Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruokajonosta hakea ruokaa, vaikka käy töissä?

Vierailija
26.07.2022 |

Mietin tässä, kun ruuan hinta nousee, että jos käytäisiin minä, puoliso ja vanhin lapsi hakemassa jostain ruoka-apua. Jokainen hakisi siis oman kassin. Siinä säästäisi aika paljon. Pitääkö niihin ilmoittautua jotenkin ennakkoon?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä pitäisi aina olla tulotietojen tarkistus. Ihan liian moni käy hakemassa kassin, vaikka olisi vara ostaakin ruokaa. Sitten ne, joilla on oikeasti puutetta jäävät ilman. 

Mistä tiedät?

Minulla on silmät, joilla näen ja korva, joilla kuulen. Lisäksi osaan lukea. 

Vierailija
22/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muualta tulleita jonottaminen olisi n.puoli tuntia. Itänaapurista tulleet seisoo aina jonossa eli 3kertaa viikossa joka säällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin muuten vaan säästää kauppalaskussa. Varaisin ajan jonoon että ehtii ruokiksella hakea kassit. Olisi näppärää.

Ap

Pyydä toki, että tuovat sinulle kotiin. Ajattele sitä säästöä, kun et tarvitse kulkea jonoon, siinä kuluu vähintään kengänpohjat.

Niillä säästöillä sitten lomailette jossain top-paikassa. Oikeasti köyhät saavatkin kärsiä nälkää, mitäs ovat köyhiä.

Vierailija
24/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hakeko ruokaa, jos teillä on varaa maksaa ruoasta! Hävikkiruokaa saa kaupoista yhä vähemmän ja ruoan tarvitsijoiden määrä kasvaa koko ajan sitä mukaa, kun inflaatio kiihtyy ja ruoan hinta nousee. Olen itse vähävarainen, mutta en hae hävikkiruokaa, koska joku muu voisi jäädä minun toimintani seurauksena ilman kipeästi tarvitsemiaan ruokakasseja. 

Vierailija
25/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä pitäisi aina olla tulotietojen tarkistus. Ihan liian moni käy hakemassa kassin, vaikka olisi vara ostaakin ruokaa. Sitten ne, joilla on oikeasti puutetta jäävät ilman. 

Mistä tiedät?

Eli olet jonkin sortin meedio, kun näet toisten tulotiedot ja/tai rahatilanteen, vaikka sitä ei tarkasteta. Näppärää.

Vierailija
26/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Eli olet jonkin sortin meedio, kun näet toisten tulotiedot ja/tai rahatilanteen, vaikka sitä ei tarkasteta. Näppärää.

Melkoisessa umpiossa on saanut kasvaa, jos ei ole havainnut sitä, että varakkaat surutta hyödyntävät ruokajonoja. Ei niitä tulotietoja tarvitse erikseen nähdä tämän ilmiön havaitakseen. Riittää, että katsoo, mitä ihmisillä ruokajonossa on päällä ja mitä aiheesta kirjoitetaan. 

Vierailija
27/34 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Melkoisessa umpiossa on saanut kasvaa, jos ei ole havainnut sitä, että varakkaat surutta hyödyntävät ruokajonoja. Ei niitä tulotietoja tarvitse erikseen nähdä tämän ilmiön havaitakseen. Riittää, että katsoo, mitä ihmisillä ruokajonossa on päällä ja mitä aiheesta kirjoitetaan. 

Pitääkö asialliset vaatteet hävittää, jos köyhtyy?

Vierailija
28/34 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Ei nykyään hyvätuloiset ihmiset käytä mitään" hienoja" vaatteita. Hyvin ansaitsevat kulkee samanlaisissa farkuissa ja puserossa kuin muutkin . Hyvätuloiset eivät mene ruokajonoihin joissa saa kassillisen esim kovettunutta leipää ja 6 litraa jogurttia kuten mulla viime keväänä. Ei niissä jonoissa jaeta tuoretta lihaa, kalaa ja vihanneksia.

Vierailija
29/34 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kysy kansallisuutta,eivät verokorttia ,ei ikää sukupuolta ei osoitetta!Ei sitäkään oletko töissä vai et?

Vierailija
30/34 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kysy kansallisuutta,eivät verokorttia ,ei ikää sukupuolta ei osoitetta!Ei sitäkään oletko töissä vai et?

Ainakaan ruokajonossa Espoossa jossa olen käynyt ei kysytä. Siinä paremmassa jonossa pyydettiin aina kyllä näyttämään kela-kortti.

Vierailija
31/34 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä käy myös heitä joilla varaa ostaa omat ruokansa. t:varma tieto

Vierailija
32/34 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa ruoanjako tapahtuu sellaiseen aikaan päivästä, jolloin suurin osa työssäkäyvistä on töissä ja koululaiset/opiskelijat koulussa.

Vierailija
33/34 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kaupassa. Ainakin minä ja moni työkaverini haemme ruokakasseja.

Ei 1200e nettopalkalla ole varaa ostaa kaikkea ruokaa.

Lisäksi mun pitää elättää 2 teiniä, mies jäi viime kuussa työttömäksi. Pakko hakea ruokakasseja. Minulta ei ole koskaan kysytty tuloja ruokajonossa.

Vierailija
34/34 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa paikoissa ruoanjako tapahtuu sellaiseen aikaan päivästä, jolloin suurin osa työssäkäyvistä on töissä ja koululaiset/opiskelijat koulussa.

Onneksi on etätyö. Saa kivan tauon, kun käy vähän jonottelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi