Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttäreilleei tullut ketään - Miten nämä nyyhkyjutut on mahdollisia?

Vierailija
26.07.2022 |

Päivän lehdessä oli taas nyyhkyjuttu siitä, kuinka lapsen syntymäpäiväjuhliin ei tullut ketään ja itkua ja raivoa ja nyt mammat perusti fb-ryhmän ja toisenkin ja..

Kertokaa minulle, miten on mahdollista, että yllätyksenä sinne juhliin ei ilmaannu ketään ja kakku happanee pöytään?

Ensiksikin kutsut juhlaan lähetetään vanhemmalle, eivät lapset keskenään näitä hoida. Kutsussa lukee: "Ilmoitathan tulostasi xx mennessä." Ja jos nyt tosiaan näyttää siltä, että kukaan ei pääse tulemaan, niin juhlat tietysti siirretään. Tämä on ollut systeemi kaikissa lastenjuhlissa ja minulla on kolme lasta, joten muutamatkin omien ja lasten kavereiden synttärit on tullut vietettyä.

Minusta näissä toistuvissa "ketään ei tullut lapseni juhliin" -jutuissa on jotakin outoa. Ei kerrota kaikkea.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat töykeitä ja itsekeskeisiä, lapset kurittomia ja ilkeys opittu vanhemmilta.(vanhempien mukaan tietysti nepsy ilman diagnoosia). Kuka sinne haluaa mennä niin lapsista kuin niiden vanhemmistakaan?

Vierailija
2/6 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt tätä. Kun joka ikisessä kutsussa, jonka oma lapseni on saanut, pyydetään sitä ilmoittautumista etukäteen. Jos joskus olen unohtanut ilmoittaa, niin synttärisankarin äiti on heti kysellyt perään jo. Täytyyhän vierasmäärä tietää ennakkoon jo tarjoiltavien yms takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ilmoittaneet tulevansa, mutta eivät sitten tulleetkaan?

Vierailija
4/6 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen, jossa lapsi on pirusta seuraava ja äiti itkee nyyhkytarinaa kun ei tullut vieraita. Kuka haluaa tulla kiusatuksi. Väkivaltainen lapsi ja hakkaa muita minkä kerkiää, en ihmettele ettei kukaan halua leikkiä. 

Vierailija
5/6 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti varmasti lapsensa tuntee. Toki eri asia ehkä kaukana asuvat perheet tai jos synttärit jouluna. Mutta voihan niitä juhlia muulloinkin. Jos lapsi sylkee, potkii ja puree niin ihmekös tuo, että muut lapset ei kutsua halua.

Vierailija
6/6 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tapauksen, jossa lapsi on pirusta seuraava ja äiti itkee nyyhkytarinaa kun ei tullut vieraita. Kuka haluaa tulla kiusatuksi. Väkivaltainen lapsi ja hakkaa muita minkä kerkiää, en ihmettele ettei kukaan halua leikkiä. 

Varmaan näinkin usein. Oma tyttöni meni kerran erään pojan synttäreille, oli ollut ainoa vieras, vaikka ilmeisesti koko luokka kutsuttiin. Silloin kävi sääliksi. Samainen poika joitakin vuosia myöhemmin hakkasi tyttöäni koulumatkalla. Ei säälittänyt enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme