En halua koskaan naimisiin tai saada lapsia
Jo kertomukset täällä vaikeuksista lapsien ja puolison kanssa saa minut varmaksi päätöksestäni
Kommentit (54)
En minäkään. Säästyy paljolta ja saa elää omaa, omannäköistä ja vapaata elämää.
Sitten se on varmaan niin :DD Kannattaa silti olla rehellinen itselle, eikä koittaa todistella vauvapalstalla miten vakuuttunut on päätöksestä.
Kertokaas nyt kerta vielä että me varmasti uskotaan!
Onneksi saamme valita. Mulla ei ole lapsia ja onneksi yhteiskunta ja ilmapiiri alkaa muuttua sallivammaksi. Ennen siitä syyllistettiin raakasti. Naimisiin menin kun olin umpirakastunut ja katunut en ole yhtään. Onnea valitsemallesi tielle.
Jokainen elää omanlaista elämää. Pääasia on että tietää mitä itse elämältä haluaa. Toimit siis ap ihan oikein jos koet ettet halua naimisiin / lapsia.
Mä olen itse äärettömän kiitollinen puolisostani, lapsestamme ja kissastamme. Unelmoin aina pienestä perheestä ja sain sen. Elämä tuntuu hyvältä näin.
23-vuotiaan "päätökset" voi vaihtua vielä moneen kertaan. Voi olla että 30-vuotiaana kohtaat ihmisen, joka on hyvä kumppani ja jonka kanssa haluatkin naimisiin. Katso elämää avoimesti.
Listaa voi jatkaa loputtomiin... "en halua poistua kotoa talvella, kun voin liukastua ja lyödä pääni jäiseen tiehen" , "en halua ajaa autoa, kun voin joutua kolariin ja kuolla"....
Elämää ei eletä peläten kaikkea.
Hyvä. Täällä olevien kertomusten pohjalta tiedät myös, miten ottaa poskeen ja pyllistää poikkiksellesi niin, että peräaukkosi on kaikkein houkuttelevimmilla tavalla esillä ja helpoiten penetroiduttavissa.
Lisääntyminen jo itsessään on todella itsekästä omien tarpeiden tyydyttämistä. Vaatii tietyn luonteen, että synnyttää jonkun väkisin valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Eksistentiaalinen kriisi tulee lähes kaikille, ja useimmat siirtävät sen kylmästi seuraavalle lisääntymällä ja saavat siinä itse helpotusta.
Vierailija kirjoitti:
Listaa voi jatkaa loputtomiin... "en halua poistua kotoa talvella, kun voin liukastua ja lyödä pääni jäiseen tiehen" , "en halua ajaa autoa, kun voin joutua kolariin ja kuolla"....
Minun mielestä on mukavaa elää peläten kaikenlaista. Pelkään tälläkin hetkellä köyhyyttä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ole pelkäämistä jos ei yksinkertaisesti halua joitain asioita elämäänsä.
Entä jos tapaat ihanan miehen, seurustelette pitkään ja hän kosii? Vastaatko kieltävästi? Minä en ainakaan pystynyt, vaan menin naimisiin. Ei kaduta Lapsia ei ole, koska en ole ikinä halunnut.
Voi että. Itselleni äitiys on ollut elämäni suurin onni. On ollut mahtavaa rakentaa perhettä ja yhteistä elämää miehen kanssa, jolla on samanlainen arvomaailma kuin itselläni.
Mutta ymmärrän hyvin, että ihmiset ovat erilaisia ja tarvitsevat eri asioita. En tule koskaan painostamaan lapsiamme hankkimaan omia lapsia, vaikka äitiys on elämässä ollut niin ihana asia. Jos voimavarat tai mielenkiinto ei riitä tai tavoitteet ovat muualla, niin ei tietenkään. Kunhan vain päätökset voi tehdä rauhassa itsensä kanssa eikä kiukulla jotain toisille todistellen.
Vierailija kirjoitti:
Rahat ja terveys säästyvät hyvin.
Pakko kysyä, miten se terveys säästyy lapsettomalla / kumppanittomalla? Rahan säästön ymmärrän, mutta terveydestä ei ole mitään takeita.
Miljoonat nuoret naiset islamilaisissa maissa olisivat kateudesta vihreinä jos vain tietäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Voi että. Itselleni äitiys on ollut elämäni suurin onni. On ollut mahtavaa rakentaa perhettä ja yhteistä elämää miehen kanssa, jolla on samanlainen arvomaailma kuin itselläni.
Mutta ymmärrän hyvin, että ihmiset ovat erilaisia ja tarvitsevat eri asioita. En tule koskaan painostamaan lapsiamme hankkimaan omia lapsia, vaikka äitiys on elämässä ollut niin ihana asia. Jos voimavarat tai mielenkiinto ei riitä tai tavoitteet ovat muualla, niin ei tietenkään. Kunhan vain päätökset voi tehdä rauhassa itsensä kanssa eikä kiukulla jotain toisille todistellen.
Joillakin (kaikilla?) vapaaehtoisessa lapsettomuudessa ei ole kyse voimavaroista/mielenkiinnosta/tavoitteista, vaan siitä, että ei vain pysty kuvittelemaan itsellään lapsia - että niiden hankkiminen tuntuu täysin luonnottomalta.
Sehän on täysin jokaisen oma asia. Ihmiset ovat erilaisia. Itse olen koko ikäni siis aikuistuttua asunut yksin. Olen 60 v nainen. Muutama yksinasuva ikäiseni tai vamhempi mies on kaverina, ei seurustelua, vaan kaveruutta. Kuulumisia vaihdellaan. Yksinäinen en ole. 964
Rahat ja terveys säästyvät hyvin.