Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin Roaccutan-kuuri ja sivuvaikutukset

Vierailija
29.07.2022 |

Tytöllä (15v) paha akne ja sai ihotautilääkäriltä n. 1kk sitten reseptin Roaan.

Nyt on tullut vieroitusoireita, mm. huimausta, hiustenlähtöä (ns. niskakarvoja on lähtenyt), sekä huulet kuivuvat.

Onko muiden teineillä samanlaista? Olen huolissani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuota on hulluna kirkuen puolustella, kun todella monessa maassa on kielletty lääke itsemurhien takia. Oma paras kaverini teki itsemurhan roan takia vuonna 2008. Elämässä ei mikään muu ollut pielessä, vaan lääke pisti pään sekaisin ja sivuoireet olivat kamalat.

Toinen tuttu taas tuli vahingossa raskaaksi kuurin aikana, eikä suostunut aborttiin. Lapsi on todella, todella vaikeasti vammainen. Kannattaa siis olla oikeasti ihan varma, että tekee abortin.

Vierailija
22/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The mother of a teenage girl who died by suicide after she was prescribed a drug to treat acne has warned other families of the dangers associated with it.

HTTPS://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/roaccutane-side-ef…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tuota on hulluna kirkuen puolustella, kun todella monessa maassa on kielletty lääke itsemurhien takia. Oma paras kaverini teki itsemurhan roan takia vuonna 2008. Elämässä ei mikään muu ollut pielessä, vaan lääke pisti pään sekaisin ja sivuoireet olivat kamalat.

Toinen tuttu taas tuli vahingossa raskaaksi kuurin aikana, eikä suostunut aborttiin. Lapsi on todella, todella vaikeasti vammainen. Kannattaa siis olla oikeasti ihan varma, että tekee abortin.

Nyt sitten faktaa tiskiin missä maissa isotretinoiini on kielletty. Vai taidat sittenkin puhua paksua palturia. Olisihan se kiva kieltää muilta, etenkin naisilta, tehokkain hoito akneen, niin voi itse tuntea itsensä kauniiksi kaikkien finninaamojen keskellä.

Vierailija
24/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin tuon saman kuurin 6 vuotta sitten. Huulet kuivuivat, nenän limakalvot menivät rikki ja nahka kirjaimellisesti kuoriutui kämmenistä. Intiimialueet myös kuivuivat.

Apteekista sai A-vitamiinia sisältävää huulirasvaa ja nenäsuihketta. Apteekkarille näytin käsiäni, antoi hyvin rasvaista käsivoidetta. Noilla ihorikot pääsääntöisesti pysyivät kurissa, mutta sivuvaikutukset kuitenkin näkyivät.

En kadu kuurin syömistä, sillä ihoni ja etenkin niska, jossa oli hyvin pahana akne, parantui. Yksittäinen finni tulee sillointällöin, mutta ne katoavat nopeasti.

Siskoni syö tällä hetkellä samaa kuuria, hänellä myös hurjasti iho parantunut. Sanoisin, että apteekkiin vaan etsimään sopivaa huulirasvaa. Hiuksia lähti itseltäni myös, mutta ei niin paljon että olisin huolestunut. Takaisin kasvoivat ja yhtä paksuiksi kuin ennen roaa. Huimaus voi olla myös tyypillinen sivuoire, mutta siitä ei kannata huolestua. Niin kauan kun säännöllisesti käytte maksa-arvojen verikokeissa ja kaikki hyvin, niin ei huolta.

Vierailija
25/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen tuttavapiiri sulla on?

Taisi kaveri olla ennestään päästään sekaisin jos roa-kuurin takia päätti päivänsä. Tuosta abortin tekemättä jättämisestä puhumattakaan. Kuinka itsekäs voi olla, että ei tee aborttia TAI ei halua lopettaa kuurin syömistä, koska kyseessä on mInÄ jA mInÄ!

Vierailija
26/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tämän kuurin noin 25 vuotta sitten. Kukaan ei puhunut mitään, että voisi olla jotain sivuvaikutuksia 😞 Muistan ainoastaan, että nenästä vuoti usein verta ja todella paljon kerrallaan. Maksakokeissa piti myös käydä. Akne katosi eikä palannut. Miettisin kyllä tarkkaan ennenkuin omille lapsilleni nyt syöttäisin.

Vierailija
28/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on kyllä tehokas lääke, mutta aikamoista myrkkyä. Pitäisin sitä viimeisenä vaihtoehtona. Olen siis oli itse syönyt sitä 1990-luvun alussa ja se vaikutti omaan mielialaan aikalailla. Tehosi kyllä akneen, mutta jätti aikamoisen arvet selkään ja kasvoihin.

Vierailija
29/29 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roaccutan on kyllä tehokas lääke, mutta aikamoista myrkkyä. Pitäisin sitä viimeisenä vaihtoehtona. Olen siis oli itse syönyt sitä 1990-luvun alussa ja se vaikutti omaan mielialaan aikalailla. Tehosi kyllä akneen, mutta jätti aikamoisen arvet selkään ja kasvoihin.

Tää on kyllä totta, mutta arpia voi yrittää kosmetologin kanssa saada tasoitettua. Satavarmaa tulos ei ole.

Mä söin Roaa puoli vuotta ja se riitti. Iho oli tarpeeksi hyvänä, mutta sivuvaikutukset sellaiset että parhainta oli lopettaa. Sitä ei muutenkaan suositella syötäväksi vuositolkulla.