Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paranin vuosikausien vaikeasta masennuksesta, haluatko tietää jotain?

Vierailija
28.07.2022 |

Vuosi sitten psykologin diagnoosi oli vuosikausien hoitojen jälkeen "kykenemätön mihinkään työhön" ja nyt elämä näyttää yllättäen aika hyvältä. Olo on luottavainen ja virkeä vaikka en itsekään tähän uskonut.

Kysy jotain, ehkä voin auttaa muita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pystynyt seurustelusuhteisiin masennuksen aikana? Jos, niin miten? Usein kuulee ihmisistä, jotka ovat esim. sairaslomalla masennuksen takia ja elävät silti parisuhteessa. Jotkut jopa tutustuvat uusiin ihmisiin ja kertovat, että uudella seurustelukumppanilla on masennus. 

En tajua. Itse enemmän tai vähemmän kuusi vuotta meni taistellessa keskivaikean tai vaikean masennuksen kanssa, enkä olisi mitenkään pystynyt seurustelemaan kenenkään kanssa. Vihasin ja häpesin itseäni niin, että en pystynyt edes seksiin kenenkään kanssa. Onneksi minullakin nyt mieliala jo paremmalla mallilla.

Vierailija
2/3 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on neuvosi muille masentuneille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta lähinnä sellaisten ihmisten kanssa, jotka toivovatkin rauhallisempaa kumppania. Sellaisia, jotka yhdessäololta ei vaadikaan mitään jatkuvaa dopamiinihuumaa.

Itseinhoon ja häpeään auttoi se, kun oppi arvostamaan sitä, että "ok, olen huonossa kunnossa, mutta teen töitä koko ajan, että olen kohta parempi. Syön hyvin ja liikun, tapaan ihmisiä kun jaksan, kyllä tämä tästä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän