Vinkkejä hiusten kasvattamiseen!
Kertokaa omanne. Tavoitteena vähintään vyötärömittaiset.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerro. Minulla oli upeat paksut lantiomittaiset hiukset, minulla on kymmenien vuosien kokemus siitä miten saa hyväkuntoiset pitkät hiukset. Nyt kasvatan taas kun syöpähoidot vei hiukset. Paksua tukkaa pukkaa, leikata ei ole tarvinnut 3 vuoteen on niin hyvät latvat.
Olen kertonut täällä monta kertaa miten kasvattaa ja hoitaa hiuksia mutta saan aina alapeukkuja niin mitäpä sitä v*ttua.
Tulit kuitenkin kommentoimaan ja lesottamaan. Hitto täällä käy sylettäviä tyyppejä.
No hyvä, sittenpähän tiedät miltä minusta tuntuu kun kiusataan ja ollaan ilkeitä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Voin kertoa tänään illalla hiustenkasvatusvinkkini jos en kohtaa koko päivänä ilkeitä tyyppejä. Joten mietipä sinäkin omaa käytöstäsi tänään, miten kohtelet itseäsi heikompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerro. Minulla oli upeat paksut lantiomittaiset hiukset, minulla on kymmenien vuosien kokemus siitä miten saa hyväkuntoiset pitkät hiukset. Nyt kasvatan taas kun syöpähoidot vei hiukset. Paksua tukkaa pukkaa, leikata ei ole tarvinnut 3 vuoteen on niin hyvät latvat.
Olen kertonut täällä monta kertaa miten kasvattaa ja hoitaa hiuksia mutta saan aina alapeukkuja niin mitäpä sitä v*ttua.
Tulit kuitenkin kommentoimaan ja lesottamaan. Hitto täällä käy sylettäviä tyyppejä.
No hyvä, sittenpähän tiedät miltä minusta tuntuu kun kiusataan ja ollaan ilkeitä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Voin kertoa tänään illalla hiustenkasvatusvinkkini jos en kohtaa koko päivänä ilkeitä tyyppejä. Joten mietipä sinäkin omaa käytöstäsi tänään, miten kohtelet itseäsi heikompia.
Voisitko ystävällisesti mennä purkamaan traumojasi johonkin toiseen ketjuun? Täällä keskustellaan hiusten kasvattamisesta.
Itse en värjää enkä käytä kun kaupan halvinta shampoota pesuun, en hoida muuten. Nyt kesällä olen uinut paljon hiukset auki järvessä ja huomaan, että tästä hiukset tykkää. Yritän pitää mahdollisemman paljon auki. Föönää tai suorista max.kerta kuussa kun käyn jossain.
Olen ollut niin sekasyöjä kuin kasvissyöjä, käyttänyt vitamiineja, pessyt silikoneilla ja sulfaateilla sekä ilman, värjännyt, kasvivärjännyt, ollut värjäämättä... Elämäntapani ovat olleet ennen retuperällä ja sittemin superterveelliset. Mikään näistä asioista ei ole vaikuttanut hiusteni kasvuun.
Hiukseni ovat normaalisti nopeat kasvamaan. Kasvua on kylläkin hidastanut lääkkeiden käyttö, etenkin pillerit ja adhd-lääke. Muuten olen kyllä taipuvainen uskomaan, että kaikki on geeneistä kiinni.
Pese hiukset vain hoitoaineella. Hoitoaine, päänahkaan tarkoitettu, hierotaan hyvin päänahkaan, kuivaan tukkaan. Latvoihin jotain hoitavaa. Voidaan pitää 1/2 - 1h. Sitten huuhdotaan. Päänahka erittäin huolellisesti.
Märän tukan käsittely niin hellävaraisesti, kuin osaat.
Lopputuloksena päänahka on puhtaampi kuin koskaan ja hiukset tuuheammat.
Ja sitten päänahkapesut. Itse palmikoin hiukset, kastelen päänahan ja shampootan, huuhdon ja kuivaan. Ei tarvitse pestä pituuksia ja pesu sujuu nopeasti. Itsellä rasvoittuu päänahka vuorokaudessa joten pesen päänahan, en pituuksia. Itse hiukset pesen shampoolla kerran tai pari viikossa, hyvä hoitoaine ja jätettävä hoitoaine. Näillä saa hiukset kasvamaan.
Vähemmän rasitusta, enemmän hoitoa:
- vältä värjäystä kestoväreillä
- vältä kuivattavia hiustuotteita (esim. sulfaatit)
- suosi luonnonkosmetiikkaa
- pese hiuksia harvemmin, kun ei tarvitse olla edustava (päähine peittää tarvittaessa rasvaiset hiukset, talvella on hyvä kasvattaa hiuksia :D)
- pese vain päänahka, älä latvoja
- käytä hoitoainetta myös päänahkaan
- hiusnaamiot edes kerran kuussa
- öljyä pesun jälkeen vähintään latvoihin (argan, manteli, shea, kookos sekä oliivi ovat hyviä)
- ravintolisät
- syö kananmunaa, pähkinöitä ja siemeniä
- ei usein hiuksia vetäviä, vääntäviä, suoristavia, kihartavia kampauksia
Mitä vähemmän rasittaa hiusta ja päänahkaa, sitä pidemmäksi ja paksummaksi hiukset kasvaa. Öljy vähentää kuivumista ja katkeilua.
Minulla toimi sisäisesti MSM-jauhe ja ulkoisesti hiusten hennaaminen. Sain pitkät terveet punaiset hiukset. En tiedä auttaisiko myös väritön cassia hiusten kasvattamisessa, jos ei halua hennapunaa. Ainakin hoitaa hiuksia ja päänahkaa kuten hennakin, mutta en tiedä onko yhtä rakennepaikkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten päänahkapesut. Itse palmikoin hiukset, kastelen päänahan ja shampootan, huuhdon ja kuivaan. Ei tarvitse pestä pituuksia ja pesu sujuu nopeasti. Itsellä rasvoittuu päänahka vuorokaudessa joten pesen päänahan, en pituuksia. Itse hiukset pesen shampoolla kerran tai pari viikossa, hyvä hoitoaine ja jätettävä hoitoaine. Näillä saa hiukset kasvamaan.
Kuulostaa älyttömän hölmöltä toiminnalta.
Hyvät geenit, värikäsittelyiden lopettaminen, latvojen siistiminen, silkki tyynynpäällinen, hiukset kiinni nukkuessa, hiusten suojaaminen kylmältä/kuumalta, harjaaminen hellävaraisesti, hyvä ruokavalio, urheilu, nukkuminen, hiuspohjan hierominen, hyvät ja kosteuttavat tuotteet, eläinbiotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän rasitusta, enemmän hoitoa:
- vältä värjäystä kestoväreillä
- vältä kuivattavia hiustuotteita (esim. sulfaatit)
- suosi luonnonkosmetiikkaa
- pese hiuksia harvemmin, kun ei tarvitse olla edustava (päähine peittää tarvittaessa rasvaiset hiukset, talvella on hyvä kasvattaa hiuksia :D)
- pese vain päänahka, älä latvoja
- käytä hoitoainetta myös päänahkaan
- hiusnaamiot edes kerran kuussa
- öljyä pesun jälkeen vähintään latvoihin (argan, manteli, shea, kookos sekä oliivi ovat hyviä)
- ravintolisät
- syö kananmunaa, pähkinöitä ja siemeniä
- ei usein hiuksia vetäviä, vääntäviä, suoristavia, kihartavia kampauksiaMitä vähemmän rasittaa hiusta ja päänahkaa, sitä pidemmäksi ja paksummaksi hiukset kasvaa. Öljy vähentää kuivumista ja katkeilua.
Jojobaöljy myös sopii hyvin hiusöljyksi. Lisäisin vielä, että hiukset kannattaa harjata Tangle Teezer tyyppisellä harjalla märkänä.
Rosmariinivesi päänahalle, googlettamalla löytyy erilaisia tapoja käyttää :) hoitoaine latvoihin ennen hiusten pesua, huuhtele vasta samaan aikaan shampoon kanssa, näin suojelet pituuksia :) pieni määrä öljyä latvoihin pesun jälkeen (muutama pisara riittää)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa älyttömän hölmöltä toiminnalta.
Ihan tosi? No mulla on juuri vyötärölle ulottuvat hiukset ja todella paksut. Päänahkapesu helpottaa huomattavasti elämää. Jos pesee hiukset kunnolla, itse pesuun menee aikaa mutta myös kuivattamiseen.
Rosmariinin eteeristä öljyä sekoitetaan muutama tippa perusvoiteeseen. Hierotaan päänahkaan ennen hiustenpesua ja annetaan vaikuttaa 1/2 - 2 tuntia.
Toinen keino on sekoittaa rosmariiniöljyä muutama tippa shampoon joukkoon ja antaa shampoon vaikuttaa muutama minuutti ennen huuhtelua.
Myös piparminttu (menthol) hyvä, koska se virkistää päänahan verenkiertoa ja näin hiustupet saavat enemmän ravintoa. Rosmariini myös piristää verenkiertoa, mutta vaikuttaa samaaan tapaan kuin minoxidiili, jota käytetään kaljuuntumisen hoitoon, eli se tuhoaa päänahasta DHT:tä, joka on syypää hiustuppien vaurioitumiseen.
Nokkosuutetipat sisäisesti otettuna, poistaa myös nestettä, joten ei liikaa, kuivuu iho ym. Kalcipos-D auttaa myös kynsiin.
Tuo on hyvä, jos värjää tummaksi. Blondeilla ei oikeasti kasvivärit toimi, vaikka niitä on myynnissä. Jos ottaisin kolmesti vuodessa permanenttiin, hiukseni olisivat kuin uuniluuta!