Ylikulutuspäivä on tänään
TÄNÄÄN torstaina vietetään jälleen maailman ylikulutuspäivää, kertoo kansainvälinen ympäristöjärjestö WWF. Ylikulutuspäivä viestittää siitä, että maapallon uusiutuvat luonnonvarat on käytetty loppuun tämän vuoden osalta.
Että kierrättämään!
Ja käykää pikasuihkuissa. Ihan maapallon vuoksi.
Kommentit (23)
Oon kyllä yrittänyt miettiä, mistä voisi vähentää. Koko yhteiskunta rakentunut kestämättömästi meidän omankin terveyden kannalta :(
Ei noilla luettelemillasi näpertelyillä ole mitään merkitystä jos tekee lisää ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla luettelemillasi näpertelyillä ole mitään merkitystä jos tekee lisää ihmisiä.
Tälläkin hetkellä valtaosa naisista miettii miten saisi itsensä tiineytymään.
Ylikulutuspäivä kuulostaa ihan siltä, että kannustetaan kuluttamaan.
Mutta mitäs oli viikko ilman jotain turhaa päivää. Ei muuta kuin liput salkoon 365.
Vierailija kirjoitti:
Toisten lapset. Mikä ihana tekosyy olla itse välittämättä maapallosta.
Vierailija kirjoitti:
Ylikulutuspäivä kuulostaa ihan siltä, että kannustetaan kuluttamaan.
Mutta mitäs oli viikko ilman jotain turhaa päivää. Ei muuta kuin liput salkoon 365.
Onko känkkäränkkäpäivä?
Vierailija kirjoitti:
evvk.
Samaan aikaan sikiää mitättömissä oloissa kehitysavun turvin kasapäin ihmisiä, kun edillisillekään ei ruokaa riitä. Joten ei vois vähempää kiinnostaa minulle sinkulle saarnaaminen.
Tänään laitan visan laulamaan ja kannan korteni kekoon.
Olen kierrättänyt lapsesta asti. Pikasuihkussa en voi käydä.
Ostan kaikki vaatteeni käytettynä, harvoin ostan mitään uutta. Elän ruoan suhteen tosi köyhästi. En ole pukannut lapsia maailmaan.
Onneksi abortit halutaan kieltää niin pian saadaan vielä paljon lisää kuluttajia länsimaihin!
Ylikulutuksen syitä on kaksi. Liikaa ihmisiä ja kulutusyhteiskunta. Koko systeemi perustuu loputtoman kasvun ajatukseen. Taantuma on pahasta ja lama on vielä pahempi. Kyllä se kulutus lähtee vähenemään kun botit korvaa työläiset ja ostovoima romahtaa kun työttömyys nousee kolmeen-viitenkymmenneen prosenttiin.
mitä väliä jollain ylikulutus hetkellä on,typerää öyhötystä kuten ilmastohumppa.vain homot,ämmät ja muut nössöt uskoo kaikenlaiseen aivopesuun.
Vierailija kirjoitti:
Onkin varmaan jotain merkitystä ilmaston kannalta tekeekö täälä Suomessa lapsia vai ei ku jos ei tehdä tarpeeksi niin tarvittava työvoima(ei oikeasti työllisty kovinkaan hyvällä prosentilla) yritetään tuoda köyhistä maista tänne kuluttamaan enemmän. Tuloksena vielä huonompi tilanne (ja paljon kalliimpi Suomen taloudelle) ku jos suomalaiset vaan tekis ne lapset jotka työllistyis todennäköisemmin ja ymmärtäis pelata fiksusti ja olla ilmastonmuutosta vastaan sen verran kun normaalisti elämällä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
evvk.
Samaan aikaan sikiää mitättömissä oloissa kehitysavun turvin kasapäin ihmisiä, kun edillisillekään ei ruokaa riitä. Joten ei vois vähempää kiinnostaa minulle sinkulle saarnaaminen.
Kuulostat ihan perusfa sistilta mikä on sun piireissä varmaan se juttu.
Tämäkin on ilmeisesti kiinalaisten ja intialaisten syytä, kun heitä on niin paljon suomalaisiin verrattuna.
lähdempä kuluttamaan lisää rahaa!
Tänään saa ylikuluttaa niin paljon kuin sielu sietää!
Säästän vettä käymällä suihkussa vaan kerran viikossa enkä ilmeisesti haise kun kerran viereeni änkeää ihmisiä vaikka en haluaisi.
Meitä ihmisiä on maailmassa ihan liikaa. Ei onnistunut edes korona kovin paljon tappamaan.
evvk.