Eikö teitä ole jäänyt kalvamaan kesätyöpaikkojen/harjoitteluiden vääryydet?
Tuollahan on tyypillistä, että hyväksikäytetään ja haukutaan. Miten olette päässeet yli tästä? Varsinkin, kun varsinaisessa työelämässä nuo voivat sitten olla työkavereina.
Kommentit (31)
Miksi jäisi harmittamaan? Se oli silloin normaalia, että mainostenjaosta sai pennosia ja kaikki saivat. Olen tyytyväinen niistäkin rahoista jotka sain kuukaudessa.
Hain itse ilmaista työharjoittelua vain sen takia, että saisin työkokemusta. Ei harmita, koska nyt jo toistakymmentä vuotta ollut vakitöissä kaikilla niillä työkokemuksilla, mitä nuorempana tein, jotta sain uskottavuutta ja arvostusta.
Miksi jäisi? Elämä menee eteenpäin ja asioista pitää opetella pääsemään yli. Jos ei opi, menee koko elämä siihen, että velloo menneissä ja nykyhetki jää kokonaan elämättä.
Olin kesätöissä 15-vuotiaasta alkaen. Ja omat työnantajat olivat kyllä ihan hyviä, ilmeisesti siksi, että minä olin hyvä työntekijä. En minä keksi muutakaan syytä, miksi ne kolmena kesänä ottivat minut töihin.
Yli on päästy helposti. Paikat on muistissa ja niiden kanssa ei tehdä yhteistyötä nyt asiantuntijana.
En ole kokenut kesätyöpaikoissa vääryyksiä. Eikä tietääkseni kukaan kavereistanikaan kokenut.
Miten ne samat olisivat jatkossakin työkavereita? Ei kai kukaan täysipäinen mene enää takaisin työpaikkaan, jossa on kokenut vääryyksiä?
Nuoruuden kesätöistä on jo yli 20 vuotta aikaa. Ei todellakaan enää tässä vaiheessa niitä mietitä. Se oli sitä aikaa ja nyt on tätä aikaa. Nahka paksuuntuu, kun kohtaa vastoinkäymisiä ja niistä voi jopa oppia asioita.
Olen katkera siitä etten koskaan päässyt kesätöihin. Kostan tätä salaa kesätyöntekijöille.
En ole ikinä kokenut kesätöissä tai harjoitteluissa mitään vääryyksiä, hyviä kokemuksia olivat kaikki ja paljon tuli opittua.
Sittemmin kesätyöläisten ja harjoittelijoiden esihenkilönä olen pyrkinyt siihen, että myös heille kokemus on hyvä ja opettavainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. en ole sellaista alempaa sosiaaliluokkaa, joka kävi kesätöissä niin nuorena, ettei olisi ollut staminaa puolustautua, jos joku ei osannutkaan käyttäytyä.
Kyllä sä olet alempaa luokkaa. Sun viesti kertoo siitä.
Ei ole osunut kohdalle huonoja kesäduuneja eikä työnantajia eikä ole osunut omillekaan teineille. Palkat tullu aina ajallaan ja pomot ja työkaverit on ollu kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei. en ole sellaista alempaa sosiaaliluokkaa, joka kävi kesätöissä niin nuorena, ettei olisi ollut staminaa puolustautua, jos joku ei osannutkaan käyttäytyä.
Mikä hiton Hyasintti siellä nakuttelee näppäimistöä? :D Hyvä provo mutta huvittavaa aina nämä sosiaaliluokista jankkaavat, varmaan hieno elämä on kun tarvitsee joka ketjuun tulla kertomaan miten rikas ja ylhäinen on..
On, en ikinä ole mennyt enää siivousalalle.
Klo 13.00 soitettiin päivällä, että voisit pitää tänään vapaapäivän ja minulla oli jo eväät tehtynä ja olin odottanut koko päivän soittoa mihin menen siivoamaan. Myös siivous kesti 4 tuntia, kuljin vakituisen työntekijän mukana ja palkkaa maksettiin 2 tunnista.
Kukaan tervepäinen ei muistele tuollaisia. Mieluummin minä muistan miten hienoa oli saada eka palkka ja matkustaa ulkomaille omilla rahoilla.
Ja kuinka aikuiselta tuntui, kun sai käydä lounaalla pizzeriassa.
Onhan se väärin, jos kiusataan tai rikotaan lakia. Omalle kohdalleni ei ole sattunut tuollaista, mutta jos sattuisi niin asia ei jäisi siihen. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että haluaisin jatkaa, jos asiattomuuksia tapahtuisi.
No se työnantajahan siinä on lopulta kusessa, jos tarjoamansa kesätyö on niin perseestä että kaikki työntekijät lopettaa sen ennen aikojaan.