Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joudut käymään jossain vieraassa ikävässä paikassa, vaikka sairaalassa, alatko tuntea paniikkia ja derealisaatiota?

Vierailija
27.07.2022 |

Miten helposti vieraat ikävät paikat ("ikävä paikka"= paikka jossa et haluaisi käydä, esim. sairaala) saavat sinut tuntemaan paniikkia, vieraita, derealisaatiota, ahdistusta ja pakokauhua? Esim. sairaalassa vain sekin jos käyn vierailemassa mutta toki erityisesti jos olen itse se sairas.

Miksi menen aina ihan pakokauhu tilaan jos joudun käymään jossain vieraassa ikävässä paikassa. Olen vielä muutaman päivän sen jälkeenkin ihan kauhuissani ja masentunut. Ennen olen vain ajatellut että kaikilla on tämä sama juttu, tämä on ihan normaalia jne., mutta onko teillä muilla tämä sama?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei koskaan mutta erään stressaavan tapahtuman jälkeen olen kokenut samaa.

Vierailija
2/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat ovat hirveitä paikkoja.

Vihaan niitä niin paljon, etten mene sinne kuin puolikuolleena jos silloinkaan.

Ymmärrän kyllä, että tämä ei ole järin viisasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun vietin marraskuista iltaa/yötä äidin sängyn vierellä HYKSin syöpäosastolla korkealla korkealla katsellen samalla Hgin valoja jossain alhaalla ja esim.Lauttasaaren sillan valoja niin olen kokenut kys paikassa, siis ylipäätään Hyksissä, käymisen vaikeana. On ollut omaa silmäklinikka-käyntiä, hammaspäivystystä ym.

Jo se haju saa aikaan väristyksiä eikä äidin huoneessa edes haissut sairaala vaan kuolema, koska hänen sisäelimensä olivat jo prakanneet ja alkaneet pilaantua.

En myöskään kännykän valoon pimeässä ole sen jälkeen suhtautunut "normaalisti".

Vierailija
4/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sairaalassa joka päivä olosuhteiden pakosta, viikonloppuja lukuunottamatta. En koe sitä ikäväksi.

Vierailija
5/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa muutaman viikon ja tuntui täysin tavalliselta paikalta. En ole herkkä.

Vierailija
6/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joka työpäivä koen noin. Olen sairaalassa töissä .

Vierailija
7/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sosiaalisten tilanteiden fobia ja koen tuota joka paikassa missä on muita ihmisiä. Tänään juuri kävin hakemassa paketin postista ja siellä tuli todella voimakas sekoamisen tunne ja derealisaatio. Siinä sitten hikoilin kylmää tuskanhikeä ja toivoin etten pyörry.

Vierailija
8/13 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu sairaalassa töissä ja vituttaaa se desinfiointiaineen haju. Meikälle se on kuoleman haju.

Vierailija
9/13 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu sairaalassa töissä ja vituttaaa se desinfiointiaineen haju. Meikälle se on kuoleman haju.

Etkö tottunut hajuun. Eihän sitä haista kuin satunnainen potilas, ei työssäkäyvät. Meikäkin herkkänenäinen, enkä mitään hajuja haista.

Vierailija
10/13 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tuollaista koe jostain paikoista. Ei se niin paljon tai paikan takia ahdista. Enemmän missä tahansa paikoissa ahdistaa ihmiset ja se miten käyttäytyvät ovatko ikäviä negatiivisia pahansuopia.

Vierailija
11/13 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤮

Vierailija
12/13 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkoosi värimaailma ja loukkomaiset, steriilit käytävät.

Vierailija
13/13 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Tosin asuin joskus Englannissa ja siellä oli kyllä yksi sairaala, joka oli todella vanha ja jotenkin karmaiseva, jotenkin kuin olisi palannut ajassa taaksepäin kuin siellä kävi.