Miksi aina sanotaan että oman lapsen kehitystä on kiva seurata
mutta sitten sairaalloisesti kytätään ja yritetään hankaloittaa teinin seksielämää omassa kodissaan?
Kommentit (10)
Eihän sillä teinillä(lapsella) ole mitään OMAA kotia. Se asuu vanhempiensa luona jossa mennään vanhempien säännöillä niin kauan kuin vanhemmat sen omistaa ja maksaa lapsen elämisen. Moni teini luulee olevansa niin aikuinen ja tietävänsä vanhempia paremmin mikä itselle on parhaaksi ja hyvin hyvin harvoin tuo on lähelläkään totuutta. Tietenkin vanhemmat voi myös tehdä virheitä näissä asioissa mutta itse arvostan nyt vanhempana sitä että vanhempani olivat aika tiukkoja sääntöjen suhteen enkä päässyt juoksemaan yötä myöden pitkin kyliä jne. Lapsi tarvitsee rajoja vaikka sosiaalinen media yrittääkin puskea siirtymään aikuisuuteen ja seksielämään niin varhain kuin mahdollista.
Lisäyksenä ylempään että nämä asiat olettaen että teini on vielä alle 18v ja varsinkin jos reilusti alle tuon.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä teinillä(lapsella) ole mitään OMAA kotia. Se asuu vanhempiensa luona jossa mennään vanhempien säännöillä niin kauan kuin vanhemmat sen omistaa ja maksaa lapsen elämisen. Moni teini luulee olevansa niin aikuinen ja tietävänsä vanhempia paremmin mikä itselle on parhaaksi ja hyvin hyvin harvoin tuo on lähelläkään totuutta. Tietenkin vanhemmat voi myös tehdä virheitä näissä asioissa mutta itse arvostan nyt vanhempana sitä että vanhempani olivat aika tiukkoja sääntöjen suhteen enkä päässyt juoksemaan yötä myöden pitkin kyliä jne. Lapsi tarvitsee rajoja vaikka sosiaalinen media yrittääkin puskea siirtymään aikuisuuteen ja seksielämään niin varhain kuin mahdollista.
Tämä. Ei se teinin koti ole. Hänet on väkisin synnytetty sinne mahdollistamaan emälle perhe-elämä.
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala. Nousi niskakarvat pystyyn.
Teinillä ei ole omaa kotia koska hän ei omista sitä tönöä jossa asuu? Mites vuokralla-asujat, ovatko he kodittomia myös?
Kammottava ajatus että teini asuu vanhempiensa luona eikä hänellä ole omaa kotia. Varsinkin kun se teini on siihen tiettyyn asuntoon päätynyt 100% vanhempiensa valinnasta jättää ehkäisy pois.
Miten selviätte hänen täysi-ikäistymisestään? Muistatteko vielä kuinka hirveää oli tulla itse täysi-ikäiseksi?
Tuossa kohtaa monella menee kehitys kieroon. Ihmettelenpä miksi.....
Swn lastenpsykiatri Sinkkosen mielestä vanhempien luona ei tule harrastaa seksiä edes täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
On kivaa niin kauan kuin se pysyy nukkena eikä aloita elämäänsä.
Tämä. Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä voi kuitenkin tuupata sitä vankkureissa ja pukea ja huoltaa terhakkaasti.
Sikiämistä tehdään siksi että halutaan jatkaa lapsuutta, katsella lastenohjelmia ja leikkiä legoilla. Eihän se kivalta tunnu huomata että käärö elääkin jo normaalia aikuisen elämää ja itse on jo rupsahtanut. Siksi alkaa häiriökäyttäytyminen.
On kivaa niin kauan kuin se pysyy nukkena eikä aloita elämäänsä.