Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suomalaisten saunominen joku pyhä lehmä? Sähkönsäästökampanjassa aiotaan puhua vain huonelämpötiloista ja lämpimistä suihkuista

Vierailija
29.07.2022 |

Oikeasti riittäisi kun saunomisen määrä sähkösaunoissa puolittuisi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaisi että persut olisivat olleet taas oikeassa.

Vierailija
2/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään ennemmin sähköautoilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suur-Uski nostaa esille, että energiankäytössä on myös kansallisia eroja eri maiden välillä. Esimerkiksi Suomessa koteja pidetään lämpimänä myös silloin, kun kukaan ei ole kotona toisin kuin vaikkapa Keski-Euroopassa"

Tätä olen aina ihmetellä ettei esimerkiksi työpäivien ja lomamatkojen ajaksi lasketa lämpötiloja. Tutut oli 2 viikkoa poissa talvella ja sisälämpötila paahtoi 23 asteessa koko ajan!

Vierailija
4/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saunomista voi vähentää. Seuraavaksi varmaan ehdotat kahvin juomisen vähentämistä. Ei stna, mene hoitoon!

Vierailija
5/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen omaa kulutusta seurannut, sähkökiuas kuluttaa kokonaisuudessaan yllättävän vähän verrattuna lämminvesivaraajaan. Valtaosa lämmittää saunan korkeintaan kerran viikossa, suihkussa saattaa käydä perheessä neljä ihmistä päivittäin.

Itse en lämmitä saunaa kuin ehkä kerran kahdessa kuussa.

Vierailija
6/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi varmaan haluat että en juo kahvia tai syö naudanlihaa?

Vierailija
8/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen on pyhä asia, sähköllä lämpiävä hikikoppi ei ole sauna.

Vierailija
9/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon kerran viikossa lauantaina ja sisälämpötila on talvella 19-20 astetta. En todellakaan vähennä kummastakaan enää.

Vierailija
10/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suur-Uski nostaa esille, että energiankäytössä on myös kansallisia eroja eri maiden välillä. Esimerkiksi Suomessa koteja pidetään lämpimänä myös silloin, kun kukaan ei ole kotona toisin kuin vaikkapa Keski-Euroopassa"

Tätä olen aina ihmetellä ettei esimerkiksi työpäivien ja lomamatkojen ajaksi lasketa lämpötiloja. Tutut oli 2 viikkoa poissa talvella ja sisälämpötila paahtoi 23 asteessa koko ajan!

Kun olin au pairina Lontoossa, kämpän lämpötila laskettiin aina johonkin 17 asteeseen päivällä kun perheen vanhemmat oli töissä. Minä ja lapset saatiin palella. Kyllä vilutti ja vi*utti. Toki ymmärrän jos kukaan ei olisi kotona.

Vierailija
11/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi varmaan haluat että en juo kahvia tai syö naudanlihaa?

Niin, tai ehdottaa ettet käytä autoa alle 2 km:n matkoilla...

Vierailija
12/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurakenteisten talojen kunnossa pysyminen vaatii lämmittämistä. Ikävä kyllä Suomen oloissa isoa osaa rakennuksista on pakko lämmittää suurin osa vuodesta, kun on kylmää ja märkää.

Vierailija
13/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa mutta kun olen jo vähentänyt saunomisen joka toiseen päivään, opetellaan nyt edes sillä tahdilla. Jatkossa vielä harvemmin.

Vierailija
14/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunominen on osalle pyhä puhdistusrituaali ja osa kulttuuria. Meillä on uskonnonvapaus, joka sisältää vapauden harjoittaa vakaumustaan.

Vierailija
15/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puurakenteisten talojen kunnossa pysyminen vaatii lämmittämistä. Ikävä kyllä Suomen oloissa isoa osaa rakennuksista on pakko lämmittää suurin osa vuodesta, kun on kylmää ja märkää.

Ei kyse olekaan omakotitalon kylmänä pitämisestä vaan lasketaan sisälämpötilaa parilla asteella

Vierailija
16/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottakoon nyt vielä, että hallitus päätti luopua turpeesta, johon on Suomessa sitoutunut 2/3 koko Norjan laskettavissa olevan öljymäärän verran energiaa!. Aika ylimielistä käytöstä hallitukselta ja varsinkin keskustan Saarikolta. No, kansa maksaa, ainakin tulevaisuudessa.

Vierailija
17/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta sinä AP se pakastimen ja jääkaapin käyttö.

Vierailija
18/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus Suomityyliin etsitään tapoja miten joku muu voi vähentää sähkönkäyttöä, omassa toiminnassa ei tietenkään ole ikinä mitään parannettavaa.

Vierailija
19/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko energiaa kuluu turhaan valaistukseen taajamissa ja liikekeskuksissa? Ja suosimalla etätöitä ja lyhentämällä kauppojen aukioloaikoja säästettäisiin myös valaistukseen, lämmitykseen, ilmastointiin ja kulkemiseen kuluvan energian määrää.

Vierailija
20/21 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin suihku kerran päivässä ja lämmin asunto on mulle se mistä tingin viimeisenä.

Voitte lopettaa sähköautoilun. Se on turhaa ökykulutusta jos mikä!