Miten broileristakin on tullut noin kallista
Ajattelin tehdä halpaa kevyttä ruokaa eli broilerista jotain. Järkytyinpä jonkin verran kun katselin broilerin hintoja. Jääpä broilerit tästä lähin kauppaan jos ei ole punalaputettua. Se on vaan ostettava makkaraa ja perunaa kuten tähän asti. Miten kenelläkään on enää varaa ostaa minkäänlaista lihaa ihmettelen. Onpahan tietysti makkarassakin lihaa vaikkapa vähemmän näissä halvemmissa.
Kommentit (27)
Kasvikset olisikin nyt edukkaampia näin kesällä. En vaan nyt tiedä mitä niistä oikein tekisi kun olen ollut aina enemmän lihansyöjä. Täytynee ruveta kesällä yrittämään enemmän kasvispainotteista ruokaa tehdä ja tutkia netistä ohjeita.
Mitäs olit ostamassa?
Itse käytän Jyväbroilerin isoja suikaleita, ovat suht tyyriitä eli n.3,5€/rasia (330g), mutta laadukasta ilman läskiä/rustoja/nahkaa tms.
Aion käyttää niitä jatkossakin. Ellei sitten ruoka "vaadi" vaikkapa grillibroileria tai kokonaisia fileitä jotka ostan kotitilan tekeminä hinnasta viis.
Ei voi ruokavalio olla pelkkää tummaa lihaa tai makkaraa, vaikka käyttämäni ovatkin ns lihaisia makkaroita.
Kaikki nostaa suu vaahdossa hintoja kun puhutaan että kaikki nousee ja syksyllä enemmänkin , lupa annettu ja kaikki aloittivat hintojen noston että rytisee vaikka mikään ei liittyisi mihinkään .
Vastaus: Hintoja nostetaan koska nyt voidaan. Kesko teki juuri ennätystuloksen!
Kallista?! Olen joskus itse teurastanut, kyninyt ja käsitellyt kukon, ja valtavan työmäärän jälkeen en voi ymmärtää, miten mikään liha voi olla noin halpaa.
Jos miettii, että ihmistyön työtekijäkulu on suuruusluokkaa 30 e/tunti, niin ei siitä monta sekuntia per eläin käytetä aikaa elämän missään vaiheessa.
Millä hinnalla itse kasvattaisit ja jatkojalostaisit broilerin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nostaa suu vaahdossa hintoja kun puhutaan että kaikki nousee ja syksyllä enemmänkin , lupa annettu ja kaikki aloittivat hintojen noston että rytisee vaikka mikään ei liittyisi mihinkään .
Suomalaiset on pakko saada kadulle palelemaan ja nääntymään hinnalla millä hyvänsä. T. Marin ja CCP
Vierailija kirjoitti:
Kallista?! Olen joskus itse teurastanut, kyninyt ja käsitellyt kukon, ja valtavan työmäärän jälkeen en voi ymmärtää, miten mikään liha voi olla noin halpaa.
Jos miettii, että ihmistyön työtekijäkulu on suuruusluokkaa 30 e/tunti, niin ei siitä monta sekuntia per eläin käytetä aikaa elämän missään vaiheessa.
Hyi miten brutaali olet!
Broilerintuottajat tuotti vuoden verran tappiolla ja nyt on vihdoin saatu kaupat hyväksymään se, että niiden voitot ei voi olla ainoa tärkeä asia.
Syö sirkkoja ja ole onnellinen. Rahasi menevät sähkölaskuun. T. Marin ja kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset olisikin nyt edukkaampia näin kesällä. En vaan nyt tiedä mitä niistä oikein tekisi kun olen ollut aina enemmän lihansyöjä. Täytynee ruveta kesällä yrittämään enemmän kasvispainotteista ruokaa tehdä ja tutkia netistä ohjeita.
Ihan googlaat kasviskeittoja niin tulee ropisemalla, soppa365 on kanssa täynnä kasviskeittoja, lasagneen saa jauhiksen tilalle kasviksia jnejne
Vierailija kirjoitti:
Broilerintuottajat tuotti vuoden verran tappiolla ja nyt on vihdoin saatu kaupat hyväksymään se, että niiden voitot ei voi olla ainoa tärkeä asia.
Tuskinpa kauppa tuottajille maksoi enempää , kaikki jäi omiin taseisiin ja siten voitto kasvoi . Röyhkeys huipussaan .
Vierailija kirjoitti:
Syö sirkkoja ja ole onnellinen. Rahasi menevät sähkölaskuun. T. Marin ja kumppanit.
Ja saksalaisten kaasulaskuun. Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on pakko saada kadulle palelemaan ja nääntymään hinnalla millä hyvänsä. T. Marin ja CCP
**CCP=Chinese Communist Party ?? Mitä tekemistä sillä on kanan/broiskun hinnan kanssa, kysyn vaan.
Broilerinkasvattajienkin kulut kasvussa. Broilerien ruoka kallistuu, asuintilojen lämmitys kallistuu, tiloihin tarvittavat laitteet kallistuvat jne. Tuleeko yllätyksenä, että on tarve nostaa broilerin hintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten brutaali olet!
Brutaalimpaa on syödä broilerit elävältä, mutta onnea yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten brutaali olet!
Brutaalimpaa on syödä broilerit elävältä, mutta onnea yritykseen.
Emme syö eläimiä ollenkaan. Senkin raakalainen!
Vierailija kirjoitti:
Mikä lupa annettu ja kuka on antanut?
Kun bensan hinta nousi niin logistiikasta tuli kallimpaa, niin tottahan kaikki tuollainen näkyy myös tavaroiden hinnassa.
Vai pitäiskö kauppiaan se omasta pussista maksaa ja tehdä tappiota?
Kauppiaat ovat yrittäjiä, jotka myös työllistävät ihmisiä.
Liian helpolla tämän ajan nuoret ihmiset päässeet, melkein ilmaiseksi asutaan suurissa vuokr-asunnoissa, ja muut elättävät heidät.
Sitten valitetaan, jos ne herkkuruuat maksaakin enemmän kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lupa annettu ja kuka on antanut?
Kun bensan hinta nousi niin logistiikasta tuli kallimpaa, niin tottahan kaikki tuollainen näkyy myös tavaroiden hinnassa.
Vai pitäiskö kauppiaan se omasta pussista maksaa ja tehdä tappiota?
Kauppiaat ovat yrittäjiä, jotka myös työllistävät ihmisiä.
Liian helpolla tämän ajan nuoret ihmiset päässeet, melkein ilmaiseksi asutaan suurissa vuokr-asunnoissa, ja muut elättävät heidät.
Sitten valitetaan, jos ne herkkuruuat maksaakin enemmän kuin ennen.
Ai Kesko teki ennätystyloksen bensan hinnan nousun takia, niinkö? Eivät vahingossa nostaneet vähän liikaa kaikkien tuotteiden hintoja "kun on kerran syy"?
Olen huomannut olevani nykyään paljolti kasvissyöjä, koska en raaski ostaa lihaa, kanaa tai kalaa.