Miksi jotkut selvästi ärsyyntyy jos joku on aseksuaali tai demiseksuaali?
Saa kommenttia ettei tuo ole normaalia, mene lääkäriin.
Suunnilleen pakko harrastaa seksiä.
Mikä siinä nyt niin suututtaa?
Ja ennen kuin joku näsäviisas alkaa, ei aihetta ei tuputeta kenellekään. Siitä ei ole yhtään sen enempää puhuttu kuin kuka seurustelee, tavannut tuon ja tän tyypin.
Kommentit (146)
Miksi ihan normaalille asialle on pitänyt keksiä jokin erikoinen nimi. Demiseksuaalisuus? Ei minua ainakaan kiinnosta seksuaalisesti kukaan ketä en tunne/rakasta. Ja luulin sen olevan ihan tavallista.
Mihin ihmeeseen tarvitaan termiä demiseksuaali, jos tyyliin 95 % on sellaisia?
Kuinka moni haluaa harrastaa seksiä henkilön kanssa jota EI tunne ja johon EI luota? Tuskin miehistäkään kovin moni.
Ap:lla on aika erikoinen tuttavapiiri jos normaalia seksuaalisuutta pidetään poikkeavana.
Koska moni virheellisesti kuvittelee a- ja demiseksuaalien pitävän itseään muita parempina ja halveksivan seksuaalisempia ihmisiä. Ihmiset eivät ymmärrä, että kyseessä on henkilökohtainen ominaisuus ja mieltymys, ei tarve leikkiä siveydensipulia. Seksuaalisuuden eri muotoihin suhtautuminen ei muutenkaan vaikuta olevan kovin luontevaa suurella osalla ihmisistä. Muiden suuntautumiset ja preferenssit otetaan helposti kannanottona omaa seksuaalisuutta kohtaan. Mitä henkilökohtaisemmasta asiasta on kysymys, sitä hanakammin porukka ottaa siitä nokkiinsa ja vetää ilkeämielisiä johtopäätöksiä toisesta ihmisestä sen perusteella.
Olen 30-vuotias nainen ja olin neitsyt 25-vuotiaaksi saakka. Koko ajan minua epäiltiin lesboksi, vaikka asun isossa kaupungissa, en missään pikkukylässä. Tultiin aina sanomaan, että tule jo kaapista ja samalla haukuttiin kuitenkin lesbot. Kukaan ei uskonut, etten ole lesbo. Halusin vain löytää miehen, jota rakastan, mutta ei sellaisia tullut vastaan.
Vasta 25-vuotiaana tapasin sitten uuteen työpaikkaan mennessäni mieheni. Olimme ensiksi ystäviä 6 kk, jonka jälkeen ihastuin. Mies ihastui minuun heti, mutta jaksoi onneksi muodostaa tunnesiteen, jonka tarvitsisin. Olemme edelleen yhdessä ja seksielämämme on edelleen todella aktiivista, ainakin viisi kertaa viikossa. Olen todella aktiivinen seksuaalisesti, mutta en koe seksuaalisia tunteita esimerkiksi mitään komeita näyttelijöitä kohtaan, puhumattakaan että vilkuilisin jotain miehiä kadulla.
En ole silti aseksuaali, enkä lesbo. Jotenkin nuo epäilyt vain loikkasivat, vaikkei kummassakaan ole mitään pahaa. Mutta selkeästi ihmiset, joilla on yhden yön juttuja ja joilla kumppanit vaihtuvat, ovat normaalimpia yhteiskunnassa.
N30
Aseksuaalisuus näyttää olevan joillekin sama kuin veganismi tai kasvissyönti. Ärsyttää niin suunnattomasti jos joku poikkeaa normista, vaikka siihen olisi perustellut syyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on aika erikoinen tuttavapiiri jos normaalia seksuaalisuutta pidetään poikkeavana.
En sanoisi että aseksuaalisuus on normaalia, siis tietenkin se on, mutta joku prosentti on.
Valta osa ihmisistä kokee seksuaalista vetovoimaa ja harrastavat seksiä, niin onhan se sillä lailla ns.normin ulkopuolella.
Mutta edelleen siis, normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen tarvitaan termiä demiseksuaali, jos tyyliin 95 % on sellaisia?
Kuinka moni haluaa harrastaa seksiä henkilön kanssa jota EI tunne ja johon EI luota? Tuskin miehistäkään kovin moni.
Onkohan tämä enemmän nuorien piirissä?
Ehkä siellä harrastetaan seksiä ihan miten sattuu ja jos ei heti hyppää sänkyyn niin on erilainen.
Itse olen vanhempi, niin en tiedä.
Voi tietenkin olla median ja varsinkin pørnøn luomaa kuvaa että kaikki on valmiita koko ajan hyppäämään toisen pöksyihin ja näin tuntee olevansa erilainen jos itse haluaa ensin tutustua.
Tälläisen vanhan kalkkiksen mielestä seksi pursuaa nykyään joka tuutista, ja valtavalla määrällä.
Skitsoin 1% naisista määrää muiden arvot ja käyttäytymisen. Pillua pitää jakaa ja voimaantua ja pitää olla vähintään puolilesbo.
samaa saa kuunnella myös pedoseksuaali vaikka värkit toimivat normaalisti
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat yliseksuaalisia. Rajattomia. Eikä mikään ole pyhää.
"Seksuaalisuus on vaan mun oma asia..."
"...mut mun seksuaalisuus on parempi kun teidän senkin likaset sodomiitit!"
Saatanan urpot
Vierailija kirjoitti:
Koska moni virheellisesti kuvittelee a- ja demiseksuaalien pitävän itseään muita parempina ja halveksivan seksuaalisempia ihmisiä. Ihmiset eivät ymmärrä, että kyseessä on henkilökohtainen ominaisuus ja mieltymys, ei tarve leikkiä siveydensipulia. Seksuaalisuuden eri muotoihin suhtautuminen ei muutenkaan vaikuta olevan kovin luontevaa suurella osalla ihmisistä. Muiden suuntautumiset ja preferenssit otetaan helposti kannanottona omaa seksuaalisuutta kohtaan. Mitä henkilökohtaisemmasta asiasta on kysymys, sitä hanakammin porukka ottaa siitä nokkiinsa ja vetää ilkeämielisiä johtopäätöksiä toisesta ihmisestä sen perusteella.
Sitten kuitenkin tää lanka täynnä muiden seksuaalisuuksien haukkumista :DDD Ei saatana onks ihmiset oikeesti näin tyhmiä kuin sokee voi olla omalle käytökselleen
Minä ainakin jokseenkin ärsyynnyin, kun henkilö jonka kanssa oli aikoinaan seksiongelmia enkä ollut vielä käsittänyt omaa aseksuaalisuuttani (jatkuvia riitoja kun en pystynyt seksiin) väitti myöhemmin olevansa aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Mutta selkeästi ihmiset, joilla on yhden yön juttuja ja joilla kumppanit vaihtuvat, ovat normaalimpia yhteiskunnassa.
N30
Ei ole. Sulla on vain poikkeavia tuttavia. Minulla ei ole ollut koskaan yhden yön juttuja, ei ystävillänikään.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä mikä on demiseksuaali eikä kiinnosta niin paljon että kuuklailisin
Demiseksuaali haluaa seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan hänellä on tunteita ja johon luottaa.
Eli henkisesti normaali. Miksi sille on oma sana keksitty? Miksi ja missä se ketään ärsyttää? Oon asunut täällä nyt 57 vuotta eikä ole kenenkään kanssa tarvinnut puhua seksuaalisuudestani.
Riittäis kun incelit käyttäis teepaitaa, jossa lukee incel. Tai vaikka mgtow :D
Ehkä sen takia että aseksuaalit spämmäävät tätä asiaa palstalla, mutta eivät käyttäydy kuin aseksuaalit. Ymmärtääkseni aseksuaalin pitäisi olla sellainen ettei vain seksi kiinnosta, mutta nämä ovat selvästi seksivastaisia kommenteista päätellen ylipäänsäkin. Se vain paistaa läpi tuosta kommentoinnista jolloin tulee vahvasti mielikuva että kyse ei oikeasti edes ole pelkästä seksuaalisen halun puutteesta vaan jostain muusta.
Onko tämä joku ikäluokkajuttu, nuorten aivopesua yliseksualisuuteen vai mitä ihmettä?
Minulle demiseksuaalisuus on normi, valtavirtaa. Aika harvassa on tuttavapiirissäni ne jotka haluavat harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä mikä on demiseksuaali eikä kiinnosta niin paljon että kuuklailisin
Demiseksuaali haluaa seksiä vain sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan hänellä on tunteita ja johon luottaa.
Eli henkisesti normaali. Miksi sille on oma sana keksitty? Miksi ja missä se ketään ärsyttää? Oon asunut täällä nyt 57 vuotta eikä ole kenenkään kanssa tarvinnut puhua seksuaalisuudestani.
Riittäis kun incelit käyttäis teepaitaa, jossa lukee incel. Tai vaikka mgtow :D
Aloitit hyvin mutta sitten vedit tuon viimeisen lauseesi mukaan. Miksi pilkkaat henkilöitä jotka eivät vain saa seksiä mistään? Pitääkö heitä polkea vielä enemmän alaspäin? Sadistista.
Tämä. En keksi mitään järkevää syytä miksi minun juomattomuuteni jossakin illanvietossa loukkaisi ketään muuta mutta silti pääsen huomattavasti vähemmällä jos kädessäni on lasi, joka voisi sisältää alkoholia. Joillekin sekään ei riitä jos juon vähän vaan heille tulee "huono omatunto" jos he juo enemmän ja minä en. Miksi ihmeessä?
Luulen, että demiseksuaalisuus on varsinkin naisilla se yleisin seksuaalisen muoto ("normi") ja silti siitä puhutaan jotenkin poikkeavana. Naisista suurin osa ei yhä tänäkään päivänä tykkää yhden yön jutuista ja ovat harrastaneet sellaista korkeintaan kerran tai kahdesti. Tätä ei kuitenkaan ole soveliasta sanoa ääneen ettei paljon lyhyitä suhteita harrastaville tulisi huono omatunto. Mieluummin kirjoitetaan lehdissä miten ex juristi tienaa enemmän onlyfansillä.