Miehen ex haukkuu ja lokaa minua pitkin kyliä
Mikä olisi teistä järkevin tapa toimia tässä tilanteessa?
En ole tälle eksälle tehnyt mitään väärää koskaan, käsi sydämellä. Olivat eronneet 1,5 vuotta ennenkuin tavattiin edes miehen kanssa. Heillä yksi yhteinen lapsi.
Tämä nainen huorittelee minua pitkin kyliä ja keksii vakaviakin, täysin perättömiä syytöksiä. Sepittää mm. tarinoita siitä, että multa olisi joskus huostaanotettu lapsi väkivaltaisuuden takia, olen näännyttänyt koirani hengiltä ja että mieheni maksanut mulle rasvaimun ja silikonit. Lasta mulla ei ole, koira kuoli 15-vuotiaana vanhuuteen, enkä ole ollut kauneusleikkauksissa saati että mies makselisi mulle sellaisia. Itse asiassa mies tienaa hitusen minua vähemmän. Toki olen myös kuulemma aivan aivoton kana ja mieheni tulee mut pettään ja jättään heti kun sen itsekin hoksaa :D
Ollaan kokeiltu että annetaan mielipuolen jauhaa eikä anneta mitään huomiota. Mutta nyt oli mennyt jauhamaan näitä myös uuden työpaikkani pomon vaimolle! Alkaa tosissaan jo siis haitata elämääni.
Mikä olisi paras tapa lähteä ratkomaan tilannetta? Lastenvalvoja suositti yhteistä tapaamista ns ammattilaisen silmien alla. Tämä eksä kun osaa olla todella hankala pakollisia lapsen asioita hoidettaessakin ja tilanne eskaloituu lähes aina siihen että alkaa mieheni katkera haukkuminen. Mieskin jo niin loppu ettei tiedä enää miten järjestää edes tytön tapaamisia kun eksä heittää kapuloita rattaisiin minkä ehtii. Mutta pakkohan on lapsen oikeuksien lisäksi olla jotkut oikeudet aikusillakin ihmisilläkin elää ilman mielipuolen temppuiluja ja jatkuvaa lokaamista. Valitettavasti tyttöhän tuossakin kärsii, puhumattakaan siitä kuinka äitinsä haukkuu meitä myös suoraan hänelle.
Kommentit (53)
Kanssasisar kirjoitti:
Olet exään nähden kuitenkin ollut aina todella etuoikeutetussa asemassa. Hyvä vain, jos tulet nyt tietoiseksi etuoikeuksistasi. Aina sattuu, kun etuoikeutetussa asemassa oleva joutuu samalle tasolle toisten kanssa!
Miten päädyit tähän ajatukseen? Kammottava kateellisen ihmisen logiikka.
Jos joku mustamaalaa toisen, ei se mustamaalauksen kohde laskeudu mitenkään samalle tasolle mustamaalaajansa kanssa. Ei koskaan eikä mitenkään. Ja miksi pitäisikään.
Tekisin asiasta julkisen. Ihan pakallislehteen laittaisin naisen nimen ja ne jutut mitä levittelee. Kirjoittaisin etteivät ne pidä paikkaansa ja seuraava askel on yhteys poliisiin. Oma nimesi perään.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin asiasta julkisen. Ihan pakallislehteen laittaisin naisen nimen ja ne jutut mitä levittelee. Kirjoittaisin etteivät ne pidä paikkaansa ja seuraava askel on yhteys poliisiin. Oma nimesi perään.
Ei vaan rikosilmoitus. Tuossa ap syyllistyisi itse kunnianloukkaukseen, oli hänen kertomansa asiat totta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus ja et ole missään kontaktissa häneen. Mies hoitaa lapsensa asiat miten haluaa, mieluusti kirjallisena.
Juuri tähän tuo ex-nainen pyrkii. Eli ajamaan ex-miehensä uuden perheen sisälle kiilaa vanhempien väliin. Keinona lapsi ja vieroittaminen.
Miehellä on usein tällaisessa tilanteessa vain kaksi realistista vaihtoehtoa: ero uudesta naisestaan tai sen hyväksyminen että menettää ne vähätkin kontaktit lapseensa.
Oikeuteen tms ei kannata lähteä, äidin toiminta on nykyisen oikeuskäytännön ja sosiaaliviranomaisten hiljaisesti hyväksymää, ja siten määritelmän mukaan Oikein.
Kyllähän tuossa tilanteessa nimenomaan ne lasten näkemiset käytännössä jää. Kukaan ei eroa suhteesta tuollaisen takia ja palaa mielistelemään eksää, saattaa tahallaan jatkaa aivan yhtä hankalana.
Ja se ei ole isän vika silloin ettei lapsiaan haluaisi nähdä, vaan ex on tehnyt siitä mahdotonta ja vika löytyy hänen katsoessa peiliin. Toki nämä mammat kulkee sitten ympäriinsä kertomassa nyyhkytarinaa kuinka julma isä hylkäsi lapsensa.
Mun vinkki, jatkakaa elämäänne ja kaikki yhteydet poikki. Rikosilmoitus heti jos ilmenee vainoamisen merkkejä. Katsokaa sitten uudestaan lapsen näkemistä kun aikaa hieman kulunut.
Nyt vaaditaan pitkää pinnaa, kannattaa puhua asiasta kaikista lähimmille perheenjäsenille. Muuten keskittyä tukemaan toisianne ja miehen lasta, olemalla hyvä, tasapainoinen ja onnellinen uusperhe.
Kannattaa hakea apua vaikka purkamalla stressiä terapeutille, jonka vastaanotto on jossain kaupungissa kauempana kylästä, siitä saa oikeasti voimaa.
On kokemusta, tosin onneksi ei ollut kenelläkään lapsia siinä sopassa. Mies ja exänsä olivat eronneet yli vuosi sitten ja ero oli hyvin vaikea. Toisaalta "ymmärrän", että ihminen saattaa pimahtaa sellaisesta ja muuttua katkeraksikin, mutta ymmärrys loppui siihen, kun alkoi minusta keksimään kaikenlaisia tarinoita miehen kavereille, miehen sukulaisille ja juurikin minun työpaikalle. Siis se vihanpito siirtyi miehestä minuun eli täysin syyttömään ihmiseen. Minä en ikinä edes ole nähnyt häntä kuin kuvissa, mutta ilmeisesti hän oli jossain(?) nähnyt minut ja se vasta sai niskavillat pystyyn, että seuraako hän minua ja vielä sillä perusteella, että on nähnyt kuvani jossain facebookissa?
Rikosilmoitus kunnianloukkauksesta
Olin samassa tilanteessa ja lopulta asiat eivät menneet hyvin.
Mies ei pidemmän päälle ollutkaan sitä, miltä näytti ja exän puheet eivät olleetkaan pelkästään exän omasta päästä lähteneitä puheita. Mies ei "saanut hullua exää" hiljaiseksi, ja lopulta kävi selväksi, että osa kuulemistani jutuista oli miehen omaa luulottelua siitä, että exänsä olisi jotenkin kiinnostunut meidän väleistä ja mustis vanhasta miehestään.
Vuosien päästä kuulin, että muka minä levittäisin samoja puheita kylillä silloin vasta tulevasta entisestä miehestäni. Sillä kohtaa alkoi eron järjesteleminen. Ei kaikille käy näin huonosti, mutta joillekin käy. Lastenvalvojiin miehen puheet upposivat - molemmista naisista aivan yhtä täysillä.
Anna kun arvaan: osapuolilla ikää täydet 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta isommalle paikkakunnalle.
Eli ap:n pitäisi pistää elämänsä lähtöruutuun ja muuttaa pois kiusaajan takia? Eikö tämä öykkäri saa silloin juuri mitä hakeekin?
Täyttää jo kunnianloukkauksen merkit. Tiukka puhuttelu eksälle, vaikkapa sosiaaliviranomaiset toimesta siellä palaverissa ja jos jatkuu niin rikosilmoitus.
Maine on jo mennyt ja muut kyläläiset kyräilee. Ainoa vaihtoehto on muuttaa paikkakunnalle missä kukaan ei tunne ja on riittävän iso ettei ketään kiinnosta jos ex jatkaa mustamaalaamista.
No tuolla logiikalla ei kellään pikkukaupungissa asuvalla ole maine tallella koska kaikki jauhaa kaikista.
Munkaan mielestä ei mikään ratkaisu muuttaa pois jonkun sekopääeksän paskapuheiden takia. Korjaa asiat niille joille puhunut, fiksut ihmiset kyllä hoksaa yleensä tuollaisesta katkerasta pipipäästä itsekin että selittää omiaan. Ja soita sille eksälle tai pyydä kasvotusten näkemään, tee selväksi että tuo saa loppua tavalla tai toisella.
Juurikin vanhojen ja erilaisten laineiden takia, useat muuttavat pois, eivätkä palaa. Eivät hakua sitä pikkukuntaisuutta.
Kun on tuollaista juoruilua.
Aapee voi joko viitata kintaalla tai muuttaa.
Itse varmaan ilmoittaisin kuitenkin sille paska-äijälle, että kiitos näistä tiedoista. Tein oikein ratkaisun, että lähdin. Teki aapeelle palveluksen, ettei aapeen tarvitse edes miettiä, oliko oikea ratkaisu erota. Kyllä oli.
Nouset aapee sen homman ulkopuolelle.
Kyllähän se voi sitä paskaa puhua maailma ääriin. Voit ilmaista oman kantasi ja se siitä. Sitten omiin ratkaisuihin.
Teit juuri oikean ratkaisun.
Oma valintasi on, että otatko yhteyttä vai päädytkö laittamaan vain omaan arvoonsa kommentoimatta.
Joka tapauksessa sinä et ole velvollinen edes poikimaan juttuja. Nehän on subjektiivista kokemista kommentointia.
Jokaisella on oma elämä.
Jos tuo omansa toisen mustamaalaamiseen laittaa, niin hänen on valinta.
Ikäväähän se on, että ei ole käytöstapoja.
Mutta 💁🏼🤷
Poliisin puheille ja rikosilmoitus. Ei siinä muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta isommalle paikkakunnalle.
Eli ap:n pitäisi pistää elämänsä lähtöruutuun ja muuttaa pois kiusaajan takia? Eikö tämä öykkäri saa silloin juuri mitä hakeekin?
Täyttää jo kunnianloukkauksen merkit. Tiukka puhuttelu eksälle, vaikkapa sosiaaliviranomaiset toimesta siellä palaverissa ja jos jatkuu niin rikosilmoitus.
Maine on jo mennyt ja muut kyläläiset kyräilee. Ainoa vaihtoehto on muuttaa paikkakunnalle missä kukaan ei tunne ja on riittävän iso ettei ketään kiinnosta jos ex jatkaa mustamaalaamista.
No tuolla logiikalla ei kellään pikkukaupungissa asuvalla ole maine tallella koska kaikki jauhaa kaikista.
Munkaan mielestä ei mikään ratkaisu muuttaa pois jonkun sekopääeksän paskapuheiden takia. Korjaa asiat niille joille puhunut, fiksut ihmiset kyllä hoksaa yleensä tuollaisesta katkerasta pipipäästä itsekin että selittää omiaan. Ja soita sille eksälle tai pyydä kasvotusten näkemään, tee selväksi että tuo saa loppua tavalla tai toisella.
Juurikin vanhojen ja erilaisten laineiden takia, useat muuttavat pois, eivätkä palaa. Eivät hakua sitä pikkukuntaisuutta.
Kun on tuollaista juoruilua.
Aapee voi joko viitata kintaalla tai muuttaa.
Itse varmaan ilmoittaisin kuitenkin sille paska-äijälle, että kiitos näistä tiedoista. Tein oikein ratkaisun, että lähdin. Teki aapeelle palveluksen, ettei aapeen tarvitse edes miettiä, oliko oikea ratkaisu erota. Kyllä oli.Nouset aapee sen homman ulkopuolelle.
Kyllähän se voi sitä paskaa puhua maailma ääriin. Voit ilmaista oman kantasi ja se siitä. Sitten omiin ratkaisuihin.Teit juuri oikean ratkaisun.
Oma valintasi on, että otatko yhteyttä vai päädytkö laittamaan vain omaan arvoonsa kommentoimatta.
Joka tapauksessa sinä et ole velvollinen edes poikimaan juttuja. Nehän on subjektiivista kokemista kommentointia.Jokaisella on oma elämä.
Jos tuo omansa toisen mustamaalaamiseen laittaa, niin hänen on valinta.
Ikäväähän se on, että ei ole käytöstapoja.Mutta 💁🏼🤷
Siis mille paskaäijälle? Tässähän on kyse aloittajan miehen entisestä naisesta joka näitä juttuja levittää? Kuinka typerää ehdottaa edes että miehestä pitäisi erota ja muuttaa pois jos miehen ex terrorisoi.
Suo yksi puhelinsoitto ja jos ei vuolasta anteeksipyyntöä tule ja lupausta oikaista asiat niin seuraavaksi näpyttelemään rikosilmoitus.
Ei voi mitään, jos on itsepintainen asiassa, mainehaitta. Onneksi niitä on vain yksi.
Siskollani oli hieman samanlainen tilanne. Hänellä riitti se että otti yhteyttä asianajajaan ja kyseli hieman laillisia neuvoja. Puhui tästä avoimesta tutuilleen kylillä että asia kantautui häirikön korviin. Siihen loppui se lapsellinen pelleily. Nyt sai asian päätettyä "pehmeästi", onneksi. Oli kyllä valmis tekemään rikosilmoituksen jos tuo ei olisi tepsinyt.
Rikosilmoitus kunnian loukkaamisesta
Kannattaa erota. Jos miehesi ei saa exää kuriin, niin ukko on munaton luuseri.
Yleensä ihmiset tunnistaa tuollaisen paskanjauhajan, on usein muutenkin hankala tyyppi.