Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähipäivinä ollut joku suuri ilmankosteus vai miksi hikoilen niin paljon ulkona?

Vierailija
26.07.2022 |

Normaalisti en hikoile juuri ollenkaan. Nyt oli selkää märkä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, täällä sataa nytkin.

Vierailija
2/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa +19 ilmankosteus 95%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostea keli, lämmin sisäilma?

Vierailija
4/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein trooppinen ilmasto. eli hieman esimakua heille jotka kuvittelee sen olevan ihanaa. tietenkin ihminen tottuu kun on riittävän kauan samassa. suomessa taas samaa ilmastoa ei ole.

Vierailija
5/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankosteus tai bmi

Vierailija
6/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tälläkin hetkellä kastepistelämpötila eli se lämpötila, johon ilma pitää jäähdyttää, jotta sen sisältämä vesihöyry alkaa tiivistyä nestemäiseen muotoon, on Etelä-Suomessa noin 17 astetta, ja se on Suomen ilmastossa varsin korkea luku. Niinkin korkea kastepistelämpötila voi tuntua melko hiostavalta, vaikka varsinainen lämpötila olisi alle 20 astetta. Toisaalta joskus 30 asteen helteellä kastepistelämpötila voi olla alle 10 astetta, jolloin ilma ei tunnu kovinkaan hiostavalta vaan ainoastaan hyvin lämpimältä ja kuivalta.

Vierailija
7/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmalämpöpumppu poisti juuri sadan kuutiometrin tilavuuden talosta neljä litraa vettä kahdessa ja puolessa tunnissa. Rupesi pyykkikin kuivumaan.

Joten kostea on.

Vierailija
8/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kosteutta todellakin on ollut ja voi olla nytkin.

Vierailija
9/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin juuri tehdä oman aloituksen siitä, että onpa outo sää. Järjellä ajateltuna ei pitäisi olla näin järkyttävä hiki - ulkona jotain 20 astetta lämmintä, pilvistä, välillä vähän ripottelee sadetta, ei ukonilmaa. Mutta älytön hiki kun vähänkin liikkuu. Enkä ole ainoa, sillä koirakin läähättää herkästi, ja tuttavat eri puolilla Suomea ovat parin päivän sisällä valittaneet ihan samaa.

Vierailija
10/16 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitön ilmankosteus, kävin just pyörällä kaupassa 2,5km suuntaansa ja herranjestas miten pukkas hikeä 😃 Aivan kauhean tukalaa!

Vierailija
11/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei jäsenissä ole yhtään voimaa. Vetämätön ja nihkeä olo. Tuskanhiki tulee pelkästään kun käy lähikaupassa. Hengittäminen niin kovin työlästä ja öisin ei saa nukuttua "trooppisessa" asunnossa.

Vierailija
12/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kun olen koko viikon ajatellut, että onko kuntoni todella näin huonoksi mennyt, että hikoilen kokoajan. Mutta ilmeisesti vika ei olekaan minussa.

Vierailija
13/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään. Mulle sopiva ilmasto, ei oo kylmää. Koko kesän oon hikoillut, joten siihen on jo tottunut, mutta en mä tänään lenkillä hikoillut. Metsässä mietin, pitäisikö olla kumisaappaat. Siellä oli märkää.

Tosin kasvoin lapsuuteni kasvihuoneissa, joten mulla on ehkä erilainen kuuman ja kostean sietokyky kuin teillä.

Vierailija
14/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, kun olen koko viikon ajatellut, että onko kuntoni todella näin huonoksi mennyt, että hikoilen kokoajan. Mutta ilmeisesti vika ei olekaan minussa.

On se, ilma on normaali. Olet vaan niin ylipainoinen ja huonokuntoinen.

Vierailija
15/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut todella kosteaa ja tunkkaistakin,mutta niinhän se aina on loppukesällä. Lämpötila ei kuitenkaan ole ollut hellelukemissa, mutta juurikin tuo kosteus on saanut sään tuntumaan todella tukalalta.

Vierailija
16/16 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin ku tulin ulkoa, karsee hiki ja ulkona vain 17 astetta lämmintä! O__o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi