Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä hiusten kasvattamiseen!

Vierailija
27.07.2022 |

Kertokaa omanne. Tavoitteena vähintään vyötärömittaiset.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän pesu vaikuttaa? Pitääkö pidentää pesuvälejä?

Ap

Vierailija
22/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaamossa ehkä kerran kahdessa vuodessa.

Värjään itse.

On muutakin tekemistä.

Suorat pitkät vaaleat.

Mies varmaan ottais eron jos leikkaisin lyhyet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla hitaampaa kuin toisilla.

Minulla on ihan kauniit hiukset, mutta kasvavat niin hitaasti! Pandemian ajan olen vältellyt kampaajaa ja nyt vasta on semipitkä polkka. Muutaman kerran olen napsinut itse kuivia latvoja. Sen tietää, että jos kampaajalle eksyy, puolet letistä lähtee.

Omat hiukseni ja kynteni vahvistuivat, kun aloin 15 vuoden tauon jälkeen syödä sitä kamalaa punaista lihaa. Lienee sinkki ja kollageeniproteiinit.

Vierailija
24/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, harvat pesuvälit ovat paremmat.

Vierailija
25/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulfaatteja eikä silikonia. Iso ero hiuksissa ainakin minulla.

Miten silikoni vaikuttaa hiustenkasvuun?

Kasvuun ei ehkä, mutta pitkien hiusten on hyvä saada rasvaa ja hoitoainetta myös elimistön ulkopuolelta. Jos hiuksissa on silikonia, aineet eivät pääse hiuksiin. Latvat saattavat olla sen jälkeen aika kuivat ja katkeilevat.

Asia on juuri päin vastoin.

"Silikoni muodostaa hiuksiin hylkivän kalvon, mikä pitää kosteutta hiuksen sisällä ja samalla suojaa hiusta ulkoisilta haittatekijöiltä."

Ka sinä uskot tämän mainoksen?

Vierailija
26/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vie sen seitsemän vuotta.

T. Metriset

Vierailija
27/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät geenit niin, että hiusten elinikä on pitkä.

Olethan tietoinen, että hiuksia irtoaa koko ajan eli ne vaihtuvat. Jos sinulla on sellaiset geenit, että hiuksesi kasvavat parin vuoden ajan ja sitten irtoavat, niistä ei koskaan tule vyötärömittaisia. Tänäänkin päästäsi on irronnut paljon hiuksia, koska ne ovat tulleet elinkaarensa päähän. Ne ovat kasvaneet siihen pituuteen, mihin ne kasvavat, ja sitten irronneet.

Osa tietysti irtoaa ihan rasituksen/huonon käsittelyn seurauksena, mutta se onkin ainoa, mihin voit itse vaikuttaa. Älä värjää, föönaa, rasita hiuksia, jotta ne eivät katkeile eivätkä irtoa päänahasta rasituksen seurauksena.

Vitamiineista on apua vain, jos et saa niitä riittävästi ravinnosta, muuten ne pelkästään kuormittavat maksaa ja munuaisia.

Vierailija
28/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hius kasvaa keskimäärin sentin kuukaudessa. Kasvuvauhti voi kuitenkin olla myös hitaampi tai nopeampi. Hiuksen kasvuikä taas on tavallisesti 2–6 vuotta. Kasvuiällä tarkoitetaan aikaa, joka hiuksella kuluu kasvaa täyteen mittaansa.

Geenit määräävät hiusten kasvuiän. Ihmisillä, joilla hiukset kasvavat alaselkään asti, on poikkeuksellisen pitkä hiusten kasvuikä.

Jos hiusten kasvuikä on luonnostaan lyhyt, erittäin pitkät hiukset saattavat jäädä vain haaveeksi. Hiukset yksinkertaisesti putoavat ennen kuin ne ehtivät kasvaa pitkiksi.

https://www.itsehoitoapteekki.fi/artikkelit/hiustenhyvinvointi/hiusten-…

Vierailija
29/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vie sen seitsemän vuotta.

T. Metriset

Mikä on huonompi juttu ottaen huomioon, että keskimäärin yksi hius kasvaa noin kolme vuotta ennen kuin putoaa pois.

Vierailija
30/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, harvat pesuvälit ovat paremmat.

Riippuen hiuspohjasta, käytetystä shampoosta jne. Eihän se shampoo niitä pisimpiä latvoja pääse niinkään kuivattamaan kun sitä ei sinne levitetä ellei ole tarvetta.

Rasvoittuva hiuspohja on syytä pestä omalle päänahalle sopivalla aineella riittävän usein ettei tali ja muu lika jää tukkimaan päänahkaa ja näin hidasta hiusten tervettä kasvua. Jos päänahalla ei ole ongelmia pesuväli voi olla pidempikin.

Vierailija
31/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla kasva. Itselläni ainakin maksimimitta on puoleen selkään. Hius kasvaa niin hitaasti ja irtoaa ennen kuin on tarpeeksi pitkä.

Kyllä kasvaa. Olen saanut ohuet hiukset jotka ei kasva olkapäitä pidemmälle kasvamaan lantiomittaan paksuna. En kerro miten.

Vierailija
32/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaisin vinkkejä kynsien kasvattamiseen. Tavoitteena puolen kynsipedin mitta vapaata reunaa.

Minä tiedän hyvät vinkit.

Vierailija
33/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulfaatteja eikä silikonia. Iso ero hiuksissa ainakin minulla.

Miten silikoni vaikuttaa hiustenkasvuun?

Kasvuun ei ehkä, mutta pitkien hiusten on hyvä saada rasvaa ja hoitoainetta myös elimistön ulkopuolelta. Jos hiuksissa on silikonia, aineet eivät pääse hiuksiin. Latvat saattavat olla sen jälkeen aika kuivat ja katkeilevat.

Mä olen taas ajatellut, että silikoni ihan siellä latvassa toimisi vähän niinkuin suojaavana kalvona mekaaniselta rasitukselta.

No miten tämä käytännössä sinulla toimii, vai onko vaan ihan pelkkä ajatus? Veikkaanpa että joudut vähintään 2 kertaa vuodessa leikkaamaan huonoja latvoja. +-0

Vierailija
34/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla kasva. Itselläni ainakin maksimimitta on puoleen selkään. Hius kasvaa niin hitaasti ja irtoaa ennen kuin on tarpeeksi pitkä.

Kyllä kasvaa. Olen saanut ohuet hiukset jotka ei kasva olkapäitä pidemmälle kasvamaan lantiomittaan paksuna. En kerro miten.

Fysiologinen ihme, good for you! Sinuna myisin kalliilla tuon tiedon, ei tarvitsisi enää loppuelämän aikana tehdä töitä, kun patentoisit tuon ihmeen ja myisit jollekin lääkefirmalle.

Vierailija
35/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro. Minulla oli upeat paksut lantiomittaiset hiukset, minulla on kymmenien vuosien kokemus siitä miten saa hyväkuntoiset pitkät hiukset. Nyt kasvatan taas kun syöpähoidot vei hiukset. Paksua tukkaa pukkaa, leikata ei ole tarvinnut 3 vuoteen on niin hyvät latvat.

Olen kertonut täällä monta kertaa miten kasvattaa ja hoitaa hiuksia mutta saan aina alapeukkuja niin mitäpä sitä v*ttua.

Tulit kuitenkin kommentoimaan ja lesottamaan. Hitto täällä käy sylettäviä tyyppejä.

Vierailija
36/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnoksi tarpeeksi rasvaa, protskua, vitamiineja ja hivenaineita kuten rauta. Hiuksia ei käsitellä muutoin kuin pesu, annetaan kuivua vapaasti, ja harjaus. Käytetään hoitoainetta ja tarvittaessa muuta kosteutusta kuten hiusnaamio tai hiusöljy. Ei värjäämistä. Hiukset pestään mielellään joka toinen tai kolmas päivä, tai vieläkin harvemmin jos pystyy. Hiuksia leikataan harvakseltaan, kerran pari vuodessa ja vain pari senttiä. Näin itse olen kasvattanut paksut hiukset peppuun asti. Tietty geenit vaikuttaa paljon.

Vierailija
37/56 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fysiologinen ihme, good for you! Sinuna myisin kalliilla tuon tiedon, ei tarvitsisi enää loppuelämän aikana tehdä töitä, kun patentoisit tuon ihmeen ja myisit jollekin lääkefirmalle.

Ei tarvita lääkkeitä. Epäitsekkyyttä sen sijaan.

Hiusten kasvuikä pitenee äärettömäksi suorastaan.

Kerron salaisuuden vain sellaisille jotka ei kiusaa syöpäsairaita.

Eli ihan vaan hyvällä käytöksellä tukka alkaa kasvaa?

Vierailija
38/56 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravinnoksi tarpeeksi rasvaa, protskua, vitamiineja ja hivenaineita kuten rauta. Hiuksia ei käsitellä muutoin kuin pesu, annetaan kuivua vapaasti, ja harjaus. Käytetään hoitoainetta ja tarvittaessa muuta kosteutusta kuten hiusnaamio tai hiusöljy. Ei värjäämistä. Hiukset pestään mielellään joka toinen tai kolmas päivä, tai vieläkin harvemmin jos pystyy. Hiuksia leikataan harvakseltaan, kerran pari vuodessa ja vain pari senttiä. Näin itse olen kasvattanut paksut hiukset peppuun asti. Tietty geenit vaikuttaa paljon.

Mikä siinä pesussa on niin paha? Luulisi olevan huono asia hiusten kasvulle, jos päänahassa muhii kaikki pölyt, liat ja kuolleet ihosolut.

Vierailija
39/56 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kasvata rastst äläkä pese niitä koskaan.

Sitten pää alkaa haista tunkkaiselle ja siinä vilisee pikkuötököitä. Ja päänahasta tulee limainen rasvapesä.

Vierailija
40/56 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkoi kasvamaan nopeammin kun lopetin värjäämisen yli vuodeksi. Sitten värjäsin taas kun kyllästyin omaan väriin, joka näyttää aina vähän likaiselta ja saa kasvotkin näyttämään elottomilta, sameilta.

Kasvivärit on hiusystävällisiä ja halpoja & helppoja. itse otan 3 kerta vuodessa permanentin ja värjään kasviväreillä. Hiukset pysyvät kunnossa niillä ja tietysti hyvä shampoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi