Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalokämpän ikkunat itään. Onko tuossa ok asua?

Vierailija
28.07.2022 |

Vuokrasin yksiön, jossa ikkunat itään eli aamuaurinkoon. Yksi seinällinen ikkunaa eli varmaan näkyy sitten myös jonkin aikaa keskipäivän aurinkokin. Sanokaa ettei tuo kuumu liikaa, vaan oli fiksu ratkaisu.

Pohjoiseen päin olisin ikkunat ottanut mieluiten, mutta sellaista ei nyt ollut tarjolla. Tuo Itä sitten pienin paha, kun tarjolla oli myös etelän suuntaan oleva valoisa yksiö (=sauna).

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok.

Vierailija
2/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ikkunat itään päin on ihan hyvä. Aamuisin voi olla ihan kivakin, kun näkyy aamuaurinko, mutta pääasia on, ettei iltapäivän ja alkuillan aurinko pääse porottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menettelee tilapäisesti, mutta ei vuosia.

Vierailija
4/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt Venäjälle haluaisi näkymät?

Vierailija
5/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikkunat itään ja lämpötila nousee kyllä siihen kolmeenkymppiin helteellä.

Vierailija
6/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin aamuaurinkoon kuin ilta- aurinkoon.

Vierailija
7/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan itään päin ikkunat. Aamuisin vähän kuumuu, mutta päivällä ja iltapäivällä on viileämpää kuin viereisessä asunnossa, jossa on ikkunat muihin suuntiin ku etelään

Vierailija
8/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kesällä illalla nukkumaan mennessä muistat laittaa sälekaihtimen/verhot kiinni ja avaat ne sitten kun aurinko ei paista enää ikkunasta, niin ei ongelmaa.

Meillä on olohuoneessa yksi iso ikkuna itään ja suurin piirtein huhtikuusta syyskuuhun aurinko jonkin aikaa siitä paistaa aikaisin aamuisin, mutta ei enää kahdeksan aikoihin. Talvella kun aurinko nousee myöhemmin ei paista ollenkaan.

Vierailija
9/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteisinä päivinä aurinko paahtaa sisään jo aamuvarhaisesta, mutta toisaalta, ikkunan voi aukaista myöhemmin päivällä, kun aurinko on siirtynyt muualle. Kokemusta on.

Vierailija
10/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä on, voit tähyillä itätaivaalle koko ajan ja näet ekana kun toveri alkaa uhittelemaan

Vierailija
11/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi itäänpäin olevista ikkunoista, koska aikaisin aamulla olisi aurinkoa, muulloin varjoa. Helteillä voisi olla hyväkin. Mutta mitä kukin tykkää, makuja on monia. Itse pidän valoisuudesta, minun yksiöni ikkunat ovat etelään, tykkään kun on valoisaa. Talviaurinko on ihana, kun se paistaa asuntooni, värjäten sen valolla. Asun ylimmässä kerroksessa, korkealla mäen päällä.

Vierailija
12/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itään olevista ikkunoista, koska ei paahda sitten sisälle päivällä ja illalla. Valoa riittää vaikka aurinko ei paista suoraan sisään päivällä. 

Vierailija
13/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajunnut ajatella ilmansuuntia, kun tämän asunnon osti. Luojan kiitos ikkunat ovat itään eikä länteen kuten tuossa vastapäiväisessa talossa on. Niillä pahtaa aurinko suoraan olohuoneeseen iltapäivästä lähtien. Tämä asunto ei lämpene liikaa edes helteillä. 

Vierailija
14/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kesällä illalla nukkumaan mennessä muistat laittaa sälekaihtimen/verhot kiinni ja avaat ne sitten kun aurinko ei paista enää ikkunasta, niin ei ongelmaa.

Meillä on olohuoneessa yksi iso ikkuna itään ja suurin piirtein huhtikuusta syyskuuhun aurinko jonkin aikaa siitä paistaa aikaisin aamuisin, mutta ei enää kahdeksan aikoihin. Talvella kun aurinko nousee myöhemmin ei paista ollenkaan.

🧐🤔

Vierailija
15/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksiössä, jossa ikkunat etelään. Aurinko porottaa klo 12- 18. Parvekkeella ei voi olla helteellä iltapäivisin. Verhot eivät auta. Klo 18 jälkeen, kun aurinko kääntyy, siellä voi olla. Lämpötila 40- 50 eteläparvekkeella helteellä. Lasitettu parveke, vaikka siirrän lasit sivuun, kuuma kuin Saharassa.

Vierailija
16/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aamulla klo 6 ja mukava nähdä aamuauringon nousevan eli ehdottomasti tykkään ikkunoista itäänpäin. 

Vierailija
17/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksiössä, jossa ikkunat etelään. Aurinko porottaa klo 12- 18. Parvekkeella ei voi olla helteellä iltapäivisin. Verhot eivät auta. Klo 18 jälkeen, kun aurinko kääntyy, siellä voi olla. Lämpötila 40- 50 eteläparvekkeella helteellä. Lasitettu parveke, vaikka siirrän lasit sivuun, kuuma kuin Saharassa.

Lasitetulle parvekkeelle tietysti tulee laittaa verhot myös.

Vierailija
18/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menettelee tilapäisesti, mutta ei vuosia.

Miksi ei? Olen jo asunut vuosia ja ihan hemskutin tyytyväinen tähän ilmansuuntaan. 

Vierailija
19/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helteillä asunnon viileimmät huoneet ovat idän puoleiset. Kunhan vain tosiaan kuumalla muistaa pitää kaihtimet kiinni. Ja valoa riittää kyllä ihan tarpeeksi.

Vierailija
20/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkäisi itäänpäin olevista ikkunoista, koska aikaisin aamulla olisi aurinkoa, muulloin varjoa. Helteillä voisi olla hyväkin. Mutta mitä kukin tykkää, makuja on monia. Itse pidän valoisuudesta, minun yksiöni ikkunat ovat etelään, tykkään kun on valoisaa. Talviaurinko on ihana, kun se paistaa asuntooni, värjäten sen valolla. Asun ylimmässä kerroksessa, korkealla mäen päällä.

Mulla on olkkari ja keittiö itään, mutta ei kyllä valosta ole ollut puutetta. Paljon parempi näin, ettei aurinko paista suoraan sisälle päivällä.