Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi henkilö, jolla ei ole älypuhelinta?

Vierailija
28.07.2022 |

Vai tunnetko sellaista lainkaan?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimeton

Vierailija
22/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Warren Buffet ei tarvitse älypuhelinta joten minäkin pärjään ilman. Tosin omistan ihan kivast Applen osakkeita joten jatkakaa vaan omenaluurin ostamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Nytkin lukee kirja kädessä. Ei ole kiinnostunut älypuhelimesta.

Vierailija
24/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on oma äly.

Kyseenalaistan tämän, jos henkilöllä kuitenkin on esim tietokone tai tabletti. Ja vielä enemmän jos molemmat.🤣

Kumma juttu kun älypuhelinuoriso ei enää osaa hakea tietoa netistä vaan tulee vauvalle kyselemään itsestäänselvyyksiä jotka tietokonetta käyttävä muoristo selvittää parissa sekunnissa jos ei jo ennestään asiaa tiedä.

Vierailija
25/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 80v naapurissa asuva ukko. Sillä ei ole ollenkaan nettiä ja se käy maksamassa laskutkin pankin asiakastiskillä. Todellinen jäärä.

Vierailija
26/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse. Ihan normaalisti elelevä normaali ihminen, joka vain tykkää eri asioista kuin älypuhelimista.

Kas - sielunsisko tai veli. 10vuotta takana tietoturvatöissä paikassa jossa oli kuparilla eristetty huone. Arvaatteko miksi huonoissa tietsikoissa poltettiin värikästä näytönsäästäjää huonolla kaapelieristyksellä ikkunalaudoilla. Edes Yle ei kuulunut.

Vierailija
27/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseenalaistan tämän, jos henkilöllä kuitenkin on esim tietokone tai tabletti. Ja vielä enemmän jos molemmat.🤣

Kumma juttu kun älypuhelinuoriso ei enää osaa hakea tietoa netistä vaan tulee vauvalle kyselemään itsestäänselvyyksiä jotka tietokonetta käyttävä muoristo selvittää parissa sekunnissa jos ei jo ennestään asiaa tiedä.

Tämä on totta.  Oamssa huushollisankin on välillä 12-13v poika, joka ei ymmärrä mitä tarkoittaa googletus. Jos jotain tietoa etsiikin, niin avaa ekan linkin ja uskoo mitä siellä lukee. Älyluuriaan hän käyttää snäppäämiseen, tiktokkiin ja pelaamiseen. Ei todellakaan vastaa kun hänelle soitetaan eikä viesteihin.

Vierailija
28/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme ikätoveria, joilla ei ole ikinä ollut minkäänlaista kännykkää. Ei heillä ole ajokorttia eikä internettiä osata käyttää. Työelämässä kaksi heistä osasi töissä käyttää ohjelmia joitä työkseen tarvitsivat, prokuristi pankissa ja toinen sihteeri. Kolmas onkin kotirouva ollut koko elämänsä. Olen yrittänyt tälle kotirouvalle opettaa, mutta ei onnistu, lankapuhelin on ainoa mitä osaa käyttää polkupyörän lisäksi. Silti valittaa, että kun ei osaa ja kukaan ei opeta. Itse en tulisi toimeen koska useat asiat hoitelen älypuhelimella enkä katso toimintoja rakettitekniikaksi. Omat sukulaiseni 80-85 v. kaikilla älypuhelimet ja whatsAppia osaavat käyttää.

Vierailija
29/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäitä. Ei ole netti tuttu, ei paljon tuttujakaan.

Vierailija
30/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

83 v.

Vierailija
31/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni. Nytkin lukee kirja kädessä. Ei ole kiinnostunut älypuhelimesta.

Kas - vaimoni! Muistitko viedä koirat ulos? Ja käytät läppäriä kuin pöytäkonetta. Iso lisänäyttö ja muut herkut!

Vierailija
32/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko oikea valokuvaaja käyttää älykännyä muutakuin hätätilakamerana.

Vierailija
33/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori. Arvostettu mies kaikin puolin.

Vierailija
34/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole älypuhelinta kun en sellaista mihinkään tarvitse. Niin tärkeää meiliä ei ole olemassakaan että mun pitäis se lenkillä tai kaupan kassalla lukea.

Joo, en minäkään kanna kotona älypuhelinta mukanani, pöydällä saa lojua. Mutta sillä voi hoidella monta asiaa kuten kuten esim. pankki yms. Myös yksin lähtiessäni autolla on mukavampi kun se puhelin on mukana, koskaan ei tiedä mitä saattaa matkalla tulla eteen tai sattua, ettei auto vaikka lähde käyntiin jos vaikka akku tyhjä, sellainen on jo minulle sattunutkin. 

Vierailija
35/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole älypuhelinta.

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja olen yrittäjä. Käytän paljon tietokoneita työssäni, eikä minulla ole ollut tarvetta päästä nettiin esimerkiksi kaupan kassalla tai bussissa.

Minulla ei myöskään ole mitään sosiaalisen median profiileja, joten älylaitetta en ole kaivannut.

Omistan kyllä kännykän, voin sillä soittaa ja lähettää takstiviestejä tarvittaessa.

N44

Vierailija
36/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri, M35, ohjelmistosuunnittelija. Itselläni on 50 euron 4" älypuhelin, jolla hoituu pakolliset asiat ja mahtuu farkkujen taskuun.

Vierailija
37/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sopii kyllä ankarasti ihmetellä. Kysymyksiä, jotka saa googlettamalla heti selville jatkuvasti palstalla.  

Vierailija
38/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 50+ nainen, akateeminen tutkinto. En pidä kosketusnäytöistä ja puhelimen näyttö on mielestäni liian pieni. Nettiä käytän paljon, mutta läppärillä. Puhelinta käytän vain soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen.

Vierailija
39/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni 98v.

Vierailija
40/42 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omat kännykkäni ovat olleet älyttömiä. Työpuhelin on sitten älysellainen, joskaan en sitä älyä oikein älyä. Missä se äly on? Mekaaninen peli, jonka tietoturva on mitä on. Ei se, että kännyllä pystyy surffailemaan netissä tai maksamaan ole osoitus älystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi