Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen kalsea aalto lämpötila voi painua jopa alle 10 asteen

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on iltsikkatoimittajattarille joku tunteilujuttu. Vouhkausmeiningi päälle, olivat sää- ja keliennusteet millaisia vaan. Se tekee kaikenlaisten ilmojen odottelusta jotehi raskasta ajankulua

Vierailija
82/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä räntälään täältä Etelä-Saksasta. Meillä kesä jatkuu vielä 3 kk.

Eikö olekin upeaa, että me molemmat voimme valita? Minulle mieleisintä on Suomen sää ja sinä olet valinnut oman mieleisen paikkasi. Outoa on vain se, että sinä et ole onnellinen siellä.

Ai, missä kirjoitin etten ole onnellinen täällä?

Onnellinen ihminen ei yleensä koe tarpeelliseksi kirjoitella tuollaisia viestejä , millaisen laitoit. 

Miksi Etelä-Saksan kesän jatkuminen vielä 3 kk korpeaa sinua jos Suomen sää on sinulle mieleinen?

Ei se minua korpeakaan. Siksi en koe tarpeelliseksi kommentoida Saksan olosuhteita , varsinkaan sellaiseksi mitä ne eivät tällä hetkellä ole . t. Täältä puolipilvisestä Jyväskylästä jossa ei sada räntää

Suomea voi sanoa räntäläksi, koska siellä on ainakin 9kk vuodesta kylmä ja rännän sataminen on aina silloin mahdollista.

Ei. Koet vain itse, että kaikki muutkin ihan varmasti tykkäävät pitkästä kesästä, koska sinäkin tykkäät ja päätit olla ilkeä. Halusit piikitellä ja olla inhottava.

Sinä päättelit sen piikittelyksi. Jos ihminen tykkää +10 asteen kesistä niin hän ei ota sitä piikittelynä. 

Ja kuka ihme tykkää väh. 9kk paskoista ilmoista toppahousuissa? Älä viitsi, et sinäkään. Etelä-Saksan pitkät kesät eivät ole koko ajan mitään +35 vaan alussa ja lopussa on pitkään +20 - 25 astetta. Mainio sää.

Juuri kuten sanoin. Sinä pidät Suomen säitä paskoina ja Saksan säitä hyvinä. Minä en pidä. Minä pidän +20 liian lämpimänä, en todellakaan tykkää lämpimistä keleistä, enkä pitkästä kesästä. Näkokenttäsi on todella suppea. Minulle mainioin sää on auringossa kimalteleva pakkashanki :) Mikä voisi olla parempaa kuin kävellä talvisessa "postikortissa"? Lumoava luminen kauneus ja joskus myös ilmassa on välkkyviä kiteitä, joka saa maailman tuntumaan ihmeelliseltä paikalta. Minä en tiedä aurinkoista pakkaspäivää parempaa, mutta ymmärrän kyllä, että jotkut pitävät lämpimästä. Heille suosittelen aina ulkomaille muuttoa. Sinä olet jo Suomen jättänyt ja päässyt mieleiseesi säähän. Nauti siitä, mutta opettele ymmärtämään, että jotkut eivät todellakaan pidä lämpimistä säistä, saati että haluaisivat muuttaa lämpimiin maihin.

Etkö matkusta koskaan lämpimiin maihin? 

En ole keneltä kysyit, mutta mieheni on myös juuri tuollainen ihminen, joka ei pidä yhtään kuumasta.  Mutta kyllä hän matkustaa lämpimiin maihinkin. Kuitenkin hän silloin haluaa, että majoituksessa on ilmastoinnit ja toki muutenkin lämmin lomaillessa on ihan eri asia, kun voi halutessaan pysähtyä virkistäytymään ja käydä vaikka uimassa meressä jne. 

'

No, niin meillä lämpimissä maissa on kodeissakin ilmastointeja. Olen tuo Etelä-Saksasta ja meilläkin on maalämpöpumpun kaivossa on viileä kierto. Ja merelle pääsee n. 4h:ssa autolla.

Siis Saksassahan ei ole kodeissa ilmastointia juuri koskaan. Taisi olla että 3% saksalaiskodeista on ilmastointilaite. Sitä pidetään rahan tuhlauksena ja yllättävän moni vouhottaa, että ilmastoinnista saa flunssan. :) Ainakin ranskalaiset ja itävaltalaiset on samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalseilu-pakottaja on muistaaseni aiemminkin kirjottanut sää-uutisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme