Mitä merkkiä teidän teenne on, tai mitä tee-merkkiö yleensä ostat kun haluat teetä?
Itse olen ostanut Pukka-teetä, nyt makuna cleanse.
Olen pitkästä aikaa ruvennut illalla juomaan teetä, ja jostain Normal-kaupasta olen ostanut, kun välillä olen käynyt.
Kommentit (26)
Niitä Tiikerin päiväuni, Keisarin morsian ja niin edelleen.
Juon lähinnä mustaa teetä, yleensä kupista löytyy Yorkshire Tea tai Thompson's.
Mulla on monia eri teemerkkejä teetä. Teetäkin erilaisia ja juon niitä eri aikoihin päivästä. Sitä mitä milloinkin tekee mieli juoda.
Pidän Clipperin teestä. Joskus erehyin ostamaan Pukkaa, joka oli niin kauhea, että jäi juomatta.
Pidän Earl Greystä, Gunpowderista ja valkoisesta teestä. Maustetut teet jää hyllyyn.
Muumi päivän paras hetki sininen paketti
Yorkshire tai Twinings. Juon teetä englantilaisittain.
Hyvä perusvalinta on twinningsin earl grey. Varmoja klassisia on myös keisarin morsian, sadepäivän ilo ja viisasten tee, vaikka harvemmin niitä itselleni ostan. Hyvä maustamaton musta tee (esim. assam) on hyvä valinta, jos tekee mieli juoda maidolla. Vihreää teetä käytän pääasiassa jääteehen ja taas chaita kulutan talviaikaan, samoin venäläisiä maustettuja sekoituksia (ovat aika marjaisia). Niin, ja kaapissa on aina minttuteetä tai oikeammin haudetta, koska siinä on vain minttua. Juon sitä yleensä illalla, kun en halua myöhään kofeiinia. Voisi siis tiivistää, että pidän useammasta erilaisesta teestä, mielentilan mukaan.
Teestä tulee vielä pulaa, valitettavasti. Olen ostanut varastoon parin vuoden teet. Päiväystä loppuvuoteen 2025.
Vihreä tee noin yleensä. Oriental-liikkeistä.Paljon myös mustaa teetä. Earl grey on hyvä mutta useimmiten ostan liptonia.
Kusmi (eri maut). Twinings Earl Grey. Sitruunaruholla maustettu vihreä tee, jonka merkkiä en muista.
Käyn Thehuoneella tuoksuttelemassa ja ostan mitä sattuu. Nyt kaapissa on jotain japanilaista vihreää ja persimonilla maustettua mustaa.
Käytän vain ja ainoastaan turkkilaista, vahvaa mustaa teetä.
Tällä hetkellä just siemailen Dorset Tean mansikkakermateetä.
Twiningsin Green Tea Chai, ainoa tee jota olen maistanut ja jossa erotan jotain makua. Liekö luotan muita liian pitkään ja niistä tulee vain kitkerää litkua, vai mikä on, kun en juuri eri teen välillä eroa maista pl vihreä/tummemmat.
En juo lainkaan vihreää teetä enkä rooibosta, ne närästävät, rooiboksesta tulee muutenkin huono olo.
Juon ostettuna teenä mustaa halpaa irtoteetä, ns. builders' tea, tällä hetkellä on PG Tips irtotee. Liptonia en juo nykyään enää ollenkaan, se maistuu tupakantuhkalle, hyvin vastenmielinen maku.
Yleensä teen sekoituksen mustaa teetä ja jotain keräämääni (ja tietenkin kuivattua) yrttiä/kasvista. Esimerkiksi mansikanperkeitä kuivatan joka kesä teeainekseksi. Mustaviinimarjan lehtiä, pihlajaa, mesiangervoa, vadelmaa (vähemmän, siitä tulee huono olo nykyään). Eniten varmaan juon nokkosteetä. Minttua juon aika harvoin.
Jos juon teetä muualla kuin kotona, niin yritän valita jonkun sellaisen teen, jossa pohjana on musta tee. Onneksi aika usein löytyy earl greytä, mutta hitsit vieköön, sitäkin nykyään on vihreällä teellä, ja sitä en voi juoda :-(
Mielestäni maustettu tee ei sovi minkään ruoka/herkkutarjoilun kanssa. Miettikää nyt, joku tiikerin päiväuni ja kinkku-juustosämpylä!
Vierailija kirjoitti:
Pidän Earl Greystä, Gunpowderista ja valkoisesta teestä. Maustetut teet jää hyllyyn.
Earl Grey on bergamotilla maustettua teetä.
Juon yleensä chaita, nyt on avattuna Clipperin paketti. Siihen sekoitan hieman kauramaitoa tai juon sellaisenaan.
Enemmän tulee juotua yrttihaudukkeita. Suosikkeja ovat appelsiini ja vadelma, ja myös tulsista pidän. Mintusta teen kylmää hauduketta, raikastaa kivasti kuumina päivinä.
Tähän asti olen juonut Rooibosta, kun luin sen terveysvaikutuksista. Otan vaan summassa jonkun pakkauksen. Mutta nyt, kun aloin taas venyttää centtiä ostin Lidlistä vihreää teetä 99c paketti.