En halua koskaan naimisiin tai saada lapsia
Jo kertomukset täällä vaikeuksista lapsien ja puolison kanssa saa minut varmaksi päätöksestäni
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä valinta. Kukaan ei kuitenkaan pyydä syntyä.
Neutraali valinta. Eläimet lisääntyvät, osa lopettaa elämänsä ja osa on kiitollinen syntymästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en tahtonut. Nyt 31-vuotiaana rakastuin parhaaseen ystävääni ja olemme puhuneet naimisiinmenosta ja lasten hankkimisesta.
Tulet katumaan lasta, jos lapsettomuusajatus ollut selvä tähän asti.
Ei välttämättä. Luuletko että kukaan haluaa lapsia kun media ja tämä palsta lyttää äidit? Itsekin muutuin sen takia vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Kiva kun olisin oikeasti halunnut lapsia ja nyt olen muiden mielipiteiden vanki. Sitähän tällä sirkuksella tavoitellaan, pikavauhtia ihmiset pois.
Et oikeasti halunnut. Herttinen, tuolla on ihmisiä mitkä velkaantuu hoitojen takia. Eikä heitä kiinnosta onko vanhemmuus in.
Vierailija kirjoitti:
23-vuotiaan "päätökset" voi vaihtua vielä moneen kertaan. Voi olla että 30-vuotiaana kohtaat ihmisen, joka on hyvä kumppani ja jonka kanssa haluatkin naimisiin. Katso elämää avoimesti.
Juuri näin, avoimesti. Aika näyttää millaiseksi elämä muodostuu. Toivottavasti AP:n ei kuitenkaan tarvitse kuunnella "kyllä se mieli vielä muuttuu" -kommentteja muilta ihmisiltä. Itse jouduin kuuntelemaan sitä melkein nelikymppiseksi ennen kuin kommentoijat alkoivat miettimään vaihtoehtoa ettei se mieli välttämättä muutukaan. Itse sanoin aina etten tietenkään voi varmasti tietää asiaa, mutta että tähän mennessä elämässä on aina ollut ajatus etten halua.
Vierailija kirjoitti:
Miten varmistat sen ettet saa lasta?
Olemalla homoeksuaani fallosvaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
23-vuotiaan "päätökset" voi vaihtua vielä moneen kertaan. Voi olla että 30-vuotiaana kohtaat ihmisen, joka on hyvä kumppani ja jonka kanssa haluatkin naimisiin. Katso elämää avoimesti.
Juuri näin, avoimesti. Aika näyttää millaiseksi elämä muodostuu. Toivottavasti AP:n ei kuitenkaan tarvitse kuunnella "kyllä se mieli vielä muuttuu" -kommentteja muilta ihmisiltä. Itse jouduin kuuntelemaan sitä melkein nelikymppiseksi ennen kuin kommentoijat alkoivat miettimään vaihtoehtoa ettei se mieli välttämättä muutukaan. Itse sanoin aina etten tietenkään voi varmasti tietää asiaa, mutta että tähän mennessä elämässä on aina ollut ajatus etten halua.
Joo nuo "kyllä se mieli muuttuu" -kommentoijat eivät kyllä ole älyllä siunattuja. En minäkään mene raskaana olevalle toteamaan, että tuota kyllä kadut vielä.
Hieno päätös, olet viisas ikäiseksesi.
Parisuhde ja lapset pakottavat kompromisseihin.
Sinkkuna voit nauttia elämästäsi täysillä.
Mielenkiintoista, ennenkuulumatonta ja persoonallista. En minäkään tahdo naimisiin enkä välttämättä ipanoitakaan hommaa, mutten kuvittele sen olevan ventovieraita kiinnostava asia 🥱🥱.
Muista vältellä myös avoliittoa! Seurustelu voi olla kivaakin, mutta yhdessä asuminen miehen kanssa on aina virhe.
T. N31, en myöskään ikäisenäsi halunnut lapsia enkä naimisiin, kuten en vieläkään enkä koskaan, mutta olin tyhmä enkä tajunnut ettei yhdessä asuminenkaan minulle sovi...
Mä halusin lapsia vasta, kun olin 27. Sain lapsen 41-vuotiaana.
Hyvä tietää suuntaviivat, joiden mukaan haluaa elää. En ikinä sano kellekään, että kyllä sun mieli vielä muuttuu - kun asia ei kuulu mulle, eikä päätöksen ole tarvis muuttua. Ei pidä suostua asioihin, joita ei halua tehdä.
Omassa mielessään on silti hyvä muistaa, ettei mikään asia elämässä ole kiveenhakattu. Monet asenteet ja päätökset saattavat vaihtua hyvästä syystä, ja sellaiselle kannattaa antaa tilaa. Tämä ei koske vain parisuhdetta ja lapsia, vaan melkein mitä tahansa. Semmoista olen oppinut omassa elämässäni. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat ja terveys säästyvät hyvin.
Pakko kysyä, miten se terveys säästyy lapsettomalla / kumppanittomalla? Rahan säästön ymmärrän, mutta terveydestä ei ole mitään takeita.
Väsymys tappaa.
Onneksi työelämä ei stressaa ja väsytä... Eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en tahtonut. Nyt 31-vuotiaana rakastuin parhaaseen ystävääni ja olemme puhuneet naimisiinmenosta ja lasten hankkimisesta.
Tulet katumaan lasta, jos lapsettomuusajatus ollut selvä tähän asti.
Ei välttämättä. Luuletko että kukaan haluaa lapsia kun media ja tämä palsta lyttää äidit? Itsekin muutuin sen takia vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Kiva kun olisin oikeasti halunnut lapsia ja nyt olen muiden mielipiteiden vanki. Sitähän tällä sirkuksella tavoitellaan, pikavauhtia ihmiset pois.
Et oikeasti halunnut. Herttinen, tuolla on ihmisiä mitkä velkaantuu hoitojen takia. Eikä heitä kiinnosta onko vanhemmuus in.
Sinä vihaat koiria ja näytät sen, tutut pelkää sua. Noin, muutin sinun elämäsi jos sinäkin muka tunnet minut. Ole hyvä.