Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna ensimmäinen lomapäivä. Onko kesä jo ohitse?

Vierailija
26.07.2022 |

Masentaa. Tuntuu että koko kesä on pyyhkäissyt ohi töissä ja yksityiselämässä putkessa juoksemassq, mitä edes kannattaisi tähän aikaan vuodesta Helsingissä tehdä kun ei ole oikein rahaakaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko lomalla tehdä jotain? Jos kerta arkesi on ollu putkijuoksua, mitä jos olisit kesäloman tällä kertaa vaan. Oleilu kunniaan.

Vierailija
22/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loma lomana.Älä anna säiden vaikuttaa siihen ,äläkä raha pulan.Joskus ihmistä harmitaa vain se ei ole loma matkoja,ei kerto niistä duni kavereille,ystäville ja päivitä loma kuvia F.B/Insta .Ei ole mitän hävetävvä ei loma matkoja.. Voit päättä joka päivä mihin päin lähdet lähiösi ulkoile ym.Istahtaa tuntemattoman vieren penkille puhumaan ilman kiirettä.Käydä kirjastossa laina kirjoja ja niitä voi lukea ulkonakin.Laitaa oman alueesi netti hakuun ilmasta aktivitettiä.Voit ylätyä.Loma tressi tulee vain kuin aina meillä ihmisillä elämä on ihmisiä,jotka ottaa kontakti vasta kun matkalla,risteilyllä tai teatterissa.leveilläkseen sille yksilölle niistä,joilla niihin ei mahdollisuus.On vain niiden ihmisten heikkoa itse tuntoa!Kanattaa jättää taaksen sellaiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on taas täällä

Vierailija
24/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kesä ohi mutta onhan kesä elokuussa hieman erilainen mitä kesäkuussa. Joskus elokuussa on kesän lämpimimmät päivät. Illat tunnelmallisen hämäriä. Nauti lomasta! Minulla on loma loppumassa, ensi vuonna lomailen elokuussa (meillä kiertävä systeemi joka on ihan kiva!).

Vierailija
25/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille, Suomessa ei ole kesää. 

Vierailija
26/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. En ymmärrä miksi moni venyttää lomaa näin pitkälle. Alkukesä on monesti vuoden parasta aikaa.

Kaikki ei voi valita itse loman ajankohtaa.

Vierailija
27/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle elokuu alkaa olemaan jo syksyä. Kohta aamut taas pilkkopimeitä ja eilen huomasin jo isoja lehtikasoja kaduilla. Syksy ja pimeys tulee halusimme tai emme :-(

Vierailija
28/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syksy alkaa jo hissukseen alkaa olla tulossa ja sen jo huomasi, kun äsken olin ulkona.

Vierailija
29/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä loma myös elokuussa. Saa pyöriä joka paikassa rauhassa kun kaikki muut on jo töissä ja penskat koulussa. Ja inhoan kesää, nyt on jo ehkä viileämpää että jaksaa tehdäkkin jotain!

Vierailija
30/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä uskon että elokuussa tulee vielä hellejakso joka kestää noin viikon.

Toki kesä alkaa olemaan ohi ja syksy alkaa olla ovella mutta kyllä se hellejakso sieltä vielä tulee.

Sellainen +20 on oikein hyvä lämpötila.

Muistelen että muutama vuosi takaperin syyskuuussa oli helteitä.

Vierailija
31/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa ja epävakaista ainakin on, saisi nyt vähän lämmetä kelit vielä, oli töitä tai ei.

Vierailija
32/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elokuu on vielä kesäkuukausi.

Vierailija
33/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kesä ohitse. Kukat alkavat jo kuihtua, osa linnuista jo muuttanut, öisin pimeää ja välillä käy sellainen syksyinen henkäys ilmassa. Jännä että jo alkukuusta kävi syksyinen henkäys varjoisissa kohdissa. 

Toki voi tulla vielä lämpimiä päiviä mutta varjossa jo tuntee että syksy tulee vääjäämättä.

Vierailija
34/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. En ymmärrä miksi moni venyttää lomaa näin pitkälle. Alkukesä on monesti vuoden parasta aikaa.

Kaikki ei voi valita itse loman ajankohtaa.

Ei voi niin, kyllä minäkin mieluusti joskus lomailisin heinäkuussa mutta valitettavasti joudun sijaistamaan työkaveriani joka vetää herneen nenään jos ei saa lomailla silloin kun hän haluaa eli viisi viikkoa keskellä parhainta lomakautta. Kerran kun olin tiukkana ja lomamme menivät päällekkäin, hän ''sairastui'' ja sai siten lomansa kuten halusi. Esimies välttelee konflikteja joten ehdottamani kiertävä lomavuoro ei toteudu.

Vierailija
35/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kesä vielä ole loppu vaikka viileää onkin.

Meillä minimimäärä rahaa käytössä huvituksiin tänä kesänä ja silti ollut ihan kivaa.

Ollaan käyty poimimassa mustikoita talven varalle. Itseasiassa tuli niin paljon että annettiin anopille ja naapurillekin osa.

Ajeltiin Kirkkonummelle Villa Mehuun ja sieltä Porkkalanniemeen. Kahvit ja jäätelöt matkalla.

Ollaan pyöräilty lähialueella ja ihmetelty miten meidän (mieheni ja minun) lapsuuden asuinalueet ovat muuttuneet.

Pihaa hoidettu.

Autettu ystävää muutossa.

Käyty jäätelöllä merenrannalla.

Tuossa nyt muutamia asioita mitä ollaan tehty. Olosuhteiden pakosta pienimuotoista melkein ilmaista tekemistä.

Vielä lähdetään sienimetsään joku päivä.

Autotallin raivauskin on vielä listalla. Helpompi tehdä nyt kun säät vielä suht lämpimät niin voi ovet pitää auki ja heittää ovesta roskiin menevät.

Loman voi myös vain levätä ja olla varsinkin jos edeltävä aika ollut hektistä.

Hyvää lomaa ap:lle!

Vierailija
36/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän rahaa, suosittelen reissua halvempien kustannusten maahan. Siellä pärjää pienellä budjetilla ja loma tuntuu lomalta, kun poistuu kotioloista muualle.

Vierailija
37/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa teistä on todella masentavia. Kesästä on yli 1/3 jäljellä. Yksi matkaopas kertoi kerran, että suomalaiset on ainoita turisteja, jotka itkee jo reissun alussa, että kohta tää on jo ohi. Ohis, itse nautin suunnattomasti siitä, että illat alkaa hämärtyä.

Vierailija
38/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuu on monesti ollut se lämpimin ja kesäisin kuukausi, ainakin etelä Suomessa. Nytkin elokuuhun on povattu jopa helteitä. Sääennusteet uskovat että vain elokuun ensimmäinen viikko on epävakaa, mutta sitten lämpenee, toivon että pitää paikkaansa.

Syyskuun alkukin oli kesäinen vuonna -19.

Vierailija
39/39 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lomakuukausi. On saanut periaatteessa jo lomailla kesä-heinäkuun, kun kesäksi toiminta hiljenee merkittävästi. Sitten kun muut palaa töihin ja hommat alkaa taas rullata, saa itse lepäillä. Ja turistikausi on pääosin ohi, eli esimerkiksi majoitukset on halvempia, vähemmän jonoja ja enemmän vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä