*TOUKOTAAPEROT sunnuntaina*
Mitäs ihmettä?
en löytänyt ollenkaan pinoa tälle päivälle, enkä eiliselle?
Kaikki ovat ilmeisesti nauttimassa syysloman hetkistä..vai?
Itse en ole piiiiitkääään aikaan kerennyt edes koneelle istahtamaan ja äsken vähän lueskelin perjantain pinoa.
Osa oli kuullut pienoisen sydänäänet, ihanaa! Ja monella on np-ultra tulossa. Meillä np-ultra 30.päivä, jipii <3
( . ) Oksentelu jatkuu edelleen.. Masu painaa ja etenkin aamuyöstä ei osaa enää nukkua kun painon tunne on jo niin todellinen..mitäköhän se on sitten loppupuolella kun se on tämmöistä jo nyt O.o ??
Nuoremmat siskoni kyselivät masun kasvua ja lopultahan sitä sitten piti myöntää että meille se pikkuinen on tulossa :)
Mies on ruvennut aktiivisemmaksi ja iltaisin jo silittelee massua, sitä kun on :D
Puutumista on välillä ja turvotusta etenkin syömisen jälkeen..
Rinnat on jo sitä kokoa että hirvittää mitä kokoa ne on sitten ku imettää! Farkkuja on turha haikailla jalkaan saatikka muita tiukempia housuja, mamma vaatteet ovat jo kovassa käytössä. miten muilla?
Lapsen vakuuttamista ollaan myös ruvettu pohtimaan, että milloin se kannattaisi ottaa ja mistä? Olisin kiitollinen kokemuksista <3
Nyt suihkuun ja valmistautumaan siskon synttäreille.
Syksyisen talvista sunnuntaipäivää kaikille!
Sussu+Tinpu rv 11+1
Kommentit (7)
Meillä oli np-ultra perjantaina eli viikoilla 12+1. Uskomatonta mikä akrobaatti tuolla molskii, koko ajan oli pylly tai päälaki kohti ' kameraa' , ei meinannut saada niskasta kuvaa ollenkaan. :D Np oli n 0,8mm, eli hätineen sai edes mitattua sitä. CRL oli 58mm ja kaveri vastasi viikkoja 12+1. Mukaan saatiin kuva tyypistä, jolla on ihan selkeät peikon tupsukorvat ja joka näyttää voitonmerkkiä . :) Ilmeisesti melkoinen persoonallisuus tulossa.
Mies oli ihan uskomattoman suloinen, kun sen oli sitten yöllä pakko silitelä mahaa ja kokeilla että pullisteleeko se. KYllä se muljaaminen siltä näyttikin että ihme ettei jo nyt tunnu kun kaveri potkii seinistä vauhtia... Vaan kai tässä suosiolla joutuu pari kuukautta vielä odottamaan.
Samaa olen ihmetellyt tämän painontunteen kanssa kuin Sussukin, että millaista se onkaan sitten kahdenkymmenen viikon päästä. Nyt jo mahan tuntee etenkin öisin, ettei meinaa hyvää asentoa löytää. Pakko se on uskoa, että loppuraskauteen ehtineet valittavat ihan asiasta. :) Vessassakin joutuu käymään 1-2krt/yö, ja yleensä samalla reissulla on pakko syödä jotain pientä.
Vakuutuksia ei ole mietitty yhtään, enkä oikein usko että semmoista hankitaankaan. Ehkä kuitenkin lueskelen aiheesta ja katsotaan sitten onko se meille hyödyllinen. Miksi syntymätön lapsi vakuutetaan?
Oltiin viikoloppuna vanhempieni luona. Kummallista miten äitinikin suhtautuminen tähän raskauteen muuttui kun sanoin 12 viikkoa tulleen täyteen. Aikaisemmin ei ole ollut merkkiäkään mistään hössötyksen tapaisestakaan ja olen laittanut sen sen piikkiin, että vanhemmillani on jo viisi lapsenlasta, eli rutiinihommaa. Nyt kuitenkin etsittiin yhdessä neulemalleja ihaniin vauvan vaatteisiin, sekä sellaisia helppoja joita voin itse tehdä että niitä monimutkaisia äitini tehdä. Lisäksi sain kivan kankaan joista voin sitten väkertää keväällä teltan sulojeni suojaksi. :) Samalla reissulla tuli paljastettua vanhemmilleni tämän hetkiset nimisuosikit, joihin emme saaneet heiltä hienotunteisesti mitään kommentteja.
Koko loma on ollut semmoista lentoa joka suuntaan, ettei mitään mieltä. Täytyy yrittää päivittää itseään ajan tasalle teidänkin kuulumisienne suhteen jahka taas alkaa tuo tasainen arki. Hyvää loppuviikon loppua. :)
-v- ja peikko 12+3
moikka pitkästä aikaa... pikkasen tuli otettu nettipimentoo ja välimatkaa palstailuun, kun ei jaksa... olo niin nuutunut ja väsynyt taas, vaikka helpotti jo hetkeksi.
Koulutehtävät on jääny tekemättä ja harjoittelu sairaalalla pitäisi aloittaa enskuun puolella..
Jos ei pientä nippailua lasketa olo o kuin ei oliskaan raskaana.. 2päivä olis sit np-ultra... hieman kauhistuttaa jos ei näykkään mitään... olo kun on sellainen.
Viime yönä näin unta että ultrassa näkyi selvästi että meille oli tulossa kolmas poika....=o
Saas nähä pitääkö enne uni paikkaansa....
ei ihmeellisempää tänne...
Jaksamisia ja vointeja kaikille uuteenviikkoon=D
mani rv 9+3
En ole pystynyt juuri kuin 2 viikkoa makaamaan.Etoo,mutten ole oksentanu.Nälkä olis,mutta tulee huono olo kun syö.Nyt sitten syöny 1-2h välin jotain tyyliin mandariini..Ja puhti täysin pois,nukun ja nukun minkä voin.Esikoinen pörrää ympärillä ja hokee äitiä väsyttää..Tulee jo huono omatunto!
Neuvolaan eka aika vasta marraskuun alussa,tässä siis jännätään vielä onko tuolla mahassa minkälaista elämää sitten.
Mahaa on jo ihan tarpeeksi,ja mammahousut jalassa kotona kuljeskelen ja löysä paita päällä,mahan päälle saata mitään laittaa,johtunee tästä ällöolosta.Muutamat farkut vielä mahtuu jalkaan,muttei puhetta että vatsan päälle sais koskea.Piatoja pitäs lähteä ostamaan,alkaa olla entiset liian lyhykäisiä ja menevät rullalle.
-Maya 9+2- (kaiketi)
hei, mä en oo ehtiny lukee saati kirjottaa moneen päivään, kun oon ollu tosi väsyny. Sit miehellä on ollu koeviikko niin minä se oon sitte hoitanu lapset ja kodin lähes 24h viimeset 2 viikkoa. Empä oo sitte ehtiny koneelle pahemmin.
Mä kuulin sydänäänet viime keskiviikkona ekalla neuvola käynnillä :) oli tosi ihana varsinkin kun neuvola täti etti niitä tosi pitkään ja sit lopulta ne löysi :) ens viikolla on sitte eka lääkäri ja siitä viikko eteenpäin eka ultra :) eli tsekkiä on joka viikko sit varmaan kuukauden tauko.
vakuutuksesta sen verran, että sen voi kai hankkia 3kk ennen lapsen syntymää turvatakseen lapsen sairauksien varalta ja kaikkien yllättävien juttujen varalta esim. jos lapsella todetaan vaikka sydänvika yms. mitä tahansa vakuutus sitten korvaa kaikki hoidot yms. vakuutusyhtiöstä lisää tietoa että mikä kaikki korvataan. Itse en ole sitä koskaan hankkinut, mutta sitä suositellaan jos epäilee jotain tai suvussa on paljon jotain tiettyä sairautta yms. En kyllä tiiä miten korvaa perinnölliset sairaudet.
Yritän päästä vähän useammin koneelle, mutta on jotenkin hankalaa ku ainoa aika on iltaisin ja silloin oon tosi väsyny yleensä. Mutta kai tää tästä. Ainakaan rauta arvot ei oo laskenu eli väsymys on alkuraskauteen liittyvää ja pitäisi näin ollen loppua parin viikon päästä? toivottavasti :) No mutta pitää mennä laittaa lapsia nukkumaan.
murmeliitta+Tiitiäinen rv 11+1
Vielä viimeisiä viikonlopun tunteja! Ei millään jaksais taas aloittaa työviikkoa... olo on kyllä melkosenlailla väsynyt - pian kyllä menenkin jo nukkumaan. Työpäivät on aika raastavia ku iltapäivällä alkaa koneen ja papereiden ääressä väkisinkin nukuttamaan. Jostain esitteestä luin, että varsinkin raskauden alussa saattaa olla todella väsynyt ja silloin pitäisi levätä päivälläkin. Mutta miten ihmeessä sitä töissä lepää?? Olen kyllä huomannut, että jos vain mitenkään jaksaa, kun se väsymys pahimmillaan iskee, lähteä vaikka pienelle kävelylle ulos happea haukkaamaan niin jaksaa taas hetken paremmin.
Oli ihana lukea, että muutkin tuskailee jo kasvavan mahan kanssa. Mulla on kyllä jo ennen raskauttakin ollu " pömppö" , mutta tuntuu että nyt sitä ei todellakaan edes saa vedettyä sisään! Ekassa raskaudessa aloin muistaakseni rv 14-15 tienoilla käyttää äitiysvaatteita, mut nyt todennäköisesti joutuu jo aikaisemmin. Mua vaan harmittaa, et jos mä nyt yhtäkkiä töihin laitan täysin erilaisia housuja kuin ennen, mahtaakohan kaikki arvata - millään ei siellä haluais vielä kaikkien tietävän...
Vakuutuksista joku kyseli. Meillä on ekalla lapsella ennen syntymää otettu lapsivakuutus Tapiolasta. Ja tarpeeseen on tullut, mutta poitsulla onkin perussairaus, joka aiheuttaa jatkuvasti lääkekuluja. Tuolloin vielä sai vakuutuksen ihan ok ehdoilla, olen saanut sen käsityksen, et nykyään vakuutukset ovat vähän tiukentuneet/huonontuneet. Mutta tuossa Tapiolassa oli (ja tietääkseni on edelleen?) mielestäni siinä hyvä juttu, että omavastuu menee per korvauksenhakukerta - ei siis per sairauskerta - eli korvausta voi hakea kerran vuodessa, jolloin kaikki vuoden kulut saa yhdellä omavastuulla. Vakuutus on toki aina vain " varmuuden varalle" ja jokainen harkitkoon, onko se omalla kohdalla tarpeen. Mutta jos päättää ottaa, on se edullisempaa ottaa ennen syntymää ja tuolloin sen piiriin kuuluu sitten myös heti syntyessä todetut sairaudet.
MUKAVAA TULEVAA VIIKKOA KAIKILLE!! KOKO AJAN KOHTI PAREMPAA - SITÄ IKI-IHANAA JA KUKOISTAVAA KESKIRASKAUTTA =)
-Tinsu 9+2, poitsu 3,5 v.
On satanut koko päivän, ja varmaan tuleekin satamaan. Tylsää.
Pahoinvointi alkaa olemaan ympärivuorokautista. Viimeyönä heräsin monta kertaa, kun oksetti niin paljon. Oksentanut en kuitenkaan ole kuin kerran. Se on niin kamalaa, että taistelen viimeiseen asti, ettei tarvitsisi vessanpönttöä halailla.
Varjokas oli taas päivitellyt ToukoTaapperoiden esittely-listaa. Isot taputukset hänelle! :)
Np-ultraan odotan kutsua ensiviikolla. Jos kaikki on vatsassa hyvin, pitää lähtä ostamaan mammavaatteita. Alkaa farkut jo niin paljon kiristää vatsaa.
Nyt syömään!
[color=green]-sammakko rv 9+2