Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuujako perheessä

Vierailija
29.07.2022 |

En tiedä mikä olisi ollut oikea otsikko ja en tiedä mitä haen tekstilläni. Ehkä vertaistukea tai ajatuksia siitä onko muillakin samanlaista vai onko perheemme jotenkin erikoinen ja erilainen. Meillä siis taapero ja vauva. Olemme mielestäni ihan onnellisia, minä tällä hetkellä äitiyslomalla sairaanhoitajan töistä, mies töissä keskisuuressa yrityksessä, hänellä alaisia ja vastuullisia työtehtäviä.
Kotona tuntuu, että mieheni osallistuu tai ainakin yrittää osallistua kaikkeen ja lasten hoitoon, mutta onko asia niin ettei hän osaa, ymmärrä vai vaadinko itse liikaa, kun koko ajan minä paahdan, juoksen ja teen ja hän lähinnä säestää vierellä. Olen vasta lähiaikoina havahtunut tähän tosiasiaan.
Esimerkiksi miehen perhe tuli viikonloppuna luoksemme grillaamaan. Minä järjestin ja siivosin ja siis tietysti hoidin lapset siinä sivussa. Mies oli lauantai aamuna yllättynyt kun kylpyhuoneen lattialla oli puhdas matto, huomasi sen siitä kun mattoa ei siellä ensin ollut ja närkästyi asiasta, sitten oli selvästi mielissään kun havaitsi, että talo on siivottu. No sitten perhe saapui, mies innoissaan kehotti, että nyt annat hänen miltei 80 v vanhempien katsoa lapsia ja nostat jalat ylös ja lepäät!? Asia on niin, että nämä vanhemmat vaikuttavat hieman dementoituneilta, eivät enää pysy taaperon perässä ja yrittävät syöttää jatkuvasti vauvalle ties mitä. Minun täytyy heidän läsnäollessaan vahtia myös heitä. Miehen äiti kertoo jatkuvalla syötöllä omista, tuttavien ja tuntemattomien vaivoista ja ei tosiaan seuraa taaperoa. Minulla on jatkuvasti vauva toisessa kainalossa ja juoksen ympäriinsä taaperon perässä, yritän kuunnella toisella korvalla ymmärtäväisesti, laittaa ruokaa, kattaa jne. Mies seisoo grillin vieressä olut kädessä veljensä ja isänsä kanssa ja vklna tuohtuneena huikkasi ovelta voisiko joku vähän katsoa tämän taaperon perään, kun he grillaavat!???!! En haluaisi riitaa, mutta eivätkö miehet vaan näe asioita niinkuin ne ovat?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus.

Vierailija
2/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä laitan miehelle listan eteen siivouksista, saa valita niistä omat hommansa ja tekee ne. Kun vieraat tulevat, niistä huolehditaan yhdessä kuten lapsestakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis taaperohan tylsistyy minuuteissa ellei sekunneissa, ellen jotain ohjelmaa keksi ja viihtytä koko ajan, hyvin nopeasti alkaa huuto ja itku, sitten mies tulee ihmeissään oven suuhun, ' Mikäs sille nyt tuli?' No siis en ehtinyt pitää sirkusta yllä/hoidan hetken vauvaa, ihan vaan siksi näyttää mieltään. Ja sitten kun äitinsä joka ei ymmärrä hölkäsen pöläystä internetistä pyysi minulta jonkun erikoislääkärin puhelinnumeroa yritin kaivella sitä äkkiä jostain Googlesta, mies tuli juuri silloin hakemaan uudet oluet ja huikkasi iloisesti, 'mitäs surffailet netissä' tjms ihan kuin olisin viettänyt vapaa aikaa, ollut jossain nettikaupoissa tai lukenut rentoutuneena blogeja tjms. Teki mieli huutaa, että tässä käytän toista aivopuoliskoani ja kättäni ja etsin lääkärin numeroa äidillesi ja samalla teen 100000 muuta asiaa toisella aivopuoliskollani.

Vierailija
4/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei teistä samanlaisia tule. Sulla ja taaperolla näyttää olevan vauhti päällä.

Vierailija
5/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällö kaiken mahdollistat miehelle vapaakyydin. Suosittelen ihan ensi alkuun, että puhut sen miehesi kanssa. Ihan konkreettisesti siis, että kun isovanhemat tulee grillaamaan niin siihen liittyy tehtävät a,b ja c plus lasten hoitaminen ja vahtiminen samalla, mitkä näistä tehtävistä mies ottaa ja mitkä sinä. Ja siinä samalla ei tarvitse esim mummolle alkaa mitään tietoa googlesta hakemaan, siinä kohtaa olisit voinut sanoa ettet nyt ehdi ja / tai että pyytää poikaansa etsimään sen tiedon.

Miehesi ilmeisesti kokee että kaikki kotityöt ja lapsista huolehtiminen tapahtuu jotenkin itsestään maagisesti, ei ymmärrä miten paljon siinä on sun työpanosta pelissä. Kerro miehelle tämä. Viimeisenä keinona voit lähteä pariksi päiväksi vaikka hotelliin ja jättää miehen lasten kanssa kotiin jotta hän edes kerran kokee, millaista se on.

Vierailija
6/6 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällö kaiken mahdollistat miehelle vapaakyydin. Suosittelen ihan ensi alkuun, että puhut sen miehesi kanssa. Ihan konkreettisesti siis, että kun isovanhemat tulee grillaamaan niin siihen liittyy tehtävät a,b ja c plus lasten hoitaminen ja vahtiminen samalla, mitkä näistä tehtävistä mies ottaa ja mitkä sinä. Ja siinä samalla ei tarvitse esim mummolle alkaa mitään tietoa googlesta hakemaan, siinä kohtaa olisit voinut sanoa ettet nyt ehdi ja / tai että pyytää poikaansa etsimään sen tiedon.

Miehesi ilmeisesti kokee että kaikki kotityöt ja lapsista huolehtiminen tapahtuu jotenkin itsestään maagisesti, ei ymmärrä miten paljon siinä on sun työpanosta pelissä. Kerro miehelle tämä. Viimeisenä keinona voit lähteä pariksi päiväksi vaikka hotelliin ja jättää miehen lasten kanssa kotiin jotta hän edes kerran kokee, millaista se on.

Nimenomaan. Ei miehet maagisesti myöskään ymmärrä mitä haluat olevan siivottua kun hänen lapsuuden perheensä ilmaantuu paikalle. Miehelle pitää kertoa mitä haluaa ja normimiehet sen yleensä tekevät. Mies ei välttämättä ole myöskään huomannut, että äitinsä ikä on tehnyt tepposet ellet sitä hänelle kerro. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän