Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään työtä, jossa ei jatkuvasti kytättäisi vaan tehokkuuslukuja?

Vierailija
27.07.2022 |

Alkaa oikeasti tulemaan korvista ulos. Koko ajan pitäisi tehdä tehokkaammin, nopeammin ja samalla tarkemmin. Kaikki päivät keskittyy vaan siihen, miten nopeasti ja paljon on saatu aikaan. Kaikki kehityskeskustelut on vaan sitä, miten nopeasti ja tehokkaasti asioita tekee ja miten asioita voisi tehostaa ja nopeuttaa.

Teen siis suorittavan tason duunia... Tai ehkä kysymys voisi olla, että miten olla vaan välittämättä, vaikka omat tehokkuudet romahtaa jonkun verran alaspäin ja ottaa ns rennommin?

Oon aika v**un väsynyt tohon kelloa vastaan juoksemiseen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja?

Vierailija
2/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiehet saavat olla hyvin rauhassa. Esimerkiksi opettajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys ja ryhdy rikkaaksi.

Vierailija
4/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sch***er? Ei kaikki alan paikat oo sellaisia.

Vierailija
5/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkishallinto, kuntien ja kaupunkien sotesektori, tulevat hyvinvointialueet jne

Vierailija
6/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only fans

Vierailija
7/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidemaalari

Vierailija
8/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä asiakaspalvelussa jossa jokaisessa kehityskeskustelussa käytiin läpi koko tiimin vastausaikaa chatissa sekä muita vastaavia lukuja. Ymmärrän että noita seurataan, mutta jokainen tiimissä koki nuo vertailut vaan stressaaviksi (kehityskeskusteluissa muiden statsit oli yksityisiä, mutta arjessa pomo jakoi päivässä tehtyjen tikettien määrän kivana taulukkona jossa oli kaikkien nimet).

Pitäisi riittää että vastataan/hoidetaan mahdollisimman pian resurssit ja ajankohta huomioiden. Pomo puuttuu jos tapahtuu outoja huomattavia notkahduksia jonkun tehokkuudessa. 

Vierailija
9/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat valtion työt ja kuntien ovat vähemmän tehokkuutta mittaavia eli melkoisen tehottomia.

Vierailija
10/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen mitoitukset on just tuota uustaylorismin tuotosta - lopuksi dehumanisoidaan se työ itsessään. Kohta vaan koneet ja kehittyvien maiden m.muuttajat (maista, jossa ollaan työroolissa 24/7) voi noita hommia tehdä...ja ne ihmisetkin lopulta palavat loppuun.

Vierailija
11/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, paitsi että hyväksyisin tehokkaamman työrytmin, jos saisin siitä puolet enemmän kk-palkkaa. Palkka kompensoisi haittoja tilanteessa, jossa olisi mahdollista kiristää  työtahtia. Kohdallani tämä tarkoittaisi 100% keskittymistä tehtävään, jotta virheet jäisivät käytännössä edelleen 0%:iin.  Tähän eivät kaikki työkaverini pysty, mutta minä pystyin. Kerroin tästä työtavasta työnantajalleni, mutta en saanut palkankorotusta, joten jatkan tekemällä samalla vanhalla tavalla kuin toiset. Työnantaja menettää paljon rahaa eli saavutettu hyöty olisi ollut yli palkanlisäni, sillä teen töitä kuluttaen kalliita raaka-aineita. Työtavallani olisi syntynyt säästöä juuri raaka-aineisiin. Kyttäsin siis itse tehokkuutta ja tuottavuutta, mutta tämä ei kiinnostanut työnantajaani.

Vierailija
12/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noi kuljetusliikkeet ole aika rentoja kun vaan tekstaillaan asiakkaalle, että yritin käydä, mutten pystynyt.

Vierailija
13/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa tuota on. Ainakin yksityipuolen aspahommat esim. terveydenhuollossa on todella tarkkaan valvottuja. Tehokkuutta ja palvelutapahtumia mitataan ihan koko ajan. Palvelukontakti ei saa kestää liian kauan, kaikki suoritukset mitataan kusitauosta lähtien ja missään ei ole ollut niin kovat tehokkuusvaatimukset kuin noissa hommissa. Jos joku ajattelee pääsevänsä helpolla vaihtamalla hoitohommat osastolla noihin firmoihin, niin helppoa ei tule olemaan.

Vierailija
14/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnistunut automatisoimaan työni 95%, todellinen viikkotyöaika ehkä pari tuntia. Tylsäksi tää kyllä käy pitemmän päälle.

Vierailija
15/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pisimpään töissä pärjänneet suorittavan työn tekijät ovat aina huijanneet systeemiä jotenkin. Tunnollinen palaa loppuun ts. ei pärjää.

Vierailija
16/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain valvontaa pitää tietysti olla mutta minuttiaikataulu on hölmöä. Se tappaa oma-aloitteisuuden ja työntekijät tekevät työtä vain jotta eivät joutuisi kuseen.

Vierailija
17/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä järjestötyössä ei ole tuollaista :) palkkakin ihan hyvä.

Vierailija
18/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä niihin lukuihin mitään vaikuta. Joskus menee kovaa, joskus ei. Millään tehokkuusmittareilla ei pyydystetä sitä salamaa pulloon, milloin joku kesäkausi oli ennätysmyynnit. Ei ollut mitään tekemistä tupakkataukojen tai vessassa käyntien kanssa. Lisäksi mitä enemmän tehtäviä jollekkin sysätään, sen huonommin ne tehdään. Hankala palvella asiakkaita kun olen nakissa varastossa järjestelemässä talvivarastoa että ne olisi mukamas helpompi jonkun sitten ottaa sieltä talvella pois.

Vierailija
19/20 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin yrittäjäksi. Enää ei tarvitse kuunnella kenenkään tuntituottotavoitteita eikä käydä yksissäkään kehityskeskusteluissa. :)

Vierailija
20/20 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkamiehet saavat olla hyvin rauhassa. Esimerkiksi opettajat.

Erikoinen kommentti. Et selvästikään ole opettaja, koska vastaat noin. Miksi kommentoit työtä, jota et tee? Opettajat eivät todellakaan saa olla rauhassa. Olen ollut opettaja jo 25 vuotta, ja työtehtäviä on kasattu vuosi vuodelta koko ajan lisää. Kyllä tässä aika tehokas saa olla, kun nykyisin tekee työt, jotka ennen oli jaettu todella monelle ihmiselle. Esimerkkinä nyt vaikka se, että kun aloitin, opetussuunnitelman uudistaminen oli lukuisille ihmisille kokopäivätyö, nyt opettajat tekevät sen oman työnsä ohella ilman palkkaa. Kyllä tässä tehokkuutta aika lailla mitataan, että ehtii kaiken tehdä. Todella usein saamme kaikenlaisia töitä, joilla on jokin kiireinen aikaraja, eikä siihen osoiteta mitään työaikaa, joten aika tehokas saa olla, että saa kaiken homman puristettua vuorokauden tunneissa.