munakkaan ja katson lähteekö päivä paremmin käyntiin.

ap

Vierailija
25/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain osa lääkäreistä osaa hoitaa kilpparia oikein. Jos arvosi lähentelivät raja-arvoja, voit olla melko varma noilla oireilla, että häikkää on. Olisi mielenkiintoista kuulla arvosi. USAssa THS-arvoa ollaan laskemassa 2,5:teen. Suomessa 4,5. Hyvä lääkäri hoitaa oireita, ei arvoja. Lue www piste kilpirauhas piste info

Vierailija
26/57 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse vielä ehdotin että eikö lääkitystä voisi edes kokeilla (kokeet otettiin juuri näiden oireideni takia) mutta tk-lääkäri oli sitä mieltä että mitäs niitä turhaan syömään...

Kiitos linkistä, käyn kurkkaamassa sivuja.

ap

Vierailija
27/57 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinilisä ja sokerin (ja muiden kaloripommien) välttäminen on niistä tärkeimmät.

Väsymys iskee kun verensokerit sahaa ees ja taas. Ja nehän sahaa, jollei sitä estä. Pitää syödä riittävästi, hyvin, terveellisesti, tarpeeksi usein. Ja popsia joka päivä b-vitamiinipilleri. Kahvinjuonti kannattaa rajoittaa korkeintaan aamuun. Mahd päiväunet korkeintaan 10-15minuuttia, vaikka tilaisuus vedellä pidempään sikeitä olisikin. Ja telkkarinkatselu iltaisin minimiin.

Ei ehkä päde kaikille, mutta alkup teksti olisi voinut olla kuin minun näppikseltäni 2v sitten, kunnes lamppu syttyi ja kaikki muuttui. Yllämainittu on kokemusperäisiä havaintoja. Yleisen vireystilan kohennuttua sitten tekee mielikin liikkua ja syntyy positiivinen kierre.

Vierailija
28/57 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis täysjyvätuotteet (leipä, pasta, tumma riisi) ja riittävästi kasviksia ja proteiinia, paljon kalaa (tai omega-rasvahapoja muualta). Ei herkkuja, ei karkkeja, ei pullia, ei ranskanperunoita, ei sipsejä - paitsi jos on oikeasti juhlan aihetta. Nykyisin kun niitä joskus harvoin syön, oikein tunnen jonkin ajan kuluttua kuinka väsymys iskee, saatan jopa nukahtaa siihen. Silloin oikein tajuan missä hiilihydraattivuoristoradassa aiemmin rullasinkaan.

Vierailija
29/57 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerin pois jättö ja sen mukana lähti siis kaikki karkit, limut, pullat ja viinerit. Pienistä määristä jätskiä en kyllä luopunut:)

Lisäksi päivittäiseen ruoka-annokseen tuli mukaan puolilautasta vokkivihanneksia tai keitettyjä vihanneksia ja tavallisen ruuan (mitä muulle perheelle tein esim. riisi + kanakastike tai pastakastike) osuus oli n.1dl.

Leipä vaihtui täysin tummaan.

Tämä ei vaatinut totaalista ruokaremonttia meidän perheeseen, kun siihen ei olisi ollut taitoa tai mielikuvitustakaan. Pikkuhiljaa koko perheen ruokavalio on kyllä muuttumassa.

Vierailija
30/57 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos ongelma on tullut pimeän kauden myötä.

Vierailija
31/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa mitään aikaan kun olen paineen alaisena ja tunnen olevani altavastaaja. Minunhan pitäisi tuntea olevani maailmanvalloittaja kaikkine tutkimuksineni sun muine juttuineni...Mutta EI!

Miten muuttaa oma asenne ja pelkotila voitoksi?

Vierailija
32/57 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaisi (lääkäri sitä suositteli), mutta en ole vielä aloittanut.

Vierailija
33/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on edelleen sama, olen aivan yhtä vetämätön kuin koko elämäni. Tilanne on kuitenkin siinä mielessä parempi kodin kannalta että palkkasin siivoojan ja nyt kerran viikossa on PAKKO järjestellä paikkoja että siivooja saa työnsä tehtyä. Karppausta kokeilin pari kuukautta. Se kieltämättä toi ison muutoksen ja voin selvästi paljon paremmin. Mielihalut oli kuitenkin liian suuret :(. Kirjoittaessani olin raskaana ja nyt on kainalossa alkuvuodesta syntynyt vauva. Kilpirauhasarvot aion tarkistuttaa heti kun lopetan imetyksen vai onko sellaisia lääkkeitä jotka ei imeydy äidinmaitoon?

ap

Vierailija
34/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta yhdestä linkistä osui vähän liian monta oiretta oikeaan:( sittenpä nähdään. Suvussa sitä on vahvasti.

Vierailija
35/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla huomattiin verikokeissa alhaiset kilpirauhashormoniarvot ja sain tyroksiinilääkityksen. Olen paljon pirteämpi. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa juuri aloitekyvyttömyyttä, saamattomuutta ja väsymistä. Se on yllättävän yleistä, n. 2,5%:lla väestöstä. Naisilla vielä useammin kuin miehillä.

Vierailija
36/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoittaessani olin raskaana ja nyt on kainalossa alkuvuodesta syntynyt vauva. Kilpirauhasarvot aion tarkistuttaa heti kun lopetan imetyksen vai onko sellaisia lääkkeitä jotka ei imeydy äidinmaitoon?

ap

Saat lääkityksessä samaa hormonia, jota elimistösi pitäisi tuottaa luonnostaan, eli tyroksiinia. Sillä vain korvataan puuttuva tyroksiini, jos sinulla on vajaatoimintaa. Se ei vaikuta vauvaan millään tavalla.

Kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa, monille tulee vajaatoimintaa pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja se on joskus myös syy synnytyksen jälkeiseen masennukseen!

Vierailija
37/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne kilpirauhaskokeisiin NYT HETI. Miksi odottaisit imetyksen loppumiseen? Tarkoititko, että voiko tyroksiinia syödä imetyksen aikana -> Tottakai - se on hormoniKORVAUShoitoa eikä sinällään elimistölle vieras lääkeaine. Vaikka se onkin synteettistä niin toimii kuitenkin suurin piirtein samalla tavalla kuin kilpirauhasen tuottama hormoni. Esim. raskauden aikana sillä hurjan suuri merkitys sikiön kehitykselle. Ilmeisesti tuolla aiemmin ei kukaan ollut asiaa sen enempää selittänyt.

Vajaatoimintaiset syövät loppuikänsä hormonikorvaushoitona tyroksiinia ja useimmiten annosta nimenomaan nostetaan raskauden aikana ja imetykseen sillä ei ole tosiaan minkäänlaista vaikutusta jos jotain niin positiivista, koska äiti voi paremmin!

Vielä kerran ja ennen kuin kukaan harkitsee minkäänlaista mielialalääkitystä niin käykää hyvät ihmiset ensin tarkistuttamassa kilppariarvonne: TSH ja T4V ja mielellään vielä kilpirauhasen vasta-aineetkin.

Vierailija
38/57 |
05.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hemmetti lääkäreitä vaivaa, mielialalääkkeitä tungetaan joka toiselle, tunsi sitten tarvitsevansa sitten niitä tai ei. Mutta kilpirauhaslääkitystä EI tipu vaikka SELKEÄT oireet on ja arvotkin siihen viittaa! Pyydä lähetettä erikoislääkärille.

Vierailija
39/57 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on tosiaan tuhannen taalan kysymys.

Vierailija
40/57 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä netissä istumista ja tv:n katselua, auttaa varmasti!

Ne tylsistyttää ihmistä ja tekee väsyneen olon.

Syö terveellisesti, rakastele usein ja käy ulkona, tapaa ihmisiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi