Miten olet parantunut laiskuudesta, flegmaattisuudesta, aloitekyvyn puutteesta, väsymyksestä?
Kommentit (57)
mulla oli viime keväällä kans sellanen aivan uupunut ja laiska vaihe. Päivisin kuljin ihan unihorroksessa, mutta illalla en saanut unta. Mulle toimi lenkkeilyn aloittaminen ja sitten kattelin kans tota ruokapuolta. Mulle ei mikään karppaaminen onnistu, ku on noita allergioita, mutta paljon kasvista ja pullat pois kuitenkin.
Ulkona liikkumisesta mä sain sitä virtaa ja uni alko tulla oikeaan aikaan, eli illalla. Huomasin muuten, että myös unen laatu parani. Ennen tuntui, että vaikka olisi nukkunut 8 tuntia, niin ei vaan jaksa. Nyt pärjää oikeen hyvin vähemmälläkin.
lisäksi alkoi lähteä hiukset.
Kilpirauhasarvot rajoilla, mutta lääkitys aloitettiin. Itse lisäsin sitä oireiden mukaan ja nyt tuntuu, että olen herännyt kuolleista. TSH jotain 2.1
Joku sanoikin että jotkut lääkärit on hölmöjä näissä asioissa.
Sinuna hakeutuisin yksityiselle mikäli oma lääkäri ei suostu lääkitystä aloittamaan. Lääke on toisekseen niin edullinen että kokeilu ei tule kalliiksi.
Tsemppiä
ja sain lääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan. Siitä se olo alkoi kohentua. Laiskuuteenhaan tosin ei lääkettä ole.
joku kirjoitti viestissä, että " Kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa, monille tulee vajaatoimintaa pari kuukautta synnytyksen jälkeen ja se on joskus myös syy synnytyksen jälkeiseen masennukseen" . Onko tuosta ihan tutkimustuloksiakin, että synnytys voi laukaista vajiksen?
Itse joskus kysyin lääkäriltä ja hän väitti, ettei se ole mahdollista. Itseltäni ei ole sen kummemmin tutkittu, mistä vajis johtuu. Lapsen syntymän jälkeen vähitellen alkoi.
ilmankos olen aina niin nuutunut syön makeaa aamusta iltaan joskus jopa korvaanruuan kakulla tai karkilla.
Silmät meinaa painua kiinni, kun niin väsyttää. Lapsi on päikkäreillä, ja jos menisin nyt syömään, ehtisin ottaa vielä itsekin päivätorkut, mutta en vain jaksa nousta tästä koneen äärestä. Tää on kamalaa, tää väsymys ja saamattomuus...
Nyt ollaan takas täällä peräreiässä ja väsymys- ja masennusoireet iskivät heti takaisin.
Muutto takaisin tammikuussa ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Ei tämä ole ihmisille tarkoitettu yhteiskunta eikä ilmasto.
Olen ihan peruspirteä ja teen kotitöitä, hoidan lapsia, ulkoillaan, syön aika terveellisesti jne.
Mutta mua vituttaa katsoa kun toinen ei tee mitään, sotkee vaan. Ei muakaan huvita piikana olla. Lapset valvottavat minua ja sitten pitäs vielä passata tuota teiniä. Ihan mahdotonta. Mies puuhailee kyllä kaikkea muuta, mutta kotona ei mitään.
Jos olet väsynyt, niin lääkettä naamaan!
Jos olet alakuloinen, niin lääkettä naamaan!
Lääkkeitä vaan naamaan, pienimpäänkin murheeseen!
Suurimmassa osassa tapauksista mä lähtisin kyllä kokeilemaan eri keinoja aluksi, esim. radikaalia ruokailutottumusten parantamista.
hormonikierukan poisto, myöhemmin pillereiden lopetus kun sitä kokeiltiin. Ei sovi hormonaalinen ehkäisy mulle.
mutta jos en avaa tietokonetta ollenkaan, niin saan tehtyä yhtä sun toista päivän mittaan.
Jos tulen koneelle jo heti aamusta ja istun muutaman tunnin, niin en saa enää itseäni liikkeelle ja jämähdän sekä väsähdän kokonaan.
Siksi olen rajoittanut tämän netin käytön iltoihin, niin saan tehtyä päivällä kotihommat ja kuntoilut yms.
Mun kotiäitielämän laiskuus sai kyytiä kun löysin kivan liikuntaharrastuksen. Sen myötä innostuin liikkumaan muutenkin enemmän, nykyisin aloitan päivän usein reippaalla lenkillä rattaiden kanssa. Liikkuminen antaa valtavasti energiaa, ja kotityöt sun muut sujuu kuin leikiten, kun on (melkein) koko ajan pirteä olo!
Suosittelen kokeilemaan! Koita löytää aluksi vaikka joku kiva ryhmäharrastus, kokemuksesta tiedän, että on vaikea saada itseään niskasta kiinni ja lähteä yksin lenkille, jos ei ole tottunut liikkumaan. Ekstrapointti on tietysti myös se, että saa omaa aikaa irti kotiympyröistä, kun lähtee liikkumaan!
Aion kans kokeilla josko vetelyys helpottais hiilareita vähentämällä. T. yksi, joka on aina ihan ryde ja huonovointinen
ruokavaliomuutoksesta :)
Lisäapua sain lääkityksestä. Minulla uupumuksen syynä on ollut (ja on) ms-tauti. Älä nyt kuitenkaan ms-tautia ala pelkäämään, se aiheuttaa muitakin oireita kuin uupumista =o
Kannattaisi puhua lääkärille uupumuksestasi. Syynä voi olla vaikka kilpirauhanen tai joku muu lääkityksellä voitettava vaiva.
Vierailija:
Parannuin vastaavasta kroonisesta uupumuksesta ja flegmattisuudesta ruokavaliomuutoksella. Muutamassa päivässä vireystilani nousi todella paljon enkä enää tarvinnut päiväunia. Kotityöt eivät enää tuntuneet vuoren kokoisilta vaan helpolta pikku puuhastelulta. Jos syön väärin, uupumus palaa. Hiilaritietoisuutta, siis. :)
ihanaa pyttipannua:
3 paprikaa (1 valkoinen, 1 vihreä ja 1 punainen)
1 sipuli
n. 200 g katkarapuja
2 keitettyä porkkanaa
1 keitetty parsakaali
n. 50 g palanen aura-juustoa
vähän kermaviiliä
chilipippuria
suolaa
hauduttelin tätä satsia (olin ensin kuullottanut paprikat ja sipulin isossa nokareessa VOITA) puolisen tuntia, ai että oli ihanaa!
Jälkkäriksi otin kupin kahvia ja palan tummaa suklaata. AHH
Söin yksin kaiken, ja nyt on kylläinen ja energinen olo. LÄhden kohta tarpomaan tuonne loskaan kauppareissulle, mutta ei väsytä!
Mulle ne tuo kummasti lisää virtaa päivään.
Sain sillä samalla kertaa aisoihin pahat PMS-oireetkin. Enemmän kasviksia, vähemmän kahvia vaikka ensi alkuun
Sitten ulkoilu. Moni on nykyään niin veto pois ihan vain sen takia, ettei nykyään täydy tehdä fyysisesti raskasta työtä ulkoilmassa.