Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex haukkuu ja lokaa minua pitkin kyliä

Vierailija
29.07.2022 |

Mikä olisi teistä järkevin tapa toimia tässä tilanteessa?

En ole tälle eksälle tehnyt mitään väärää koskaan, käsi sydämellä. Olivat eronneet 1,5 vuotta ennenkuin tavattiin edes miehen kanssa. Heillä yksi yhteinen lapsi.

Tämä nainen huorittelee minua pitkin kyliä ja keksii vakaviakin, täysin perättömiä syytöksiä. Sepittää mm. tarinoita siitä, että multa olisi joskus huostaanotettu lapsi väkivaltaisuuden takia, olen näännyttänyt koirani hengiltä ja että mieheni maksanut mulle rasvaimun ja silikonit. Lasta mulla ei ole, koira kuoli 15-vuotiaana vanhuuteen, enkä ole ollut kauneusleikkauksissa saati että mies makselisi mulle sellaisia. Itse asiassa mies tienaa hitusen minua vähemmän. Toki olen myös kuulemma aivan aivoton kana ja mieheni tulee mut pettään ja jättään heti kun sen itsekin hoksaa :D

Ollaan kokeiltu että annetaan mielipuolen jauhaa eikä anneta mitään huomiota. Mutta nyt oli mennyt jauhamaan näitä myös uuden työpaikkani pomon vaimolle! Alkaa tosissaan jo siis haitata elämääni.

Mikä olisi paras tapa lähteä ratkomaan tilannetta? Lastenvalvoja suositti yhteistä tapaamista ns ammattilaisen silmien alla. Tämä eksä kun osaa olla todella hankala pakollisia lapsen asioita hoidettaessakin ja tilanne eskaloituu lähes aina siihen että alkaa mieheni katkera haukkuminen. Mieskin jo niin loppu ettei tiedä enää miten järjestää edes tytön tapaamisia kun eksä heittää kapuloita rattaisiin minkä ehtii. Mutta pakkohan on lapsen oikeuksien lisäksi olla jotkut oikeudet aikusillakin ihmisilläkin elää ilman mielipuolen temppuiluja ja jatkuvaa lokaamista. Valitettavasti tyttöhän tuossakin kärsii, puhumattakaan siitä kuinka äitinsä haukkuu meitä myös suoraan hänelle.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus ja et ole missään kontaktissa häneen. Mies hoitaa lapsensa asiat miten haluaa, mieluusti kirjallisena.

Juuri tähän tuo ex-nainen pyrkii. Eli ajamaan ex-miehensä uuden perheen sisälle kiilaa vanhempien väliin. Keinona lapsi ja vieroittaminen.

Miehellä on usein tällaisessa tilanteessa vain kaksi realistista vaihtoehtoa: ero uudesta naisestaan tai sen hyväksyminen että menettää ne vähätkin kontaktit lapseensa.

Oikeuteen tms ei kannata lähteä, äidin toiminta on nykyisen oikeuskäytännön ja sosiaaliviranomaisten hiljaisesti hyväksymää, ja siten määritelmän mukaan Oikein.

Meillä ainakin toimii, etten näe miehen ex-eukkoa.

Vierailija
42/53 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoitus ja et ole missään kontaktissa häneen. Mies hoitaa lapsensa asiat miten haluaa, mieluusti kirjallisena.

Juuri tähän tuo ex-nainen pyrkii. Eli ajamaan ex-miehensä uuden perheen sisälle kiilaa vanhempien väliin. Keinona lapsi ja vieroittaminen.

Miehellä on usein tällaisessa tilanteessa vain kaksi realistista vaihtoehtoa: ero uudesta naisestaan tai sen hyväksyminen että menettää ne vähätkin kontaktit lapseensa.

Oikeuteen tms ei kannata lähteä, äidin toiminta on nykyisen oikeuskäytännön ja sosiaaliviranomaisten hiljaisesti hyväksymää, ja siten määritelmän mukaan Oikein.

Meillä ainakin toimii, etten näe miehen ex-eukkoa.

Juu niin meilläkin toimii etten ole vuosiin nähnyt jälkikasvuani.

Hyvä Suomen systeemi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus herjaamisesta

Vierailija
44/53 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla kommentoi että miksei mies laita exäänsä kuriin?

No eikai se sen miehen tehtävä ole? :D todennäköisesti haluaisi muutenkin unohtaa koko ihmisen olemassaolon.

Vierailija
45/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yhteydet poikki ja ilmoittaisin samassa yhteydessä nuo asiat lv:lle

Vierailija
46/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikai se sen miehen tehtävä ole? :D todennäköisesti haluaisi muutenkin unohtaa koko ihmisen olemassaolon.

No onko se sitten kenenkään tehtävä?

AP tuskin mitään rikosilmoituksia lähtee laatimaan.

Koska mitä todennäköisimmin jutut on liioiteltuja, ei niistä ihan rikosilmoituksia voi lähteä tekemään. Joutuu sitten kuitenkin perumaan itse puheitaan.

Toista ihmistä voi haukkua ja mustamaalata niin monilla tasoilla. Aina voi sanoa, että kuulin tällaista, että....

Silloin vastuu jää jollekin muulle, kertojahan vain sanoo, mitä kuuli.

Ja mistä kukaan täällä tietää, mistä katkeruus johtuu.

Mistähän johtuu, että tänne kirjoittavat ylivoimaisesti eniten miniät, jotka haukkuvat anoppejaan ja miesten ns. nyksät, jotka haukkuvat miestensä exiä.

Mies on aina näissä haukunnoissa jotenkin ulkopuolinen.

Mistähän tämä johtuu?

Vierailija
47/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja rikosilmoitus.

Vierailija
48/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko se sitten kenenkään tehtävä?

AP tuskin mitään rikosilmoituksia lähtee laatimaan.

Koska mitä todennäköisimmin jutut on liioiteltuja, ei niistä ihan rikosilmoituksia voi lähteä tekemään. Joutuu sitten kuitenkin perumaan itse puheitaan.

Toista ihmistä voi haukkua ja mustamaalata niin monilla tasoilla. Aina voi sanoa, että kuulin tällaista, että....

Silloin vastuu jää jollekin muulle, kertojahan vain sanoo, mitä kuuli.

Ja mistä kukaan täällä tietää, mistä katkeruus johtuu.

Mistähän johtuu, että tänne kirjoittavat ylivoimaisesti eniten miniät, jotka haukkuvat anoppejaan ja miesten ns. nyksät, jotka haukkuvat miestensä exiä.

Mies on aina näissä haukunnoissa jotenkin ulkopuolinen.

Mistähän tämä johtuu?

Kyllä vastuu on sillä joka "kuuli muualta". Eli se joka levittää, joutuu vastuuseen. Ei sitä voi siirtää itseltä pois että levitänpä tässä nyt kaikke sontaa, ja seivaan itseni sanomalla että kuulin muualta. :D

Vierailija
49/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki todistusaineistoa että tuollaisia juttuja levitellään. Tee rikosilmoitus. Ja kun homma on poliisilla niin lastenvalvojalle.

Vierailija
50/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa tilanteessa nimenomaan ne lasten näkemiset käytännössä jää. Kukaan ei eroa suhteesta tuollaisen takia ja palaa mielistelemään eksää, saattaa tahallaan jatkaa aivan yhtä hankalana.

Ja se ei ole isän vika silloin ettei lapsiaan haluaisi nähdä, vaan ex on tehnyt siitä mahdotonta ja vika löytyy hänen katsoessa peiliin. Toki nämä mammat kulkee sitten ympäriinsä kertomassa nyyhkytarinaa kuinka julma isä hylkäsi lapsensa.

Mun vinkki, jatkakaa elämäänne ja kaikki yhteydet poikki. Rikosilmoitus heti jos ilmenee vainoamisen merkkejä. Katsokaa sitten uudestaan lapsen näkemistä kun aikaa hieman kulunut.

Miksi lapsia pitäisi rankaista aikuisten ongelmista? Ei heidän näkemistään kuulu lopettaa, parempi ratkaisu on järjestää esim. valvotut vaihdot, joissa vanhemmat eivät näe ollenkaan toisiaan.

Vierailija
51/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia exät on.

Vierailija
52/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuossa tilanteessa nimenomaan ne lasten näkemiset käytännössä jää. Kukaan ei eroa suhteesta tuollaisen takia ja palaa mielistelemään eksää, saattaa tahallaan jatkaa aivan yhtä hankalana.

Ja se ei ole isän vika silloin ettei lapsiaan haluaisi nähdä, vaan ex on tehnyt siitä mahdotonta ja vika löytyy hänen katsoessa peiliin. Toki nämä mammat kulkee sitten ympäriinsä kertomassa nyyhkytarinaa kuinka julma isä hylkäsi lapsensa.

Mun vinkki, jatkakaa elämäänne ja kaikki yhteydet poikki. Rikosilmoitus heti jos ilmenee vainoamisen merkkejä. Katsokaa sitten uudestaan lapsen näkemistä kun aikaa hieman kulunut.

Miksi lapsia pitäisi rankaista aikuisten ongelmista? Ei heidän näkemistään kuulu lopettaa, parempi ratkaisu on järjestää esim. valvotut vaihdot, joissa vanhemmat eivät näe ollenkaan toisiaan.

Tuskinpa kukaan haluaa lapsia rangaista mutta pakkohan aikuisten ihmisten on saada elää rauhassa ilman hullun vainoamista. Kyllä se on silloin äiti tehnyt sen lapsilleen käyttäytymällä noin. Tärkeämpää oman katkeruuden ja kiukun purkaminen syyttömiin ihmisiin kuin oman lapsen hyvinvointi.

Vierailija
53/53 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tekeekö AP rikosilmoituksen? Mielenkiintoista olisi tietää.

Epäilen, ettei tee.

Joutuisi todistamaan, että se miehen exä todellakin tällaisia ihmisille kertoilee. Pitää löytyä ihminen, jolle se exä on näitä puhunut ja se ihminen on saatava todistajaksi. Ja se perätön puhe on oltava sellainen, että se täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. Onko esim. huoraksi sanominen kunnianloukkaus, koska huoruushan ei ole rikos, mitä se joskus muinoin on ollut? Ja silloinkin huoruudeksi katsottiin sen tekeminen rahasta ja aviossa olevilla aviorikos. Nykymittapuun mukaan huoruutta ei ole edes olemassa, koska ihmisten sukupuolielämä on yksityisasia, joka ei kuulu ulkopuolisille.

Omia luulojaan, tuntojaan ja kuulemisiaan on meistä jokainen joskus välittänyt eteenpäin, saati suoranaisia juoruja, jotka on kuitenkin saattaneet olla vain vähän totuuteen päin. Rupea niistä kaikista tekemään ilmoituksia, ottaako poliisi edes vastaan. Pitää olla asia, joka todella aiheuttaa haittaa toiselle ja sekin pitää todentaa.

Mutta yrittäähän voi.

Tulisi vain tänne kertomaan, miten kävi.