Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinulla olisi kaveri johon et enää luota, lopettaisitko yhteydenpidon kokonaan?

Vierailija
26.07.2022 |

Kaveri on menneisyydessä ollut sinua kohtaan manipuloiva ja piikittelevä ollessaan humalassa (ja sinun ollessa selvä), mutta sittemmin parantanut tapansa, mutta et enää luota häneen. Joudut miettimään esim hänen viestiään lukiessasi, että onko tämä nyt taas jotain piilov*ttuilua vai ei.

Välillä taas kaikki on normaalisti, kunnes taas luottamuspula iskee hänen menneisyyden käytöksen takia.

En halua sanoa mitään tästä hänelle suoraan. Jos lopetan yhteydenpidon teen sen hiljalleen olemalla suostumatta tapaamisiin ja pidentämällä vastausvälejä viesteihinsä. Tavallaan asteittain ghostaamalla. On äärimmäisen vaikeaa ottaa tällaista suoraan puheeksi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha kysymys. Mieti asiaa viikonloppuna ja tee vaikka muistiinpanoja ajatuksistasi.

Kiva, tule sitten jakamaan ajatuksesi 😄

Vierailija
22/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin varmaan noin yhden kaverin kanssa. Teini-ikäisenä sanoin jotain ikävää tajuamatta että loukkasin kaveria. Asiaa ei otettu koskaan puheeksi mutta ajan saatossa huomasin että kaveri taitaa suhtautua muhun aika epäluuloisesti, jopa tympeästi. Ja tulkiten mun sanomisia negatiivisen kautta. En toisaalta voi syyttää häntä. Olin liian nolona pyytääkseni anteeksi ja varmaan hänkin eikä siitä koskaan puhuttu. Mutta tosiaan teininä tapahtunut. Nyt olemme kolmekymppisiä. Alkoi hivuttamaan yhteydenpitoa juuri noin. Kyllä mua harmittaa. Jos tästä olis puhuttu luottamuksen olisi ehkä saanut palautettua. Nyt se kauna vaan kertyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ujostutti liikaa kysyä suoraan että anteeks mutta loukkasinko, en tarkoittanut. Ja aikuisena olisi tosi vaikeaa ottaa ikivanha juttu esille, "hei muistatko kun silloin 15v haukuin sun lempibändiä muistamatta että olit niiden fani". Kun kauna ja epäluottamus on kertynyt vuosien ajan aina välillä nostaen päätään vaikka yritin olla mukava ja hyvä kaveri.

Vierailija
24/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kauan kertymisen takia minkä olin aistivinani hänessä en itsekään enää ihan luottanut toiseen. Esim iloisten tapahtumien kertominen vähän jännitti, kun mietin tuleeko sieltä jotain nasevan latistavaa mikä vähän palauttaa maan pinnalle. Tiedättekö näin se aika pienistä jutuista lopulta kertyy. Jos vaan olisi joskus uskaltanut puhua suoraan.

Vierailija
25/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä en kestäis mitään muuta kun positiivista muiden suusta niin mä varmaan jättäisin kontaktit muihin ihmisiin tyystin elämästäni, mahdoton standardi asettaa muilla ja en usko että kukaan jäis kaipaan munankuorien päällä tanssimista.

Aika karmea ajatusmalli ap, mut sen verran narsistinen et se tuskin muuttuu, onnea valitsemallesi tielle. <3

Vierailija
26/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä ujostutti liikaa kysyä suoraan että anteeks mutta loukkasinko, en tarkoittanut. Ja aikuisena olisi tosi vaikeaa ottaa ikivanha juttu esille, "hei muistatko kun silloin 15v haukuin sun lempibändiä muistamatta että olit niiden fani". Kun kauna ja epäluottamus on kertynyt vuosien ajan aina välillä nostaen päätään vaikka yritin olla mukava ja hyvä kaveri.

Tuota noin... Nyt täytyy ihan kysyä luitteko aloituksen. Ap ei puhunut mistään "sanoi jotain negatiivista kerran", vaan toistuvasta kieroilusta juovuksissa.

Oma neuvoni: muunna suhde ei-henkilökohtaiseksi. Kaverina/tuttuna voi pysyä.

Vierailija
27/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasi lopettaisin yhteyden pidon.

Vierailija
28/28 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä. Päädyin siihen että muunnan kaverisuhteen ei-henkilökohtaiseksi. Puhun hänelle vain yleisistä asioista ja arkisista kuulumisista. Jos hän itse jossain vaiheessa kyllästyy olemaan tekemisissä, lopettakoon yhteydenpidon.

Kiitos vastauksista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi