Uuden auto hankinta Ford vai Opel
Kommentit (27)
Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...
Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.
Osta punainen pikku hatchback Ford niin testosteronia et enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.
Osta Opel superpesä, saat korjata sitä koko kesän. Tätä hoin mukulana isälle, jolla oli ooppeli. No, vaihtoi sitten pököttiin. Eli vielä huonompaan. 😄
Neljäs Ford ajossa. Hyviä ajettavia ovat kaikki olleet, isompia vikoja ei ole ollut ja huollot ovat olleet mielestäni kohtuuhintaisia. Mielestäni ja hinta ja laatu kohtaavat aika hyvin ja turvallisuuspuoli on kunnossa.
Molemmat ovat hyviä ajettavuudeltaan, itse olen jo kolmannen kerran peräkkäin kallistumassa Opeliin.
Opelin osti jokunen vuosi sitten Ranskalainen PSA (Peugeot - Citroen) group joka vastasi myös uusien autojen suunnittelusta. PSA on nyt yhdistynyt Fiat-Chryslerin kanssa ja toimii nimella Stellantis. Kestäviä eurooppalaisia joskin vähän arkipäiväisiä autoja. Kestävämpiä kuin ns. premiumit.
Älä vaan Fordia mene ostamaan... Aivan skeidaa nykyään. Kasarin ja ysärin mallit oli hyviä.
Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...
Jos huono ergonomia ei haittaa, silloin voi toki ostaa japsin.
Vierailija kirjoitti:
Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km
TM:n sähköautojen testissä talvella Tesla sai huonoimmat arvostelut ajettavuudesta ja sisälämpötilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Japanilainen auto; Toyota, Honda, Mazda...
Jos huono ergonomia ei haittaa, silloin voi toki ostaa japsin.
On tullut ajettua fordilla, bemarilla, nissanilla, peugeotilla, volkkarilla, mitsulla, matukalla, toyotalla jne. Paras ergonomia matukalla ihan heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km
Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.
Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km
Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.
Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.
Höpö höpö.
Molemmat ovat keskimäärin olleet aina hyviä ajettavia kokoluokissaan, eivätkä ole sen epäluotettavampia kuin muutkaan saksalaiset merkit, muutamaa vuosikymmenten varrelle osunutta ongelma mallia lukuunottamatta (lähinnä 1980-2005 välisenä aikana).
Noista valitsisin itse Opelin, on ainakin viime vuosien malleissa ollut luotettavampi kuin Ford ja myös itselläni on merkistä positiivisia omakohtaisia kokemuksia. Fordien viimeisen 10-vuoden malleissa taas on ilmennyt käsittääkseni melko paljon vikoja ainakin pienissä bensaturbo koneissa ja automaattivaihteistoissa.
Nykyisistä, eli uusimpien mallien Opelien laadusta ei toki voi vielä sanoa oikein mitään, koska ne ovat nyt osa uutta Stellantis konsernin tuotantoa ja näin ollen moni alihankkija on vaihtunut, suunnittelu kuitenki on yhä saksalaista.
Monella tapaa järkevimmät "saksalaiset" merkit ovat Opel, Ford ja Skoda (=VW valepuvussa). Saat monilta osin aivan samaa palikkaa kuin premiumeissakin käytetään, mutta ilman brändin tuomaa hinta lisää. Toki statusarvo näillä merkillä on lähes nolla.
Ainakin Opelilla myös varaosahinnoittelu on ollut perinteisesti varsin edullista, mistä iso plussa etenkin käytetyn ostajalle.
Jos auton haluat, ei kumpaakaan noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta Tesla. Pitää arvonsa, ei huoltokuluja ja sähköön 2-3 euroa / 100 km
Sähköautojen kupla puhkeaa lähivuosina. Omaa kättään ei siihen kuraan kannata pistää.
Polttomoottoreille kehitetään kovaa vauhtia yleiseen jakoon hintatasoltaan soveltuvaa synteettistä polttoainetta.
5/5
Vierailija kirjoitti:
Vanhan kansan mukaan foordi ei ole auto eikä piika ihminen, ja vähän tuoreempi viisaus tietää että kaikista autoista tulee vanhana ooppeleita.
Juu, voortti on raktori sanottiin meilläpäin.
Ei. Toyota.