Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silja Europa on vuokrattu Hollantiin

Vierailija
28.07.2022 |

Ei enää Suomeen tule?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että syyskuussa on neljänä päivänä 22h risteilyjä Helsingistä Tallinnaan, laivana Baltic Queen.

Vierailija
22/38 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheeseen liittymätön kysymys: miksi uusiin laivoihin ei enää rakenneta hyttejä autokannen alle?

Helpompi huijata matkustajia, että ei olla mihinkään törmätty. Autokannen alla sen yleensä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheeseen liittymätön kysymys: miksi uusiin laivoihin ei enää rakenneta hyttejä autokannen alle?

Helpompi huijata matkustajia, että ei olla mihinkään törmätty. Autokannen alla sen yleensä huomaa.

Just joo..!

Vierailija
24/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää halua maksaa autokannen alla kuuluvasta metelistä.

Vierailija
25/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen kärsinyt meteliä yläkannen hytissä, johon kantautuu yökerhon möykkä. 2. kannella ei ole kuulunut kuin tasainen humina.

Vierailija
26/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen kärsinyt meteliä yläkannen hytissä, johon kantautuu yökerhon möykkä. 2. kannella ei ole kuulunut kuin tasainen humina.

Tuo on totta jos hytti sattuu sopivaan paikkaan. Jos se on konehuoneen lähellä kuuluu koneiden melu.

Vierailija
27/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä Australiastakin takaisin mutta voi olla aika nuhjuinen oltuaan pakolaishotellina monta kuukautta 😝

Se rempataan ja siivotaan, tietysti...

Vierailija
28/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs minä nyt käyn vieraissa? Laivalla niin helppoa.

Vierailija
29/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö joku vielä ruotsinristeilyillä? Mä kävin Europalla joskus 2000-luvulla.

Vierailija
30/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä hygienia. Tulijat ovat olleet tiiviisti ja huonoissa oloissa.

Vierailija
31/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, olisko Estonialla jotain tekemistä asian kanssa? Siellähän sitä hädän yllättäessä on niin hyvässä loukussa, että ei tarvi miettiäkään pelastautumista. 

Vierailija
32/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä Australiastakin takaisin mutta voi olla aika nuhjuinen oltuaan pakolaishotellina monta kuukautta 😝

Sen jälkeen se remontoitiin. Tosin nyt se menee uudelleen sitten pilalle. Mitä järkeä oli ensinkään remontoida. Olisivat pistäneet paatin paaliin vain.

Vierailija
33/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin nyt viikolla Europalla, minusta laiva on ikäisekseen yllättävän hyvässä kunnossa, tosin onhan sinne joitakin vuosia sitten tehty iso remontti. Sellaista yleissiistimistä kylläkin kaipaisi mm. kokolattiamattoja voisi pestä koneella ja muutenkin vähän taas kunnostella paikkoja. Enemmän Europalta löytyy sitä aitoa risteily tunnelmaa kuin noilta uudemmilta laivoilta jotka ovat toki hienoja mutta omaan makuuni vähän tylsijä. Toivottavasti laiva tulee takaisin ja toivon että ei ole tuhottu ihan täysin. Ottaa kyllä päähän kun koko pitkän talven joutuu olemaan poissa 22h risteilyiltä, toki pääseehän sitä muille laivoille mutta itse vaan tykkään Silja Europasta niin kovasti.

Europahan on paras mahdollinen laiva turun saarison risteilyihin. Mikään ollut hauskempaa kuin olla sauna-uima-osastolla ottamassa muutama olut ja katsella lasien läpi löylyy paiskiessa kaunista saaristoa.

Sitten laiva pistettiin tallinna-helsinki välille. Ei saaristoa. vain ruskeaa vettä silmänkantamattomiin. Tuolloin laivan idea vähän kuivui. Mutta onhan se ymmärrettävää, että vanhempi laiva vie enemmän polttoainetta kuin uudet.

Kuitenkin onneksi Viikkarilla on sentään paatti, mistä myös löytyy kiva saunaosasto yläkansilta. Valtavat hienot maisemaikkunat. Uima-allas vain puuttuu. Eli joka tapauksessa europan pois siirtämällä turku - tukholma, menettivät myös minut asiakkaana viikkarille.

Virossa pitäisi ymmärtää asia, joka viikkarilla on ymmärretty. Sillä ON merkitystä minkälaista väliä laiva kulkee. Ja minkälainen laivan pitäisi olla. Risteilyltä haetaan elämystä. Europa tarjosi sitä. Nykyinen Baltic Princessa on varmasti tehokas kuin jokin kone. Mutta siinä ei ole kovin hääppöistä saunaosastoa. Eikä maisemaikkunoita saaristoon. Siten oli tavallaan älytöntä laittaa umpilasinen europa spa-osastoineen helsinki-tallinna välin tylsää 80-kilometrin väliä köröttelemään samalla kun tku - tukholma välille siirretään laiva joka paremmin sopii tuohon hki-tallinna väliin. Umpitylsä paatti.

Aika aikansa kutakin.

Vierailija
34/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta jos hytti sattuu sopivaan paikkaan. Jos se on konehuoneen lähellä kuuluu koneiden melu.

Muissa kerroksissa voit joutua konehuoneen päälle, johon kantautuu kivat vibat, mutta 2. kannella et, koska 2. kansi on hyttikäytössä vain laivan etuosassa (siellä takaosassa on konehuoneen yläosa eikä hyttejä).

Vierailija
35/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, olisko Estonialla jotain tekemistä asian kanssa? Siellähän sitä hädän yllättäessä on niin hyvässä loukussa, että ei tarvi miettiäkään pelastautumista. 

Ei, vaan sieltä voi kätevästi uida siitä sukellusveneen tekemästä reiästä ulos.

Vierailija
36/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Europan sauna on minunkin mielestä ihan paras ja kuuluu risteilyyn joka kerta, tosin olen ainoastaan hki-tal väliä taittanut saunoen. Saaristoa olisi kyllä myös kiva lauteilta katsoa. Tuonne sikaosastolle kakkos kerrokseen en kyllä ihan ensimmäisenä halua, maksan mielummin pari kymppiä lisää ja matkustan ikkunallisessa a luokan hytissä.

Vierailija
37/38 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö joku vielä ruotsinristeilyillä? Mä kävin Europalla joskus 2000-luvulla.

Kyllähän pieni risteily aina virkistää, niinkun matkailu nyt yleensäkin, risteilyn pystyy lyhyelläkin vapaalla toteuttamaan ja pidemmillä vapailla sitten kauemmaksi lämpimään.

Vierailija
38/38 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan tuo Europa Tallinnan satamassa edelleen on, eikös 20pv pitänyt olla jo Hollannissa kun viimeinen risteily Helsingistä lähti 13pv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi