Onko Tallinnassa mikään enää halvempaa?
Olen lähdössä käymään parin viikon päässä Tallinnassa.
Onko siellä mikään halvempaa kuin Suomessa?
Mitä sieltä kannattaisi ostaa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää oikeasti että hintaerot ovat todella pieniä.
Virossa palkat ovat yli puolta pienemmät kuin meillä ja lähes samat hinnat.
Ei ole Virossa kovin korkea elintaso.
Oletko yllättynyt?
Minä en yhtään.
Ylipäätään sellaiset asiat, missä Suomessa korkea verotusaste. Alkoholi, tupakka, nikotiininuuska, limpparit/karkit jne.
Viron syrjäseuduilla halpaa, sekä Latviassa ja Liettuassa.
Taksilla ajo oli halvempaa. Me käytiin pizzalla ja viinillä kivassa ravintolassa, oli halvempaa kuin täällä esim. Kotipizzassa.
Palvelut, ruoka kaupassa ja asuminen. Asukkaille on ilmainen joukkoliikenne.
Vaikka Tallinna ei ole enää superhalpa, siellä on paljon sellaisia herkullisia elintarvikkeita, joita Suomesta ei saa. Sama koskee makeisia ja alkoholijuomia, joita myydään ruokakaupoissa. Apteekista kannattaa ostaa ainakin Viprosalia.
Lääkkeet.
Itse ostan yleensä aina sieltä mukaan parasetamoli-kodeiinivalmistetta - sama siis kuin Suomessa Panacod, mutta 8mg kodeiinia 30mg sijaan.
On reseptivapaa eikä siis tuolla annoksella mikään vahva, mutta sellaisiin särkyihin mihin perus Burana ei riitä mut lääkäristä ei viitsi mankua respaa.
Vierailija kirjoitti:
Ungefär allt utom elektronik och eventuellt kläder är ordentligt billigare i Tallinn än i H:fors. Kolla paketens innehåll i affärerna och märk att samma innehåll väl kan kosta + 50 % i Finland. Vill ni nödvändigtvis ha Juhla mokka eller Fazers blå eller annat foder, är det möjligt att priserna är de samma.
Titta vad jag har där, en splitterny brödmaskin!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Virossa kovin korkea elintaso.
Ei mene kovinkaan kauaa kun siellä on korkeampi elintaso kuin täällä. Ihan odotan tuota :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Virossa kovin korkea elintaso.Ei mene kovinkaan kauaa kun siellä on korkeampi elintaso kuin täällä. Ihan odotan tuota :D
Autot on ainakin uudempia kuin suomalaisilla. Jos näkee vanhan paskan jossa pohja pettää ja rämisee, usein siinä on suomirekkari.
Vierailija kirjoitti:
Kahvi ei ole juuri halvempaa kun Suomessa, sitä ei kannata tuoda.,
Onkohan Virossa yhtään omaa paahtimoa? Ehkä pieniä, mutta ei ilmeisesti sellaisia isoja kuin esim. Suomessa ja Ruotsissa. Kaupoissa näkemäni kahvimerkit ovat aina olleet tuontitavaraa toisista maista.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Itse ostan yleensä aina sieltä mukaan parasetamoli-kodeiinivalmistetta - sama siis kuin Suomessa Panacod, mutta 8mg kodeiinia 30mg sijaan.
On reseptivapaa eikä siis tuolla annoksella mikään vahva, mutta sellaisiin särkyihin mihin perus Burana ei riitä mut lääkäristä ei viitsi mankua respaa.
Ja jos ei ole reseptiä, syyllistyy huumausainerikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Suomeen ei saa tuoda lääkettä, joka vaatii täällä reseptin eli syyllistyt rikokseen.
Matka laivalla Tallinnaan maksaa melkein enemmän kuin lennot Kaunakseen tai Riikaan. Näissä kohteissa on edelleen halvempaa. Suosittelen tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Syyllistyykö?
Suomessakin on kuitenkin reseptivapaita kodeiinia sisältäviä lääkkeitä (yskänlääkkeitä). Normaalin vahvuinen Panacod toki vaatii reseptin.
Miten tää menee? Kiinnostaisi nimittäin ostaa tuollaista ihan ujosti vahvempaa särkylääkettä varastoon, mut en halua jos on laitonta.
Käykää katsomassa Tallinnan laidalla missä linnoissa virolaiset elää ja millä autoilla ajaa. Siinä on teille elintason mallia sosialistiporot. Suomalaisilla ei olisi ikinä sellaisiin varaa. Ja on siellä vierasvenesatamassakin muutama virolainen jahti, toisilla on rahaa aivan järjettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Suomeen ei saa tuoda lääkettä, joka vaatii täällä reseptin eli syyllistyt rikokseen.
Mutta kun se ei ole täysin sama lääke. Suomestakin saa kodeiinia ilman reseptiä, eri muodossa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet.
Syyllistyykö?
Suomessakin on kuitenkin reseptivapaita kodeiinia sisältäviä lääkkeitä (yskänlääkkeitä). Normaalin vahvuinen Panacod toki vaatii reseptin.
Miten tää menee? Kiinnostaisi nimittäin ostaa tuollaista ihan ujosti vahvempaa särkylääkettä varastoon, mut en halua jos on laitonta.
Se on laitonta, usko pois. Voit itse googlata lääkkeiden maahantuonnista.
Vierailija kirjoitti:
Viron syrjäseuduilla halpaa, sekä Latviassa ja Liettuassa.
Ei minusta syrjäseudulla ollut sen halvempaa kaupoissa kuin Tallinnassakaan
Vanaema juures ja Rataskaevu 16 vanhassakaupungissa.