Miten kauan verotuspäätöksessä voi kestää?
Tein muutokset ehdotukseen huhtikuussa ja päätöstä ei ole vieläkään annettu.
Kommentit (32)
Näistä käsittelyajoista pitäisi tehdä kunnon valitus. Itse olen ajautumassa ulosottoon koska tein muutoksia ja nyt lykkääntyny käsittely jo 4kk ja vaikka kaikki ilmoitin täysin ajallaan ja jopa ennakkoon. Ymmärrän että yrityksiä kaatuu verottajan takia mutta että yksityishenkilökin nykyisin ja olen tuloiltani vielä parempaa keskiluokkaa.
Mä kanssa odottelen korjattua päätöstä. Muutokset jätin aikataulun mukaan toukokuussa. Olisi kiva, jos sivulla olisi edes maininta, että ilmoitus on käsittelyssä tms. Viimeksi ei edes lukenut milloin päätös pitäisi viimeistään tulla. On se toki voinut olla siellä jossain tekstien seassa mainittu, mutta en huomannut.
Onko muita vuonna 2024 jotka edelleen odottaa verotuspäätöstä?
Vierailija kirjoitti:
On. Verottajalta tuli lisäselvityspyyntö. Vastasin, mutta varmaan käsittelevät sen ties koska. Olisi käyttöä sille rahalle.
Päätös tulee lokakuun loppuun mennessä. Ihan turhaan sinne soittelette, koska prosessia ei voi mitenkään nopeuttaa eikä ohituskaistoja ole.
Elkää hötkyilkö, onhan siinä 5 vuotta aikaa. Odotelkaa kaikessa rauhassa.
Ennen olen saanut huomattavasti aiemmin, mietin ennakoiko tämä jotain selvitystä. Ei minulla salattavaa ole, mutta hoidan parhaillaan isäni kuolinpesän asioita ja kädet täynnä näiden selvitysten kanssa
Ymmärrän, että käsittely saattaa kestää lokakuun loppuun, mutta ihmettelen vaan kun verottaja ilmoittaa, että mätkyjen maksun eräpäivät ovat syyskuussa ja marraskuussa. Jos siis paljon mätkyjä, että täytyy maksaa kahdessa erässä. Minulle tulossa iso summa mätkyjä, joten miten pystyn maksamaan ekan erän syyskuussa, jos päätös tulee vasta lokakuussa?
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta alkaen odoteltu ja jättisuuret palautukset pitäisi olla tulossa.
Nyt tuli selvityspyyntö tähän liittyen ja samassa kirjeessä luki että saat päätöksen viimeistään loka-marraskuussa...
Eli vielä menee varmasti kuukausia, kyllä verottaja on hidas.
Ei vieläkään laskeneet, huhtikuussa ilmoitin.