Entisenä ikiopiskelijana ja pitkäaikaistyöttömänä, elän lähihoitajan palkalla kuin kuningas verrattuna entiseen
Läksin siis tekemään oppisopimusta. Teen paljon viikonloppuja, välillä tuplavuoroa. Liksaa tulee niin paljon, etten edes keksi mihin sitä kaikkea käyttäisin. Toisaalta olenkin autoton sinkku ja asun todella halvassa asunnossa. Mutta minulle tämä on tosi iso palkka, kun ennen aina sinnitellyt tuilla.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei ole mikään provo, vaan täysi totuus siitä, että hoitoalan palkalla kyllä elää eikä se ole mikään pieni palkka tai yhtä pieni kuin työttömyystuet.
Kiva kuulla. Lisää tyytyväisiä palkansaajia esiin!
Sama kokemus minulla. Olen tottunut tulemaan toimeen niin vähällä, että nyt rahaa jää paljon säästöön.
Jos asuu edullisesti eikä omista autoa, niin lähihoitajan palkalla pärjää ihan hyvin.
Sullahan nousee palkka sitten kun olet pätevä.
Sinkkuna elää kyllä. Mutta jos haluaisi perheen, siihen tarvitaan jo paljon enemmän rahaa. Siinähän päättäjät ihmettelevät ja huolestuvat, kun vauvoja ei enää tule.
Pidä toi. kiva elämä ei paljon maksa (poislukien pk-seutu).
Sama kokemus. Keikkalainen olen ja teen pääsääntöisesti öitä ja sunnuntaivuoroja. Nettopalkka lähes 3000e. :) aika hyvin 2 vuoden koulutuksella. Yleensä lähihoitajan palkasta valittavat ne, jotka itse ovat valmiita tekemään vain päivävuoroja ja arkisin (ei niillä lyö leiville) mutta yövuoroilla ja pyhävuoroilla saa messevän tilin.
Tottakai autoton, perheetön, halvasti asuva ja ylitöitä tekevä ihminen pärjää millä palkalla vaan hyvin, jos rahankäyttö on järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Pidä toi. kiva elämä ei paljon maksa (poislukien pk-seutu).
Samaa mieltä. Lopulta onnea löytää lähinnä niistä pienistä asioista, ei siihen tarvita hienoja autoja, isoja taloja, kalliita matkoja tai merkkivaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai autoton, perheetön, halvasti asuva ja ylitöitä tekevä ihminen pärjää millä palkalla vaan hyvin, jos rahankäyttö on järkevää.
Tämä siis todistaa, että kyse ei ole isoista tuloista, vaan niistä pienistä menoista. Miksi kaikkien pitäisi saada elää ylemmän keskiluokan elämää?
Miksi liksalle pitäisi keksiä käyttöä? Säästöön vaan kaikki mille ei ole välttämätöntä tarvetta.
En ymmärrä hoitajien kitinää palkoistaan. Se palkka on kuitenkin tosi hyvä koulutukseen nähden ja lisiäkin tulee. Ravintola-alan tuntipalkka useampi euro vähemmän ja olemattomat lisät. Silti silläkin palkalla pärjätään eikä ole kokit ja tarjoilijat lakkoilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ei ole mikään provo, vaan täysi totuus siitä, että hoitoalan palkalla kyllä elää eikä se ole mikään pieni palkka tai yhtä pieni kuin työttömyystuet.
Ennen pitkään tuo aina töissä oleminen alkaa rasittamaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kolmivuorotyö kuluttaa ihan älyttömästi ja pian ovat sinunkin kuherruskuukaudet alalla ohi ja haluat lisää palkkaa niin kuin moni muu hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ennen pitkään tuo aina töissä oleminen alkaa rasittamaan niin henkisesti kuin fyysisestikin. Kolmivuorotyö kuluttaa ihan älyttömästi ja pian ovat sinunkin kuherruskuukaudet alalla ohi ja haluat lisää palkkaa niin kuin moni muu hoitaja.
En koe, että suurempi palkka auttaisi, vaan se, että palkattaisiin enemmän porukkaa ja keskityttäisiin työilmapiirin parantamiseen. Ei tarvitsisi edes olla hoitajia, vaan voisi palkata ihan sellaisia apulaisia, ketkä hoitavat kaiken ylimääräisen juoksemisen mikä vie aikaa hoitotyöltä.
t. toinen hoitaja
Tukien jälkeen kun menin töihin 1500 € nettopalkalla, jäi palkasta ensimmäisenä vuonna 12 000 € säästöön, eli tonni kuussa. Tottui pärjämään pienillä menoilla, niin pienilläkin tuloilla saa säästettyö isoja summia.
Mullakin elämä parani miljoonaperinnön myötä.
Itse tein joskus kolmivuorotyötä tehtaassa 1400e/kk nettopalkalla. Ei tullut opiskelijana mieleenkään valittaa palkasta vaan kestin sen voimalla työpaikkakiusaamisenkin.
0/5