Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi seksuaalisuutta pitäisi julistaa tai lokeroida?

Vierailija
29.07.2022 |

Pitääkö ihmisen päättää mitä edustaa jo nuorena ja pitäytyä siinä? Itse en ole ikinä päättänyt olevani jotain seksuaalisuutta, 25 vuotta sukukypsyyttä takana ja olen, mitä olen. Aina olen ollut kiinnostunut naisista ja eräs nainen sanoi "ei ole pelkoa että sinä olisit homo". Silti tuohon 25 vuoteen kuuluu kaksi miestä joita kohtaan olen tuntenut seksuaalista vetoa, tämä varmaan tarkoittaa että olen biseksuaali. Oudointa on homot ja lesbot jotka pitävät biseksuaalisuutta jonain kaapissa olemisena. Seta haluaa marssia ja julistaa, "minä olen tässä lokerossa"? Vielä oudompaa on syyttää kokeilunhalusta ja jostain kimppa kivasta, en ikinä halua mitään kolmen tai useamman "kivaa". Olen myös kokenut vetovoimaa naista kohtaan vain hänen älykkyyden takia ja siinä ei todellakaan ollut mitään seksiä. Hän vain makasi selällään pimeässä ja todennäköisesti toivoi sen olevan ohi nopeasti. Tässä se idea että onko joku panseksuaalisuus edes seksuaalisuutta? Pääpointtina miksi minun pitäisi lokeroida itseni johonkin seksuaalisuus suuntaan ja vielä vähemmän haluan lokeroida jonkun muun johonkin seksuaalisuus luokkaan? Aikuiset, luvan antaneet ihmiset harrastavat juuri sellaista seksuaalisuutta kun haluavat ja tämä ei muille kuulu. Joku Seta ry jäsen kertoo, mikä on oikein ja mikä väärin, samalla hakevat hyväksyntää? Milloin oikeasti päästään siihen että nuorten ei tarvitse tehdä mitään päätöstä, go with the flow and feeling? Rakkaus ja hyväksyntä kasvattaa maailmaa parhaiten.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun se on yhdessä täysikäiaten kanssa sovittua puuhaa, ei pitäisi kenellekään kuulua.

Vierailija
2/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä miksi asiasta pitää hihkua. Olen sinisilmäinen mutten tunne erityistä tarvetta julistaa asiaa. Olen myös vasenkätinen mutta siedän ihan hyvin sen että monet asiat on tehty oikeakätisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identiteettipolitiikka on uusliberalistinen valeoppositio. Siksi.

Vierailija
4/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on liian hetero ja liian mies, että olisi sisäinen pakko julistaa.

Vierailija
5/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus on yksityisasia niin ei mun sitä mitään suuntautumista tarvi julistaa.

Vierailija
6/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olet ihmetellyt. Mielestäni seksuaalisuuden julistaminen on sama kun huutelisi "minä kiihotun peniksistä/ vaginoista"

Eikä sitä mielestäni tarvitse huudella. Kaikilla pitäisi olla sen verran yksityisyyden suojaa, ettei sellaista tarvitse kaikille toitottaa, varsinkaan jos ei halua.

Vierailija
7/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on liian hetero ja liian mies, että olisi sisäinen pakko julistaa.

Itse kuvittelin vain olevani ihminen ja olen mies. "Liian hetero" ja määrittelet minut? Olisiko tuon "liian" vastakohta että tunnen itseni ja hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.

Vierailija
8/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteensä ei oo pakko lokeroida koska joskus mikään jo annetuista ei sovi. Asiasta varmaa voi mainita vaa jos menee treffeille yms mutta en näe mitää järkeä huudella kadun kulmalla että oonpas nyt tätä.

Vierailija
9/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olet ihmetellyt. Mielestäni seksuaalisuuden julistaminen on sama kun huutelisi "minä kiihotun peniksistä/ vaginoista"

Eikä sitä mielestäni tarvitse huudella. Kaikilla pitäisi olla sen verran yksityisyyden suojaa, ettei sellaista tarvitse kaikille toitottaa, varsinkaan jos ei halua.

Mitenkäs tuo heteroiden into julistaa seksielämäänsä valtakunnallisten iltapäivälehtien sivuilla?

Vierailija
10/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdissä nyt kirjotettaan vaa viihde uutisia nykyää, missähå ne oikeet uutiset

Vierailija
11/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itteensä ei oo pakko lokeroida koska joskus mikään jo annetuista ei sovi. Asiasta varmaa voi mainita vaa jos menee treffeille yms mutta en näe mitää järkeä huudella kadun kulmalla että oonpas nyt tätä.

Tämä unohtui, kyllä oma seksuaalisuus kuuluu kumppanille. Ekoilla treffeillä ei varmaan kannata puhua mieltymyksistään mutta kyllä jossain vaiheessa pitäisi puhua mistä tykkää? Ei toista saa johtaa harhaan, eikä kieltää omia mieltymyksiä.

Vierailija
12/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä miksi en saisi olla oman seksuaalisen suuntautumiseni edustaja avoimesti. Onhan meillä ihmisillä eri tyylejä, eri hiusmallit ja eri mielipiteet, joita kyllä saa julistaa? Miksei seksuaalista suuntautumista?

Vierailija
13/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niillä ei ole mitään muutakaan annettavaa yhteiskunnalle.

Vierailija
14/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mitä haet takaa kirjoituksellasi. Mutta siis, sinun ei tarvitse lokeroida itseäsi. Se on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
15/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään syytä miksi en saisi olla oman seksuaalisen suuntautumiseni edustaja avoimesti. Onhan meillä ihmisillä eri tyylejä, eri hiusmallit ja eri mielipiteet, joita kyllä saa julistaa? Miksei seksuaalista suuntautumista?

Seta ry:n jäsenet vain julistaa omaa totuuttaan. Hiustyyli on varmaan verrattavissa seksuaaliseen suuntautumiseen?

Vierailija
16/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs tuo heteroiden into julistaa seksielämäänsä valtakunnallisten iltapäivälehtien sivuilla?

Eipä heitä siihen kai sentään pakoteta ? Tai ainakin oletettavasti on epäkohteliasta kysellä seksielämästä mikäli henkilö itse ei ole puhunut aiheesta.

Vierailija
17/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niillä ei ole mitään muutakaan annettavaa yhteiskunnalle.

Kaikilla on annettavaa yhteiskuntaan? Toiset tarjoaa vihaa ja toiset rakkautta sekä ymmärrystä.

Vierailija
18/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä heitä siihen kai sentään pakoteta ? Tai ainakin oletettavasti on epäkohteliasta kysellä seksielämästä mikäli henkilö itse ei ole puhunut aiheesta.

Eikö nämä tietyt julkiset ihan vapaaehtoisesti toitota elämästään. Outoa kyllä.

Vierailija
19/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain miehiä ja naisia.

Vierailija
20/20 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuudesta puhuminen taitaa olla epämiellyttävää vain ihmisille jotka ovat epävarmoja ja syyllistävät muita nautinnosta. Jos nauttii seksistä, toisille se on kamala ajatus ja se syyllisyys nautintoon. Jopa syntiä nauttia seksistä ja elämästä, varsinkin jos itse ei pysty siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi