Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti kuoli eilen ja mies ei suostu tulemaan hautajaisiin

Vierailija
29.07.2022 |

Hautajaiset pidetään siis kuukauden kuluttua ja mies on juuri silloin kuulemma työmatkalle eikä pääse hautajaisiin. Riideltiin äsken tästä asiasta ja mielestäni on vain todella tyhmää että ei voi sanoa asiasta esimiehelleen/pomolleen, olisi kiva jos tulisi sillä hautajaisethan ovat todella tärkeä, surullinen, ja ehkä hieman iloinenkin juhla.

Harmittaa.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia kommentteja täällä. Kyllä minua ainakin loukkaisi, jos mieheni ei tulisi vanhempieni hautajaisiin. Luulisi miehen tulevan vaimonsa tueksi. Kertoo toki paljon teidän avioliittojenne tilasta, jos on yks ja sama tukeeko miehenne teitä hautajaispäivänä. Ja aloituskin taisi olla provo.

Vierailija
42/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka ei osallistu tavanomaisiin perhejuhliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli anoppinsa hautajaisissa, vaikka kumpikaan ei ollut väleissä vainajan kanssa.

Koska niin on oikein tehdä.

Tosi moni menee minä-minä -periaatteella nykyään.

Aloittajan mies tuskin osallistuisi hautajaisiin, vaikka olisi aloittajan hautajaiset tai heidän lapsensa hautajaiset. Koska sattuu olemaan parempaa tekemistä eikä hautajaiset oo niinku kivoimpia bileitä, joissa voi pesää pokailla menemään.

Sitä paitsi netfixissä tulee yks kiva sarja, joka on vaan pakko kattoo..

Vierailija
44/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset on kamala tapahtuma, joten mitä useammat hautajaiset pystyy välttämään, sitä parempi.

Okei, eli sinä tahdot tulla siunatuksi ja haudatuksi kenenkään läsnäolematta?

Kyllä. Tämä olisi minulle ihan ok.

Mä tuun kyllä kummittelemaan jos mulle joku siunaustilaisuus järjestetään. Tuhkaksi vaan ja tuhkat taivaan tuuliin.

Vierailija
45/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat aina raahata miehiä juhliinsa? Varsinkin hautajaiset on juhlista tylsin ja ankein. Pukupönötystä tuntemattomien ihmisten kanssa.

Hautajaiset juhla 🤔

Vierailija
46/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset haluavat aina raahata miehiä juhliinsa? Varsinkin hautajaiset on juhlista tylsin ja ankein. Pukupönötystä tuntemattomien ihmisten kanssa.

Mitä vit? Jos olen itse vielä elossa ja naimisissa, kun äitini kuolee, niin totta hitossa oletan, että mieheni tulee mukaan hautajaisiin! Ja sama toisinpäin, eli minä menen mukaan miehen läheisten hautajaisiin.

Vierailija
47/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en haluaisi yksiinkään hautajaisiin osallistua, ihan karseita tilaisuuksia ovat aina, että sinänsä ymmärrän kyllä jos niistä haluaa luistaa. Itse velvollisuudesta osallistuisin puolison vanhemman hautajaisiin, mutta pääni sisällä kyllä sadattelisin, että niihin pitää osallistua.

Vierailija
48/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olet ap ultranopea hautajaisjärjestelijä.

Olinkin tulla kysymään, missä kaupungissa hautajaiset järjestyy noin nopealla aikataululla.

Usein jo lääkärin kirjoittaman kuolintodistuksen saamiseen menee muutama päivä.

Lääkäri antaa hautausluvan ja tekee myöhemmin varsinaisen kuolintodistuksen. Kuolintodistuksen kopion omaiset voivat saada itselleen vain perustellusta syystä, ja sitä on anottava kirjallisesti ylilääkäriltä.

Juu, mutta hautajaisluvan antaminenkin on annettu todella nopeasti, kun kyseessä on sydänkohtaus, ei pitkäaikaissairaus.

Vierailija
49/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti miestä kiinnostele, mutta voisi sinun tueksi tulla. Ja voisi vaikka lukea adressit muistotilaisuudessa. Sellaisen on hyvä lukea, joka ei ole liian läheinen vainajan kanssa että pitää itsensä koossa lukutilanteessa.

Ei niitä adresseja eikä seppeleen nauhoja kannattaisi lukea ääneen.

Tuskallista kuultavaa, kun ihmiset eivät hallitse tunteitaan vaan pyrskivät kaiken kansan kuullen.

Itse luin nauhat isäni hautajaisissa selkeästi ja kuuluvasti.

Vierailija
50/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Tietysti perhejuhlat menevät työjuttujen edelle, etenkin häät ja hautajaiset. Jos mies ei tue vaimoaan surun hetkellä, niin mitä sellaisella miehellä tekee? Avioliitossa on tarkoitus kantaa toisen taakkoja, ei lastata hänelle lisää taakkoja tai katsella sivusta, kun hän kantaa niitä yksin. Hautajaiset on hyvin emotionaalinen tilanne, jossa toisen tuki on erityisen tärkeää.

Vierailija
51/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti miestä kiinnostele, mutta voisi sinun tueksi tulla. Ja voisi vaikka lukea adressit muistotilaisuudessa. Sellaisen on hyvä lukea, joka ei ole liian läheinen vainajan kanssa että pitää itsensä koossa lukutilanteessa.

Ei niitä adresseja eikä seppeleen nauhoja kannattaisi lukea ääneen.

Tuskallista kuultavaa, kun ihmiset eivät hallitse tunteitaan vaan pyrskivät kaiken kansan kuullen.

Itse luin nauhat isäni hautajaisissa selkeästi ja kuuluvasti.

Jep, isoihin sukuhautajaisiin osallistuneena olin tosi tyytyväinen kun isä kuoli korona-aikana ja siunauksessa oli vain puoliso ja lapset perheineen. Ei ollu väliä pysyikö koossa vai ei vain perheen kesken.

Vierailija
52/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisia kommentteja täällä. Kyllä minua ainakin loukkaisi, jos mieheni ei tulisi vanhempieni hautajaisiin. Luulisi miehen tulevan vaimonsa tueksi. Kertoo toki paljon teidän avioliittojenne tilasta, jos on yks ja sama tukeeko miehenne teitä hautajaispäivänä. Ja aloituskin taisi olla provo.

Tämä on provo. Hautauslupaa ei saa näin nopeasti.

Vierailija
53/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olet ap ultranopea hautajaisjärjestelijä.

Olinkin tulla kysymään, missä kaupungissa hautajaiset järjestyy noin nopealla aikataululla.

Usein jo lääkärin kirjoittaman kuolintodistuksen saamiseen menee muutama päivä.

Lääkäri antaa hautausluvan ja tekee myöhemmin varsinaisen kuolintodistuksen. Kuolintodistuksen kopion omaiset voivat saada itselleen vain perustellusta syystä, ja sitä on anottava kirjallisesti ylilääkäriltä.

Juu, mutta hautajaisluvan antaminenkin on annettu todella nopeasti, kun kyseessä on sydänkohtaus, ei pitkäaikaissairaus.

Jep, isä siunattiin 3vkoa kuolemasta ja kyllä ne järjestelyt alko jokseenkin samantien kun lähti ja lupa tuli nopeasti.

Vierailija
54/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiset on kamala tapahtuma, joten mitä useammat hautajaiset pystyy välttämään, sitä parempi.

Okei, eli sinä tahdot tulla siunatuksi ja haudatuksi kenenkään läsnäolematta?

Mitä se vainaja siitä enää siinä vaiheessa hyötyy? Jos kuollut henkilö on ollut läheinen ja tärkeä, hautajaiset ovat järjetöntä kidutusta, mut ellei ole ollut läheinen tai tärkeä, niin mitä silloinkaan on hautajaisilla virkaa? Minusta hautajaiset on joku outo rudimentoitunut uskonnollinen muinaisjäänne, josta voisi kyllä luopua. En ole koskaan ollut hautajaisissa ja toivottavasti ei tarvitse jatkossakaan osallistua. Minulle on kuoltuani ihan yhdentekevää, onko hautajaisia vai ei, mutta mieluiten en halua aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä itselleni elämäni aikana tärkeille ihmisille hautajaisteni muodossa.

Vierailija
55/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolinsyyhän oli selvä, sydäninfarkti. Ei siinä avausta tarvita, hautausluvan voi lääkäri kirjoittaa saman tien.

Vierailija
56/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään moka vaikka jääkin pois hautajaisista.

Vierailija
57/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolinsyyhän oli selvä, sydäninfarkti. Ei siinä avausta tarvita, hautausluvan voi lääkäri kirjoittaa saman tien.

Hautauslupaa ei kirjoiteta heti osastolla. Melkoinen provo.

Vierailija
58/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hautaus on vasta muka kuukauden kuluttua.

Ja kuinka muka voit tietää hautauspäivän, kum äitisi kuoli muka vasta eilen.

Olet hullu ap.

Psykoottinen, pii paa auto paikalle ja ap sidottuna hoitoon.

Vierailija
59/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä mistään uskonnollisista riiteistä, sen enempää hautajaisista kuin muistakaan, en kuulu kirkkoon enkä välitä uskonnoista. Miksi osallistuisin hautajaisiin? Pidän hautajaisia ihan omituisena pakkoriittinä. Jos joku muu kokee hautajaisilla olevan tärkeä rooli itselleen, niin menköön ja järjestäköön tilaisuuden, jos se rooli itselle osuu ja sopii. Mikä oikeus muilla ihmisillä on arvostella sitä, etteivät kaikki näe tarpeellisiksi tällaisia tilaisuuksia? Ei se vähennä tai poista niitä tunteita, joita kullakin ehkä on vainajaa kohtaan ollut.

Vierailija
60/100 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minä kirjottelis täällä, jos mun äiti olis eilen kuollu sydänkohtaukseen